liniacornella
nord Facebook Líniaxarxa Twitter líniaxarxa icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, Cornellà | Actualitzat el 28 Novembre 2018 a les 10:52

Polítics i experts van participar en la jornada celebrada al Citilab. Foto: AMBPolítics i experts van participar en la jornada celebrada al Citilab. Foto: AMB

Treballar conjuntament per crear un espai cultural metropolità. Amb aquest objectiu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va organitzar una jornada per debatre i posar en comú les possibilitats d’unir la capital catalana amb els pobles i ciutats del seu entorn per potenciar una gran àrea cultural.

El Citilab va ser l’escenari escollit per celebrar aquest debat. Entre les diferents activitats que es van fer el passat 9 de novembre, una de les més destacades va ser la conferència d’Arthur Le Gall, on va explicar l’experiència europea en la creació de grans àrees culturals metropolitanes. Le Gall va dir que “les ciutats s’han d’arriscar a invertir en cultura, valorar la tasca de les entitats culturals i innovar”.

Però a banda de fixar-se en els projectes impulsats a altres capitals europees, a la trobada es va parlar d’una iniciativa que ja està en marxa aquí, ‘La Quinzena de la Dansa’. De fet, la bona rebuda mostrada pel públic i les institucions que hi van participar quan es va celebrar, de l’1 al 18 de març passat, van posar en relleu el potencial que pot tenir el sector cultural a l’àrea metropolitana.

NO PERDRE LA IDENTITAT
Un dels punts que va aparèixer en les diferents taules de debat va ser el paper que ha de tenir la marca Barcelona. Per a Joan Subirats, comissionat de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, “és possible la creació d’un espai unitari, tot respectant la identitat de cada municipi”.

En aquest sentit, els experts que van participar en les conferències van constatar que la capital catalana hauria de ser més generosa amb la seva marca a l’hora de potenciar i donar més visibilitat a l’entorn metropolità. Alhora, consideren que cal més implicació política i més recursos econòmics si, realment, es vol crear un espai cultural a escala metropolitana.

Finalment, els especialistes van apuntar la necessitat de canviar les polítiques culturals i van assenyalar una qüestió clau: que les ciutats no repeteixin la programació cultural per incentivar el moviment del públic entre les diferents ciutats, per tal que l’espai metropolità vagi guanyant pes a poc a poc.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

La UE Cornellà vol marxar de vacances en zona de ‘play-off’

La UE Cornellà ha tornat a agafar velocitat de creuer, ha convertit el Municipal en un fortí [...]

El comerç local surt al carrer per les festes de Nadal

L’associació Cornellà Compra a Casa i l’Ajuntament han posat en marxa una nova campanya de [...]

Les petites botigues davant el Black Friday i el comerç electrònic

La venda per internet està canviant la temporada nadalenca del comerç local. Entre altres [...]

Els comerciants ompliran els carrers d’activitats per Nadal

L’encesa dels llums de Nadal que es va fer el 27 de novembre a la plaça de Catalunya va [...]

El Cornellà millora i retalla distàncies sobre el ‘play-off’

El primer equip de la UE Cornellà tanca un bon mes. El conjunt verd ha mostrat un bon nivell [...]

Torna el QuintoTapa amb una quinzena d’establiments

El producte local i de temporada tornarà a ser la gran estrella dels plats que [...]

El Cornellà tanca el mes en tretzè lloc i sense cap victòria

Tres empats i una derrota. El Cornellà de Xavi Calm ha vist com es capgiren les bones [...]

La Generalitat promourà l’ús del català a les botigues

Fomentar l’ús del català als establiments comercials de la ciutat. Aquest és l’objectiu del [...]

El davanter angolès Manucho, reforç de luxe per al Cornellà

Segurament, el nom Mateus Alberto Contreiras Gonçalves no diu gaire als aficionats al futbol, [...]

Neix una nova guia comercial amb més de 2.600 botigues

L’Ajuntament, l’empresa municipal Procornellà i l’associació Cornellà Compra a Casa s’han [...]

El Cornellà de Xavi Calm s’estrena guanyant l’Horta

El primer partit que la UE Cornellà 2018-19 ha jugat ha estat el mateix que l’últim de la [...]

Cornellà és la quarta ciutat de la metròpoli amb més botigues

El teixit comercial de Cornellà està format per més de 3.500 comerços. Això col·loca la [...]