comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Novembre 2018 a les 21:17

 

El Consell de Ministres de la Unió Europea ha adoptat la revisió de Directiva de serveis de comunicació audiovisual aprovada pel Parlament a principis d'octubre, en el que és el darrer pas del procés legislatiu. Ara el text s'ha de publicar al Diari Oficial de la Unió Europea i, un cop entri en vigor, els estats membres tindran 21 mesos per traslladar els canvis a la seva legislació.

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha celebrat l'aprovació de la nova normativa i ha tornat a reclamar que la llei catalana s'hi adapti el més aviat possible. Al setembre, Loppacher va plantejar 15 punts clau que caldria tenir en compte a l'hora de dur a terme la modificació.

Les principals novetats de la nova legislació són l'increment de la protecció dels menors davant dels continguts perjudicials; les limitacions a l'emissió de publicitat a un 20% del temps d'emissió, i l'obligació d'un 30% de produccions europees en els catàlegs de les plataformes de vídeo.

Novetats

La revisió de la Directiva s'aplicarà tant a les televisions com a les plataformes de continguts a la carta i d'intercanvi de vídeos com ara Netflix, YouTube o Facebook, i a les retransmissions en streaming.

La normativa reforça la protecció als menors i estableix que els proveïdors audiovisuals han de prendre mesures per combatre els continguts que incitin a la violència, l'odi i al terrorisme, mentre que la violència gratuïta i la pornografia estaran subjectes a normes estrictes. Així doncs, les plataformes d'intercanvi de vídeos seran responsables de reaccionar ràpidament quan els usuaris detectin l'existència de continguts perjudicials.

La nova legislació no inclou cap sistema de filtratge automàtic dels continguts pujats a la xarxa, però les empreses hauran de crear un mecanisme transparent, senzill i efectiu que permeti als usuaris denunciar o notificar els continguts de risc.

La revisió de la Directiva també estableix que la publicitat podrà arribar fins a un màxim del 20% del temps d'emissió entre les 6 i les 18 h, de manera que les operadores podran tenir flexibilitat per ajustar els seus períodes comercials. També s'aplicarà el límit del 20% al prime time, establert entre les 18 i les 24 h.

Per altra banda, i amb la voluntat de donar suport a la diversitat cultural del sector audiovisual europeu, la nova legislació estableix que un mínim del 30% del catàleg de les plataformes de vídeo sota demanda han de ser de producció europea. A les plataformes també se'ls demana que contribueixin al desenvolupament de la producció audiovisual europea ja sigui invertint directament en contingut o contribuint als fons estatals. El nivell de contribució haurà de ser proporcional als ingressos per vídeo a la carta en cada país.

La normativa també inclou mesures relacionades amb l'accessibilitat, la integritat del senyal dels radiodifusors, l'enfortiment de les autoritats reguladores i l'impuls de la competència dels mitjans.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La CCMA licita la gestió i explotació dels seus canals a YouTube

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació per adjudicar [...]

La Setmana del Talent Audiovisual creix

El CCCB acull del 20 al 23 de novembre la segona edició de la Setmana del Talent Audiovisual, [...]

Derqui: "És benvingut que TV3 s'atreveixi a fer una sèrie com 'Si no t'hagués conegut'"

Ens trobem amb l'actor Pablo Derqui als Jardins de Paula Montal, a l'Eixample de Barcelona. [...]

Última Hora celebra 125 anys amb un especial

El diari Última Hora ha culminat la celebració del seu 125è aniversari amb la publicació [...]

L'associació HbbTV premia la campanya del servei a la carta del Super3

L'associació internacional HbbTV ha distingit el servei a la carta per a televisors [...]

L'APIB i el Govern balear impulsen un pla de lectura de premsa entre els joves

La Direcció General de Joventut del Govern de les Illes Balears ha decidit posar en marxa [...]

Rosa María Mateo guanya el 4t premi Margarita Rivière de periodisme

La periodista Rosa María Mateo ha estat distingida amb la quarta edició del Premi Margarita [...]

Neix el digital Tot Barcelona

Aquest dijous s'ha posat en marxa oficialment Tot Barcelona, un nou diari digital impulsat [...]

TV3 estrena una sèrie per a Instagram Live

El proper diumenge a la nit s'estrena PoliAmor, una sèrie de ficció que s'emetrà en directe a [...]

Tarragona licita la gestió de la publicitat institucional als mitjans

L'Ajuntament de Tarragona ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.