comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Pere Giménez | Actualitzat el 04 Març 2017 a les 10:11

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, va comparèixer aquest divendres al Parlament davant la comissió de control de la CCMA per explicar els informes sobre la pluralitat informativa i l'específic de la campanya de les eleccions generals del 2016, presentar el Llibre blanc de l'audiovisual de Catalunya, i informar sobre la proposta de revisió de la Directiva europea de serveis de comunicació audiovisual.

En la seva intervenció, Loppacher va defensar que caldria impulsar una plataforma de serveis audiovisuals a la demanda a través de la Corporació (tal com recull el Llibre blanc); és a dir, una "Netflix a la catalana" que allotgés "continguts de produccions catalanes i en català", no només els de la CCMA. I com qui no vol la cosa, va deixar anar que Cellnex Telecom "estaria en disposició de fer aquesta infraestructura".

Picabaralla

El comentari no va agradar gens al diputat David Pérez, del PSC: "Em sembla vergonyós que vostè vingui aquí a fer propaganda de Cellnex, és un privat", va protestar indignadíssim en el torn de preguntes. "Vostè ve al Parlament, a la comissió de control de la Corporació, a dir que hi ha un privat disposat a fer el Netflix català, i que es diu Cellnex. Perfecte, molt bé. Em dona la sensació que vostè això no ho pot fer", va insistir. 

Pérez també va defensar que la plataforma de serveis audiovisuals a la demanda del que es fa a Catalunya "ja la tenim", en referència al 3alacarta, i que el que cal és dotar-la de més continguts i sèries.

Posteriorment, Loppacher va voler rebaixar la importància del seu comentari, explicant que s'havia trobat els representants de Cellnex al Mobile World Congress, que li van traslladar que estaven "en condicions" de proveir aquesta plataforma, i que ell s'havia limitat a comentar-ho als diputats de forma distesa "com una bona notícia", va assegurar.

"Que una empresa catalana, que dona el senyal de broadcast a tot l'Estat, pogués fer això, doncs em semblaria molt bé", va afegir. Amb tot, va insistir que aquest és un tema competència de la CCMA, i que si es tira endavant s'haurà de fer un concurs públic per escollir-ne el proveïdor.

Les explicacions, però, no van satisfer el diputat socialista, que va intentar posar sota sospita Loppacher preguntant-li qui l'havia convidat al MWC (com si el president del CAC pogués tenir alguna dificultat en aconseguir una entrada). Aquest va respondre que va demanar la invitació a la Generalitat, i va titllar de "ridícula" la insinuació que pogués fer "propaganda" de Cellnex a canvi d'una entrada.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.