cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 01 abril 2014 a les 11:31

El Departament de Cultura va presentar aquest dilluns el Pla de cultura digital 2014-2016, el qual té per objectiu situar les empreses culturals i creatives catalanes “en primera línia de la innovació, la tecnologia i el món digital”, segons va destacar el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas.

La iniciativa preveu tres tipus d’accions en funció del destinatari: les adreçades a les empreses natives digitals (que utilitzen les noves tecnologies com a base de la creació: videojocs, aplicacions de continguts culturals, empreses de 3D, etc.); les accions destinades a les empreses culturals tradicionals (del sector editorial, musical, audiovisual, arts escèniques, visuals, etc.), i les actuacions transversals.

“En l’àmbit de la cultura tenim la punta de llança del futur del país i és molt important que el sector cultural estigui ben articulat dels del punt de vista de la tecnologia i del món digital”, va remarcar el conseller de Cultura, Ferran Mascarell. “A través de la cultura digital podem generar oportunitats de treball, retorn econòmic i major accessibilitat a la cultura”, va afegir Sellas.

Aquest pla segueix l’estratègia iDigital de la Generalitat, que té com a objectiu millorar la competitivitat i l’ocupació mitjançant l’impuls de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Línies d’actuació per a les empreses natives digitals

  • Programa de finançament: creació d’una nova línia de préstecs participatius per a joves empreses digitals, dotada amb 1,5 milions d’euros; participació en la producció de videojocs i aplicacions, i participació en fòrums d’inversió.
  • Programa d’internacionalització per donar a conèixer la creació i les empreses catalanes en els sector dels videojocs i els continguts digitals interactius.
  • Programa per donar més visibilitat a l’activitat de les empreses digitals als mitjans de comunicació especialitzats.
  • Programa per contribuir a crear nous nínxols de mercat per a empreses de videojocs com a proveïdores de serveis per a tercers, afavorint que es contractin empreses auxiliars catalanes.
  • Programa per evitar la fuita de talent i atreure empreses estrangeres de videojocs a Catalunya, incrementant la vinculació entre estudiants i empreses.

Línies d’actuació per a les empreses culturals tradicionals

  • Foment del canvi tecnològic i l’adaptació de formats i processos mitjançant les bases dels ajuts: es revisaran les línies de subvenció sectorials i de les aportacions reintegrables per adaptar les seves exigències al canvi digital, i s’instauraran puntuacions de “discriminació positiva”.
  • Foment de la creació de projectes digitals treballant amb representants del sector del llibre, la música, l’audiovisual, els arts visuals i les arts escèniques.
  • Impulsar la cultura empresarial crossmèdia i els projectes transmèdia: s’implementaran canvis en les línies de subvencions sectorials i de les aportacions reintegrables; s’organitzaran conferències i sessions informatives, així com trobades intersectorials.

Accions transversals

  • Programa de suport a projectes amb l’organització o coorganització d’esdeveniments que relacionen els continguts culturals i tecnològics.
  • Treballar amb les universitats per aconseguir una major vinculació entre estudiants i empreses locals: organització de presentacions de projectes d’estudiants davant inversors; puntuació favorable en les aportacions reintegrables a les empreses que contractin estudiants per a projectes digitals, i facilitar que els alumnes puguin fer pràctiques en empreses catalanes.
  • Programa de cooperació intersectorial per afavorir el treball entre empreses tecnològiques i culturals. Potenciar la mirada digital de les empreses culturals.
  • Augmentar les capacitats de les empreses catalanes mitjançant la formació. Col·laborar en el trànsit de les empreses culturals tradicionals cap el món digital mitjançant la formació específica i l’assessorament especialitzat.
  • Programa de suport a l’emprenedoria digital per afavorir la creació d’start-ups tecnològiques i culturals amb l’impuls de les primeres fases de funcionament.
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Exculpen Jaume Roures de frau en les subvencions del cinema

El Jutjat d'Instrucció número 15 de Barcelona ha exculpat el màxim responsable de Mediapro, [...]

L'OSIC convoca subvencions en l'àmbit de les lletres

L'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural ha obert la convocatòria per a la concessió de [...]

Rosa M. Malet rep la insígnia de Cavaller de l'Ordre del Mèrit de França

La directora de la Fundació Joan Miró, Rosa Maria Malet, ha estat distingida la insígnia de [...]

El FIMPT intenta renéixer amb més pressupost i canvi de dates

"Tinc la sensació que estem davant un renaixement del FIMPT", assegurava aquest dimecres [...]

Òmnium crea un premi a la millor novel·la publicada en català

Òmnium Cultural impulsa un nou guardó literari que reconeixerà cada any la millor novel·la [...]

Tarragona es queda sense Festival d'Estiu

L'Ajuntament de Tarragona ha decidit suprimir al tradicional Festival d'Estiu, que amb noms i [...]

ONCE Catalunya dedica un espai expositiu a Tete Montoliu

El hall de l'Auditori de l'edifici d'ONCE Catalunya a Barcelona acull la mostra El racó d'en [...]

Mònica Borrell Giró, nova directora del MNAT

L'Agència Catalana del Patrimoni Cultural ha designat Mònica Borrell Giró com a nova [...]

L'APPEC reparteix 9.000 revistes en bars per fomentar la lectura en català

L'associació Editors de Revistes i Digitals (nova nomenclatura de l'APPEC, abans Associació [...]

El canal 33 homenatja el món del còmic

Coincidint amb la 35a edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona, el canal 33 [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.