cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Maig 2017 a les 08:00

Una campanya de comunicació de foment de la lectura de l'Institut de Cultura de Barcelona s'ha fet mediàtica abans de posar-se en marxa. De fet, al final, l'acció que aquest dijous va provocar una allau de crítiques finalment no veurà la llum: aquesta demanava a bibliotecaris i llibreters de Barcelona a triar dos llibres per enviar-los al president dels Estats Units, Donald Trump. Contingut a banda, presentava diverses faltes ortogràfiques i d'expressió.

L'ICUB argumenta que la campanya Barcelona Ciutat Llibre encara està en procés de "revisió i adaptació de les múltiples accions que l'integren", però que la de la polèmica, tot i trobar-se en fase de treball, no en formarà part per les crítiques generades.

Un altre aspecte posat en dubte és que la responsable de la promoció sigui l'agència de publicitat After Share, del mediàtic Risto Mejide, que es va encarregar de la campanya electoral a l'alcaldia de Jaume Collboni, màxim responsable de l'ICUB. La campanya de foment de la lectura es va adjudicar per 108.000 euros (amb IVA) en un concurs públic al qual es van presentar un total de set empreses.

Crítiques del sector

L'Associació d'Editorials Independents Llegir en Català va ser la primera en carregar contra la promoció. "Cal distingir entre el que és una campanya institucional d'una acció per al foment de la lectura, que és el que realment ens preocupa", afirma l'entitat. En aquest sentit, assegura que Barcelona Ciutat Llibre tal i com es planteja "en cap cas fomenta la lectura". La seva voluntat és que "hi haja més llibres a les cases, als centres educatius i a les biblioteques, no a la Casa Blanca", etziben.

El PEN Català, l'Associació Col·legial d'Escriptors de Catalunya i l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalunya també critiquen la campanya en un comunicat conjunt. Entre d'altres, lamenten que "es deixin" les actuacions de promoció de la lectura en mans d'una empresa de publicitat, de la qual posen en dubte que sigui "competent" per desenvolupar-la "atès el nivell lingüístic inacceptable que demostra el document i el cúmul de tòpics que desplega".

Tant Llegir en Català com PEN Català, ACEC i AELC consideren que una campanya de foment de la lectura s'ha de coordinar amb el sector, cosa que en aquest cas no ha passat. Sobre aquest punt, l'àrea de cultura de l'Ajuntament puntualitza en un comunicat: "Aquesta campanya, com la resta d'iniciatives que es porten a terme al llarg de l'any a l'ICUB, només es farà –com no pot ser d'altra forma– comptant amb el consens del sector i després d'haver-se presentat als grups municipals".

Les crítiques també van més enllà del contingut i el continent. Mentre Llegir en Català demana abandonar les "polítiques d'aparador", PEN Català, ACEC i AELC es mostren indignades per l'ús de la cultura coma "eina propagandística", en aquest cas de l'ICUB.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Cultura 21 romandrà inactiu fins [...]

50 propostes base per elaborar l'Estatut de l'artista

Diferents entitats, associacions i institucions de diferents àmbits del sector cultural de [...]

Els Estatuts de l'Institut Ramon Llull incorporen de nou les Balears

El Govern ha aprovat els nous Estatuts de l'Institut Ramon Llull, els quals tornen a incloure [...]

Can Batlló unificarà tots els arxius de Barcelona

La nau central de l'antic recinte fabril de Can Batlló serà la seu de l'Arxiu de la Ciutat de [...]

Es licita el servei de visites i educació de diversos equipaments patrimonials tarragonins

L'Agència Catalana del Patrimoni Cultural ha obert el procés de licitació del contracte per a [...]

Cervera celebra 40 anys d'Aquelarre

L'Aquelarre de Cervera arriba a la seva 40a edició amb La mort i la purga de l'ànima com a [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

El Grec 2017 redueix espectadors però millora l'ocupació

La 41a edició del Grec Festival de Barcelona, la primera dirigida per Francesc Casadesús, ha [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.