comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 27 Octubre 2011 a les 13:40

S’ha resolt el concurs per decidir qui mesurarà a partir de l’1 de gener les audiències digitals de l’Estat espanyol. Finalment, la Mesa de Contractació Digital s’ha decantat per comScore, que d’aquesta manera s’ha imposat a les altres dues aspirants, Nielsen i Kantar Media. Així ho van comunicar aquest dimecres a l’interessada Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació per a l’Investigació de Mitjans de Comunicció (AIMC). L’objectiu del concurs era aconseguir un sistema de mesurament únic que serveixi de referència per al mercat publicitari.

El contracte és fins al 31 de desembre del 2014, amb una opció de pròrroga per dos anys més.  IAB Spain i AIMC seran les encarregades de vetllar pel desenvolupament de les condicions tècniques a les que s’ha compromès comScore, d’acord amb el plec tècnic aprovat el passat juliol per la Mesa.

Entre els principals valors de  la proposta de comScore, la Mesa destaca: la construcció d’un panel de captació personalitzada amb representació de llars només mòbil; la solució censal que atorga llibertat al mercat en l’elecció de l’eina d’analítica web; la metodologia híbrida que aporta claritat i transparència gràcies a l’ús d’una única fórmula, comú i revisada al mes pel site, i que té en compte les cookies; una única proposat que oferirà una dada diària hibridada el 2013; i un sistema de seguiment de la presència publicitària realitzada sobre el panel, el que permetrà conèixer l’audiència d’aquesta activitat.

Ara, segons l’establert en el plec tècnic, comScore ha de garantir el compliment de les següents condicions: l’univers de mesurament ha d’estar consensuat pel mercat a partir de l’EGM; la utilització de metodologia híbrida panel i censal; formar un comitè tècnic de clients amb capacitat d’intervenir en decisions del mercat local; i el compromís de ser auditat de manera independent en les diferents parts que conformen el mesurament.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Mediapro crea una incubadora de nou talent

El Grup Mediapro ha posat en marxa Mediapro Labs, un segell de continguts que pretén [...]

TV3 i Movistar+ donen continuïtat a 'Merlí'

La sèrie Merlí de TV3 tindrà un spin-off, de títol Merlí: sapere aude, gràcies a l'acord al [...]

Movistar+ ha subtitulat en català més de 1.300 films i sèries en cinc anys

Aquest 2018, Movistar+ ha subtitulat en català 250 pel·lícules i 60 sèries de televisió [...]

20 candidatures aspiren a presidir RTVE

El comitè d'experts del concurs públic per elegir el nou consell d'administració i la [...]

Lliurats els Premis Nacionals de Comunicació 2018

El Palau de la Generalitat va acollir dilluns al vespre el lliurament de la 17a edició dels [...]

La UPF homenatja Josep Gifreu

El Campus de la Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra ret homenatge aquest dimarts al [...]

El fons de Huertas Claveria ingressa a la Biblioteca de Catalunya

La Biblioteca de Catalunya ha celebrat aquest dilluns l'acte de recepció del fons del [...]

Rebuig professional i sindical al pacte per renovar la CCMA

L'acord entre Junts per Catalunya, Esquerra, Ciutadans i PSC per renovar el consell de govern [...]

L'ACICOM organitza una mostra de 'youtubers' valencians

L'Associació Ciutadania i Comunicació organitza aquesta setmana una Mostra de youtubers, amb [...]

Sergio Oslé parlarà de 'nova televisió' al 40è Fòrum de la Comunicació del CAC

El Fòrum de la Comunicació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya organitza el proper [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.