cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 20 Gener 2017 a les 20:37

L’Institut de Cultura de Barcelona invertirà 1.437.500 euros per potenciar el sector audiovisual, posar en valor la producció a la ciutat, i relligar-lo amb la innovació. La proposta de política audiovisual impulsada per l’ICUB és “una mesura estratègica que posa en valor Barcelona com a escenari identificatiu del sector audiovisual”, segons ha dit durant la seva presentació el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni.

Després d’analitzar la situació del sector, el projecte planteja actuar en sis eixos:

  • Potenciar la Barcelona Film Commission, l’oficina de gestió dels rodatges a la ciutat, amb mesures com la creació d’una finestreta única que faciliti els tràmits o l’ampliació del catàleg de localitzacions.
  • Coordinar i consolidar la xarxa de festivals audiovisuals i cinematogràfics que se celebren a Barcelona.
  • Crear un mercat bianual de drets audiovisuals, interconnectat amb el sector editorial i especialment amb el món del còmic.
  • Impulsar la difusió social de la producció audiovisual barcelonina i catalana (comptant amb la complicitat del Departament de Cultura), amb mesures com la convocatòria d’ajuts per a la millora de les infraestructures i acords de col·laboració amb cinemes i productores.
  • Signatura d’un conveni marc entre BTV i l’ICUB per tal d’incrementar la difusió de la producció audiovisual a la televisió local.
  • Desenvolupar noves línies d’actuació d’innovació en l’àmbit de les aplicacions tecnològiques i el món digital.

Per fer un seguiment de totes les mesures previstes es crearà una Taula de l’Audiovisual de Barcelona amb representants del sector.

La previsió de despesa d’1.437.500 euros es desglossa de la següent manera: 360.000 euros a un concurs de gestió tècnica de la Barcelona Film Commission; 340.000 a la coordinació i promoció de festivals de cinema; 65.000 al mercat de drets; 85.000 euros al programa d’extensió social de l’audiovisual català; 20.000 a la millora d’infraestructures dels cinemes; 150.000 a programes de recerca i innovació al Canòdrom-Parc de Recerca Creativa, i 237.500 euros al conveni amb BTV.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Mor el poeta Màrius Sampere

Aquest dissabte ha mort als 89 anys Màrius Sampere, considerat un dels poetes més importants [...]

FiraTàrrega obre concurs per escollir una nova direcció artística

El consell d'administració de la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega ha obert la convocatòria [...]

CTS Eventim adquireix el 63,5% de Doctor Music

L'empresa alemanya CTS Eventim ha passat a controlar Doctor Music després d'adquirir el 63,5% [...]

Enderrock llança una revista digital per al País Valencià

El Grup Enderrock ha posat en marxa una edició de la revista digital musical EDR específica [...]

Fabra i Coats treu a licitació la gestió de públics

L'Institut de Cultura de Barcelona ha obert el procés de licitació per a la prestació dels [...]

El Festival de Sitges obre la convocatòria de la 51a edició

El Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha obert la convocatòria [...]

El nou Museu Marítim de Mallorca cerca direcció

El Consorci Museu Marítim de Mallorca, constituït aquest any, ha obert una convocatòria per [...]

Cuixart es presenta a la reelecció com a president d'Òmnium

El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha anunciat que optarà a la reelecció de [...]

Valtònyc fuig d'Espanya

Aquest dijous era el darrer dia que Valtònyc tenia per ingressar a presó per complir la [...]

La Filmoteca licita la programació per a les escoles

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert el procés de licitació per a la [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.