Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 09 Gener 2019 a les 12:54

El digital PlayGround ha anunciat un expedient de regulació d'ocupació que afectarà a aproximadament al 55% de plantilla, actualment formada per uns 150 treballadors. L'empresa justifica la mesura per assegurar la seva viabilitat arran de la caiguda dels ingressos del darrer any.

Aquest descens s'atribueix en gran part a la important caiguda de trànsit web arran del canvi d'algoritme que Facebook va implementar el febrer de l'any passat. Així, PlayGround va passar dels 8,8 milions d'usuaris únics de gener de 2018 a 1,2 milions al desembre, segons dades de Google Analytics recollides per SimilarWeb. Cal tenir en compte que el 44,13% dels lectors del mitjà prové de les xarxes socials, dels quals un 94,4% de Facebook.

PlayGround va ser fundat el 2008 com un web musical per Isaac Marcet, conseller delegat de l'editora. El digital actualment produeix i distribueix continguts diversos dirigits a una audiència millennial en sis llengües: castellà, anglès, francès, italià, portuguès i alemany.