comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 14 Setembre 2018 a les 16:37

Una enquesta d'Ipsos Global Advisor indica que un 57% dels espanyols ha admès haver-se cregut alguna vegada com a veritable una fake new. D'aquesta manera, són els europeus que més s'han empassat aquest tipus d'informacions falses, seguits de suecs i polonesos (55%), belgues (45%), alemanys i francesos (43%), britànics (33%) i italians (29%). 

A nivell mundial, els espanyols només són superats per brasilers (67%), saudites i surcoreans (58%), i empaten amb peruans (57%).

Bombolla informativa

L'informe d'Ipsos indica que el 62% dels enquestats a l'Estat es mostra convençut que els seus conciutadans viuen en una bombolla informativa que els fa seguir la informació només d'aquells que pensen de manera similar i buscar opinions amb les quals ja estan d'acord. Amb tot, només un 30% admet formar part de la bombolla.

Per altra banda, el 53% dels enquestats es creu millor que la mitjana espanyola a l'hora d'identificar possibles fake news, i el 57% considera que té un coneixement de la realitat social superior a la mitjana.

"Tendim a tenir una percepció errònia de la realitat en què vivim, i això fa més fàcil difondre falsos notícies sense adonar-se'n", assenyala el director d'afers públics d'Ipsos, Vicente Castellanos. "De fet, malgrat creiem tenir un alt coneixement sobre els temes socials del país, l'estudi d'Ipsos Perills de la percepció demostra que en la majoria de les ocasions no és així", afegeix.

Els polítics, principals responsables

L'enquesta d'Ipsos també exposa que el 59% dels enquestats creu que els polítics són els principals causants que existeixi un important desconeixement sobre la realitat social de l'Estat, ja que confonen a la població amb informacions esbiaixades, interessades o falses. El 44% culpa de la desinformació als mitjans de comunicació, el 38% a les xarxes socials, i un altre 38% assenyala el fet que en general hi ha uns punts de vista molt partidistes que tendeixen a destacar només els aspectes negatius o a generalitzar arran de la pròpia experiència.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

Neix el digital Castellón Plaza

Ediciones Plaza ha posat en marxa el diari digital Castellón Plaza, la capçalera que li [...]

Jordi Basté guanya el seu segon Ondas

El jurat dels Premis Ondas ha fet públics els guanyadors de la 65a edició d'aquests guardons [...]

Catalunya Ràdio recull les vivències de 35 anys en un web

Catalunya Ràdio ha posat en marxa Dies de ràdio, un web que recupera testimonis orals, [...]

Els periodistes gironins reconeixen les trajectòries de Narcís Planas i JAP

La junta demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes ha decidit distingir el periodista [...]

La 10a Catosfera aborda la conjunció entre comunicació i internet en diferents àmbits

L'Auditori Josep Irla de Girona acull de dijous a dissabte la desena edició de la Catosfera, [...]

Els Premis Gabinets distingeixen l'Hospital Clínic, la UPF i Òscar Camps

El Col·legi de Periodistes de Catalunya va lliurar dimarts al vespre la desena edició dels [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.