cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 01 abril 2014 a les 11:31

El Departament de Cultura va presentar aquest dilluns el Pla de cultura digital 2014-2016, el qual té per objectiu situar les empreses culturals i creatives catalanes “en primera línia de la innovació, la tecnologia i el món digital”, segons va destacar el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas.

La iniciativa preveu tres tipus d’accions en funció del destinatari: les adreçades a les empreses natives digitals (que utilitzen les noves tecnologies com a base de la creació: videojocs, aplicacions de continguts culturals, empreses de 3D, etc.); les accions destinades a les empreses culturals tradicionals (del sector editorial, musical, audiovisual, arts escèniques, visuals, etc.), i les actuacions transversals.

“En l’àmbit de la cultura tenim la punta de llança del futur del país i és molt important que el sector cultural estigui ben articulat dels del punt de vista de la tecnologia i del món digital”, va remarcar el conseller de Cultura, Ferran Mascarell. “A través de la cultura digital podem generar oportunitats de treball, retorn econòmic i major accessibilitat a la cultura”, va afegir Sellas.

Aquest pla segueix l’estratègia iDigital de la Generalitat, que té com a objectiu millorar la competitivitat i l’ocupació mitjançant l’impuls de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Línies d’actuació per a les empreses natives digitals

  • Programa de finançament: creació d’una nova línia de préstecs participatius per a joves empreses digitals, dotada amb 1,5 milions d’euros; participació en la producció de videojocs i aplicacions, i participació en fòrums d’inversió.
  • Programa d’internacionalització per donar a conèixer la creació i les empreses catalanes en els sector dels videojocs i els continguts digitals interactius.
  • Programa per donar més visibilitat a l’activitat de les empreses digitals als mitjans de comunicació especialitzats.
  • Programa per contribuir a crear nous nínxols de mercat per a empreses de videojocs com a proveïdores de serveis per a tercers, afavorint que es contractin empreses auxiliars catalanes.
  • Programa per evitar la fuita de talent i atreure empreses estrangeres de videojocs a Catalunya, incrementant la vinculació entre estudiants i empreses.

Línies d’actuació per a les empreses culturals tradicionals

  • Foment del canvi tecnològic i l’adaptació de formats i processos mitjançant les bases dels ajuts: es revisaran les línies de subvenció sectorials i de les aportacions reintegrables per adaptar les seves exigències al canvi digital, i s’instauraran puntuacions de “discriminació positiva”.
  • Foment de la creació de projectes digitals treballant amb representants del sector del llibre, la música, l’audiovisual, els arts visuals i les arts escèniques.
  • Impulsar la cultura empresarial crossmèdia i els projectes transmèdia: s’implementaran canvis en les línies de subvencions sectorials i de les aportacions reintegrables; s’organitzaran conferències i sessions informatives, així com trobades intersectorials.

Accions transversals

  • Programa de suport a projectes amb l’organització o coorganització d’esdeveniments que relacionen els continguts culturals i tecnològics.
  • Treballar amb les universitats per aconseguir una major vinculació entre estudiants i empreses locals: organització de presentacions de projectes d’estudiants davant inversors; puntuació favorable en les aportacions reintegrables a les empreses que contractin estudiants per a projectes digitals, i facilitar que els alumnes puguin fer pràctiques en empreses catalanes.
  • Programa de cooperació intersectorial per afavorir el treball entre empreses tecnològiques i culturals. Potenciar la mirada digital de les empreses culturals.
  • Augmentar les capacitats de les empreses catalanes mitjançant la formació. Col·laborar en el trànsit de les empreses culturals tradicionals cap el món digital mitjançant la formació específica i l’assessorament especialitzat.
  • Programa de suport a l’emprenedoria digital per afavorir la creació d’start-ups tecnològiques i culturals amb l’impuls de les primeres fases de funcionament.
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Mor el poeta Màrius Sampere

Aquest dissabte ha mort als 89 anys Màrius Sampere, considerat un dels poetes més importants [...]

FiraTàrrega obre concurs per escollir una nova direcció artística

El consell d'administració de la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega ha obert la convocatòria [...]

CTS Eventim adquireix el 63,5% de Doctor Music

L'empresa alemanya CTS Eventim ha passat a controlar Doctor Music després d'adquirir el 63,5% [...]

Enderrock llança una revista digital per al País Valencià

El Grup Enderrock ha posat en marxa una edició de la revista digital musical EDR específica [...]

Fabra i Coats treu a licitació la gestió de públics

L'Institut de Cultura de Barcelona ha obert el procés de licitació per a la prestació dels [...]

El Festival de Sitges obre la convocatòria de la 51a edició

El Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha obert la convocatòria [...]

El nou Museu Marítim de Mallorca cerca direcció

El Consorci Museu Marítim de Mallorca, constituït aquest any, ha obert una convocatòria per [...]

Cuixart es presenta a la reelecció com a president d'Òmnium

El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha anunciat que optarà a la reelecció de [...]

Valtònyc fuig d'Espanya

Aquest dijous era el darrer dia que Valtònyc tenia per ingressar a presó per complir la [...]

La Filmoteca licita la programació per a les escoles

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert el procés de licitació per a la [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.