comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 27 Octubre 2011 a les 13:40

S’ha resolt el concurs per decidir qui mesurarà a partir de l’1 de gener les audiències digitals de l’Estat espanyol. Finalment, la Mesa de Contractació Digital s’ha decantat per comScore, que d’aquesta manera s’ha imposat a les altres dues aspirants, Nielsen i Kantar Media. Així ho van comunicar aquest dimecres a l’interessada Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació per a l’Investigació de Mitjans de Comunicció (AIMC). L’objectiu del concurs era aconseguir un sistema de mesurament únic que serveixi de referència per al mercat publicitari.

El contracte és fins al 31 de desembre del 2014, amb una opció de pròrroga per dos anys més.  IAB Spain i AIMC seran les encarregades de vetllar pel desenvolupament de les condicions tècniques a les que s’ha compromès comScore, d’acord amb el plec tècnic aprovat el passat juliol per la Mesa.

Entre els principals valors de  la proposta de comScore, la Mesa destaca: la construcció d’un panel de captació personalitzada amb representació de llars només mòbil; la solució censal que atorga llibertat al mercat en l’elecció de l’eina d’analítica web; la metodologia híbrida que aporta claritat i transparència gràcies a l’ús d’una única fórmula, comú i revisada al mes pel site, i que té en compte les cookies; una única proposat que oferirà una dada diària hibridada el 2013; i un sistema de seguiment de la presència publicitària realitzada sobre el panel, el que permetrà conèixer l’audiència d’aquesta activitat.

Ara, segons l’establert en el plec tècnic, comScore ha de garantir el compliment de les següents condicions: l’univers de mesurament ha d’estar consensuat pel mercat a partir de l’EGM; la utilització de metodologia híbrida panel i censal; formar un comitè tècnic de clients amb capacitat d’intervenir en decisions del mercat local; i el compromís de ser auditat de manera independent en les diferents parts que conformen el mesurament.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Brauli Duart recupera les funcions de president de la CCMA

Brauli Duart ha assumit de nou les funcions de la presidència de la Corporació Catalana de [...]

'Preguntes freqüents' torna amb Laura Rosel

Una de les grans sorpreses de la nova temporada de TV3, Preguntes freqüents, torna aquest [...]

El concurs literari 'Ficcions' de l'AMIC fa deu anys

La desena edició del concurs literari Ficcions, l'aventura de crear històries, impulsat per [...]

La UPF Barcelona School of Management impulsa un festival d'animació

El Màster Universitari en Animació de la UPF Barcelona School of Management organitza dijous [...]

Prisa renova l'equip directiu

El consell d'administració de Prisa ha aprovat la renovació de part de l'equip directiu a [...]

Demanen el cessament del director d''Informe semanal' per 'incapacitat'

El Consell d'Informatius de TVE ha demanat la dimissió del director d'Informe semanal i [...]

Premis Dignitat per als informatius de TV3 i Catalunya Ràdio i Carlos E. Bayo i Patricia López

La Comissió per la Dignitat ha decidit distingir els serveis informatius de TV3 i Catalunya [...]

'Merlí' s'acomiada amb rècord d'audiència

El darrer capítol de Merlí va registrar dilluns una mitjana de 620.000 espectadors i un 22,2% [...]

El Periódico reuneix el món econòmic als Premis Empreses de l'Any

La Llotja de Mar de Barcelona va acollir dilluns a la nit la gala dels Premis Empreses de [...]

Les Reial Acadèmia de Farmàcia premia 'La Marató' de TV3

La Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya ha atorgat la 21a edició del Premi RAFC a la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.