cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Maig 2017 a les 08:00

Una campanya de comunicació de foment de la lectura de l'Institut de Cultura de Barcelona s'ha fet mediàtica abans de posar-se en marxa. De fet, al final, l'acció que aquest dijous va provocar una allau de crítiques finalment no veurà la llum: aquesta demanava a bibliotecaris i llibreters de Barcelona a triar dos llibres per enviar-los al president dels Estats Units, Donald Trump. Contingut a banda, presentava diverses faltes ortogràfiques i d'expressió.

L'ICUB argumenta que la campanya Barcelona Ciutat Llibre encara està en procés de "revisió i adaptació de les múltiples accions que l'integren", però que la de la polèmica, tot i trobar-se en fase de treball, no en formarà part per les crítiques generades.

Un altre aspecte posat en dubte és que la responsable de la promoció sigui l'agència de publicitat After Share, del mediàtic Risto Mejide, que es va encarregar de la campanya electoral a l'alcaldia de Jaume Collboni, màxim responsable de l'ICUB. La campanya de foment de la lectura es va adjudicar per 108.000 euros (amb IVA) en un concurs públic al qual es van presentar un total de set empreses.

Crítiques del sector

L'Associació d'Editorials Independents Llegir en Català va ser la primera en carregar contra la promoció. "Cal distingir entre el que és una campanya institucional d'una acció per al foment de la lectura, que és el que realment ens preocupa", afirma l'entitat. En aquest sentit, assegura que Barcelona Ciutat Llibre tal i com es planteja "en cap cas fomenta la lectura". La seva voluntat és que "hi haja més llibres a les cases, als centres educatius i a les biblioteques, no a la Casa Blanca", etziben.

El PEN Català, l'Associació Col·legial d'Escriptors de Catalunya i l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalunya també critiquen la campanya en un comunicat conjunt. Entre d'altres, lamenten que "es deixin" les actuacions de promoció de la lectura en mans d'una empresa de publicitat, de la qual posen en dubte que sigui "competent" per desenvolupar-la "atès el nivell lingüístic inacceptable que demostra el document i el cúmul de tòpics que desplega".

Tant Llegir en Català com PEN Català, ACEC i AELC consideren que una campanya de foment de la lectura s'ha de coordinar amb el sector, cosa que en aquest cas no ha passat. Sobre aquest punt, l'àrea de cultura de l'Ajuntament puntualitza en un comunicat: "Aquesta campanya, com la resta d'iniciatives que es porten a terme al llarg de l'any a l'ICUB, només es farà –com no pot ser d'altra forma– comptant amb el consens del sector i després d'haver-se presentat als grups municipals".

Les crítiques també van més enllà del contingut i el continent. Mentre Llegir en Català demana abandonar les "polítiques d'aparador", PEN Català, ACEC i AELC es mostren indignades per l'ús de la cultura coma "eina propagandística", en aquest cas de l'ICUB.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

L'ICUB obre i reimpulsa la xarxa de Fàbriques de Creació

L'Institut de Cultura de Barcelona vol donar un impuls "decisiu" al programa de Fàbriques de [...]

Convocades les subvencions per a la producció de sèries de ficció

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria per a la concessió de [...]

Els treballadors subcontractats del MACBA suspenen la vaga i els de la Fundació Miró la inicien

Els treballadors de recepció, venda d'entrades i educadors del MACBA subcontractats a través [...]

En marxa el 18è Premi BBVA de Teatre

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC) i el BBVA CX han obert la convocatòria de la 18a [...]

50 poblacions acullen el cicle de Cinema Infantil en Català

La Direcció General de Política Lingüística posa en marxa una nova edició del cicle de Cinema [...]

'Estiu 1993', premiada a Bombai i finalista als EFA

El primer llargmetratge de Carla Simón continua acumulant reconeixements. Estiu 1993 ha [...]

Arriba als cinemes l'adaptació de 'La pell freda'

Aquesta setmana s'estrena a més de 200 sales de tot l'Estat La pell freda, dirigida per [...]

El Poliorama estrena un cicle dedicat a la nova generació d'espectacles familiars

El Teatre Poliorama posa en marxa un cicle s'adreça a un nou públic familiar amb espectacles [...]

El festival Filmets fa un pas endavant

El Filmets - Badalona Film Festival segueix creixent. En la seva 43a edició, del 20 a l 29 [...]

El Primavera Club recupera el format dual Barcelona-Madrid

Aquest cap de setmana se celebra una nova edició del Primavera Club. Enguany, la principal [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

6a Jornada Internacional de mitjans de proximitat
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.