S’ha resolt el concurs per decidir qui mesurarà a partir de l’1 de gener les audiències digitals de l’Estat espanyol. Finalment, la Mesa de Contractació Digital s’ha decantat per comScore, que d’aquesta manera s’ha imposat a les altres dues aspirants, Nielsen i Kantar Media. Així ho van comunicar aquest dimecres a l’interessada Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació per a l’Investigació de Mitjans de Comunicció (AIMC). L’objectiu del concurs era aconseguir un sistema de mesurament únic que serveixi de referència per al mercat publicitari.

El contracte és fins al 31 de desembre del 2014, amb una opció de pròrroga per dos anys més.  IAB Spain i AIMC seran les encarregades de vetllar pel desenvolupament de les condicions tècniques a les que s’ha compromès comScore, d’acord amb el plec tècnic aprovat el passat juliol per la Mesa.

Entre els principals valors de  la proposta de comScore, la Mesa destaca: la construcció d’un panel de captació personalitzada amb representació de llars només mòbil; la solució censal que atorga llibertat al mercat en l’elecció de l’eina d’analítica web; la metodologia híbrida que aporta claritat i transparència gràcies a l’ús d’una única fórmula, comú i revisada al mes pel site, i que té en compte les cookies; una única proposat que oferirà una dada diària hibridada el 2013; i un sistema de seguiment de la presència publicitària realitzada sobre el panel, el que permetrà conèixer l’audiència d’aquesta activitat.

Ara, segons l’establert en el plec tècnic, comScore ha de garantir el compliment de les següents condicions: l’univers de mesurament ha d’estar consensuat pel mercat a partir de l’EGM; la utilització de metodologia híbrida panel i censal; formar un comitè tècnic de clients amb capacitat d’intervenir en decisions del mercat local; i el compromís de ser auditat de manera independent en les diferents parts que conformen el mesurament.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram