comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Pere Giménez | Actualitzat el 25 Març 2017 a les 10:00

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un dels seus objectius era que la cadena fos més àgil per competir amb les privades. Aquest divendres ho va concretar una mica més durant la presentació del seu pla de treball en la seva primera sessió de control parlamentària. Una compareixença a petició pròpia on tots els grups de l'oposició van criticar el seu nomenament i/o com s'havia produït.

Durant la seva intervenció, Sanchis va exposar que vol recuperar el liderat que TV3 tenia fa uns mesos i, per tant, una audiència a la baixa, de manera que es revisarà tota la graella (una tasca que ja havia iniciat el seu predecessor, Jaume Peral). A més, el periodista valencià va recalcar la importància que "la presa de decisions" a l'hora de treballar en la programació "siga més àgil".

Per il·lustrar-ho davant dels diputats, va recórrer a una metàfora. "Televisió de Catalunya és com un mamut, és una gran empresa, amb una gran plantilla, amb molts recursos públics, amb molta despesa condicionada cada any, però lenta en els seus moviments", va dir. En canvi, les televisions privades treballen amb "rapidesa en els moviments, canvis dràstics en la seva programació, alguns pocs escrúpols que no pot assumir de cap manera una televisió pública, i per tant molta més velocitat i eficàcia en la presa de decisions".

Així doncs, Sanchis estudiarà "els sistemes pels quals la contractació i l'emissió de programes es pugan rectificar si no funcionen". La voluntat és que, si un espai no dona el resultat esperat, es pugui substituir "gairebé immediatament".

Graella en proves a l'estiu

En el camp d'informatius, la pretensió del nou director de TV3 és mantenir el seu "nivell de rigor", la pluralitat, la credibilitat i l'audiència. Sobre aquest darrer factor, però, va advertir: "Els informatius de TV3 funcionen, tenen prestigi, són els més vistos, però com a conseqüència també de la pèrdua d'audiència de tota la programació comencen una miqueta a ressentir-se".

On Vicent Sanchis detecta "problemes més seriosos" és en la resta de graella de TV3 i d'alguns dels seus canals. Així, va explicar que la caiguda d'audiència en el daytime és "com una taca d'oli corrosiva que es va encomanant" a la resta de la programació. Segons ell, doncs, cal "tallar aquest moviment de corrosió i intentar fer ofertes que funcionen i que permeten recuperar aquesta audiència".

Per revertir la situació, s'ha començat a treballar en les franges horàries sobre les quals ara hi ha "una mica de joc". Els resultats es concretaran el proper estiu, quan es farà un "esforç" amb espais que puguin provar el que després serà la programació en aquestes franges en l'inici de la propera temporada.

Pel que fa a la resta de canals, també seran revisats: "Han perdut força, recursos, i fins i tot en algun cas algun podria haver perdut sentit", va dir Sanchis. Acte seguit, va senyalar Esport3 afirmant que s'ha de mirar si el concepte amb el qual es va posar en marxa es pot mantenir en la situació actual, amb drets esportius cada vegada més cars que TVC no pot assumir. "Això no vol dir tancar", va puntualitzar. "Cal mirar exactament l'ús, la intenció, la funcionalitat, l'operativitat, el servei públic que fan cadascun d'aquests canals".

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El comitè de RTVV trenca amb la Unió de Periodistes

Nou episodi en l'enfrontament que mantenen la Unió de Periodistes Valencians i el comitè [...]

El festival Zoom celebra 15 anys de ficció televisiva

Igualada acull fins diumenge la 15a edició del Zoom Festival Internacional de Ficció [...]

Susana Pérez-Soler presenta el llibre 'Periodismo y redes sociales'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dimecres, a les 19 h, la presentació del [...]

Dos models de premsa forana que poden aportar positivitat a la premsa local

Debatre i reflexionar sobre el futur del sector dels mitjans de proximitat és una bona i [...]

Prisa perd 55 milions

Durant els nou primers mesos de l'any Prisa ha registrat unes pèrdues netes de 55 milions [...]

El CIC insisteix als mitjans en el respecte a la presumpció d'innocència

El Consell de la Informació de Catalunya ha hagut recordar de nou que cal respectar la [...]

Roger Loppacher és elegit vicepresident de la Xarxa de reguladors mediterranis

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha estat escollit [...]

Eduard Pujol deixa la direcció de RAC1 per concórrer a les eleccions

El director de RAC1, Eduard Pujol, ha decidit deixar el càrrec i fer el salt a la política. [...]

L'AMIC organitza una jornada sobre present i futur de la premsa de proximitat

L'auditori de La Pedrera de Barcelona acull aquest dimarts 21 la sisena Jornada Internacional [...]

À Punt licita el doblatge de sèries d'animació infantil

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha obert el procés de licitació per a la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.