comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 27 Octubre 2011 a les 13:40

S’ha resolt el concurs per decidir qui mesurarà a partir de l’1 de gener les audiències digitals de l’Estat espanyol. Finalment, la Mesa de Contractació Digital s’ha decantat per comScore, que d’aquesta manera s’ha imposat a les altres dues aspirants, Nielsen i Kantar Media. Així ho van comunicar aquest dimecres a l’interessada Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació per a l’Investigació de Mitjans de Comunicció (AIMC). L’objectiu del concurs era aconseguir un sistema de mesurament únic que serveixi de referència per al mercat publicitari.

El contracte és fins al 31 de desembre del 2014, amb una opció de pròrroga per dos anys més.  IAB Spain i AIMC seran les encarregades de vetllar pel desenvolupament de les condicions tècniques a les que s’ha compromès comScore, d’acord amb el plec tècnic aprovat el passat juliol per la Mesa.

Entre els principals valors de  la proposta de comScore, la Mesa destaca: la construcció d’un panel de captació personalitzada amb representació de llars només mòbil; la solució censal que atorga llibertat al mercat en l’elecció de l’eina d’analítica web; la metodologia híbrida que aporta claritat i transparència gràcies a l’ús d’una única fórmula, comú i revisada al mes pel site, i que té en compte les cookies; una única proposat que oferirà una dada diària hibridada el 2013; i un sistema de seguiment de la presència publicitària realitzada sobre el panel, el que permetrà conèixer l’audiència d’aquesta activitat.

Ara, segons l’establert en el plec tècnic, comScore ha de garantir el compliment de les següents condicions: l’univers de mesurament ha d’estar consensuat pel mercat a partir de l’EGM; la utilització de metodologia híbrida panel i censal; formar un comitè tècnic de clients amb capacitat d’intervenir en decisions del mercat local; i el compromís de ser auditat de manera independent en les diferents parts que conformen el mesurament.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

PP i C's s'alien en el concurs per escollir la nova cúpula de RTVE

El procés per renovar la presidència i el consell d'administració de RTVE ha estat [...]

Alejandro Flórez, nou director general de la productora 100 Balas

Mediapro ha fitxat Alejandro Flórez com a nou director general de 100 Balas, productora [...]

El Punt Avui culmina l'ERO amb 65 sortides

Divendres passat es van acomiadar els darrers deu treballadors d'El Punt Avui afectats per [...]

ATLL convoca el 5è premi periodístic de l'aigua

Aigües Ter Llobregat (ATLL) ha posat en marxa la cinquena edició del Premi Periodístic de [...]

El CAC proposa repensar el sector de la comunicació local

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat l'Estudi sobre la comunicació local a [...]

betevé avança els informatius del vespre per promoure la conciliació familiar

En el marc de la cinquena Setmana dels Horaris, l'Ajuntament de Barcelona ha reeditat el [...]

Prensa Ibérica fitxa Alejandro Sopeña com a director de nous projectes

El grup Prensa Ibérica ha incorporat el periodista Alejandro Sopeña com a director de nous [...]

Prisa cancel·la la venda de Media Capital a Altice

Prisa ha donat per finalitzat el contracte per a la venda de Media Capital al grup francès [...]

Els premis Concha García Campoy distingeixen José Pardina, Christian Gálvez i Núria Jar

El jurat del Premi Periodístic Concha García Campoy ha donat a conèixer les persones [...]

El CAC conclou que Losantos va incitar a l'odi contra Alemanya

El ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha aprovat tres acords relatius a continguts [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.