comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Novembre 2018 a les 21:17

 

El Consell de Ministres de la Unió Europea ha adoptat la revisió de Directiva de serveis de comunicació audiovisual aprovada pel Parlament a principis d'octubre, en el que és el darrer pas del procés legislatiu. Ara el text s'ha de publicar al Diari Oficial de la Unió Europea i, un cop entri en vigor, els estats membres tindran 21 mesos per traslladar els canvis a la seva legislació.

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha celebrat l'aprovació de la nova normativa i ha tornat a reclamar que la llei catalana s'hi adapti el més aviat possible. Al setembre, Loppacher va plantejar 15 punts clau que caldria tenir en compte a l'hora de dur a terme la modificació.

Les principals novetats de la nova legislació són l'increment de la protecció dels menors davant dels continguts perjudicials; les limitacions a l'emissió de publicitat a un 20% del temps d'emissió, i l'obligació d'un 30% de produccions europees en els catàlegs de les plataformes de vídeo.

Novetats

La revisió de la Directiva s'aplicarà tant a les televisions com a les plataformes de continguts a la carta i d'intercanvi de vídeos com ara Netflix, YouTube o Facebook, i a les retransmissions en streaming.

La normativa reforça la protecció als menors i estableix que els proveïdors audiovisuals han de prendre mesures per combatre els continguts que incitin a la violència, l'odi i al terrorisme, mentre que la violència gratuïta i la pornografia estaran subjectes a normes estrictes. Així doncs, les plataformes d'intercanvi de vídeos seran responsables de reaccionar ràpidament quan els usuaris detectin l'existència de continguts perjudicials.

La nova legislació no inclou cap sistema de filtratge automàtic dels continguts pujats a la xarxa, però les empreses hauran de crear un mecanisme transparent, senzill i efectiu que permeti als usuaris denunciar o notificar els continguts de risc.

La revisió de la Directiva també estableix que la publicitat podrà arribar fins a un màxim del 20% del temps d'emissió entre les 6 i les 18 h, de manera que les operadores podran tenir flexibilitat per ajustar els seus períodes comercials. També s'aplicarà el límit del 20% al prime time, establert entre les 18 i les 24 h.

Per altra banda, i amb la voluntat de donar suport a la diversitat cultural del sector audiovisual europeu, la nova legislació estableix que un mínim del 30% del catàleg de les plataformes de vídeo sota demanda han de ser de producció europea. A les plataformes també se'ls demana que contribueixin al desenvolupament de la producció audiovisual europea ja sigui invertint directament en contingut o contribuint als fons estatals. El nivell de contribució haurà de ser proporcional als ingressos per vídeo a la carta en cada país.

La normativa també inclou mesures relacionades amb l'accessibilitat, la integritat del senyal dels radiodifusors, l'enfortiment de les autoritats reguladores i l'impuls de la competència dels mitjans.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

'La Marató' bat rècords amb una recaptació de 10.715.430 euros

La 27a edició de La Marató de TV3 va acomiadar la transmissió a la 1.45 h de la matinada amb [...]

Movistar+ vol aprofundir en la producció de continguts en català

La producció de l'spin-off de Merlí per part de Movistar+ no serà una fet aïllat. O almenys [...]

La plantilla es mobilitza contra el pacte per renovar la CCMA

Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio s'han mostrat contràris al pacte per renovar el [...]

Marta Ariño, nova presidenta de l'associació de revistes ARI

L'assemblea general de l'Associació de Revistes ha escollit per unanimitat Marta Ariño [...]

Els 24ens Premis Zapping escalfen motors

L'Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya ha posat en marxa la 24a [...]

Fernando de Yarza assumeix la vicepresidència de la WAN-IFRA de camí a la presidència

L'Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA) ha escollit Fernando de Yarza [...]

Mig segle després: recordant la revista Grama

La societat colomenca recorda aquests dies una de les primeres experiències de periodisme [...]

El Parlament tomba una moció de Cs sobre la CCMA

El ple del Parlament ha rebutjat una moció sobre la Corporació Catalana de Mitjans [...]

Querella contra el jutge Florit pel seu "atac letal" al secret professional dels periodistes

L'agència Europa Press, el Diario de Mallorca i els periodistes Blanca Pou i Kiko Mestre han [...]

La CNMC ordena a Onda Cero i la SER que cessin els anuncis de Sonovit

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha enviat sengles requeriments a Onda Cero [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.