líniaeixample
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, Barcelona | Actualitzat el 11 Octubre 2017 a les 10:41

Una imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: GeneralitatUna imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: Generalitat

La contaminació és un dels grans problemes que Barcelona i la seva àrea metropolitana pateixen. La seva principal causa és el trànsit de vehicles, al qual ara es vol posar fre. I és que, per solucionar o mitigar el problema, el primer que cal fer és atacar les seves arrels. Serà a partir d’aquest desembre quan es posaran en marxa les primeres restriccions als vehicles, principalment cotxes, més contaminants quan hi hagi episodis de contaminació. La restricció serà permanent a partir del 2019.

I què significa exactament això? La xifra d’afectats es va concretar fa uns dies per part del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech; la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal; i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda. Hi haurà 130.000 vehicles que no podran circular per les rondes de Barcelona, una xifra que equival al 20% del parc que hi circula diàriament. Aquests 130.000 vehicles són els que no tenen l’etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons ha quedat recollit en un estudi presentat pel RACC, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Barcelona Regional.

En el cas de l’àrea metropolitana, els afectats per les restriccions no seran tots els vehicles que no portin el distintiu, sinó tots els turismes matriculats abans del 1997 i les furgonetes d’abans de l’octubre del 1994. En aquest cas, la prohibició afectarà entre 10.000 i 15.000 vehicles dels quals hi circulen habitualment.

MÉS TRANSPORT PÚBLIC
Aquesta aposta per la reducció de la circulació dels vehicles contaminants anirà acompanyada d’un reforç del transport públic. Durant la presentació de les mesures, el conseller Rull va afirmar que l’objectiu és “treure 130.000 vehicles privats de l’àrea formada pels 40 municipis de l’entorn de Barcelona inclosos dins la Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric, un 10% dels que circulen habitualment, i captar entre 175.000 i 350.000 nous viatges en transport públic”.

Segons Rull, la idea “és propiciar un canvi d’hàbits”, cosa que farà que els dies d’episodis de contaminació es doni “una bona oferta de transport públic”. Aquesta oferta es concretarà en un reforç del metro en hores punta que farà que tota la xarxa tingui una freqüència de pas al voltant dels 3 minuts. En el cas dels busos es reforçaran els corredors amb més demanda amb més de 50 busos addicionals.

“NO ÉS SUFICIENT”
Per la seva banda, des de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire consideren que aquestes mesures no són suficients i que en fan falta “d’estructurals”. En declaracions a aquesta publicació, la portaveu de la plataforma, Maria Garcia, afirma que la limitació del trànsit que proposen la Generalitat i l’AMB “està bé si mirem l’àrea escollida” però afegeix que no servirà “per resoldre el problema estructural que tenim”. De fet, Garcia no entén per què les mesures anunciades no s’apliquen des d’ara mateix i recorda que “d’episodis contaminants, que són un problema puntual, aquí en tenim molt pocs”.

Un altre punt que la Plataforma per la Qualitat de l’Aire considera que la mesura presentada no contempla és el fet que la restricció a partir del 2019 “no tindrà gaire efecte perquè els vehicles de més de 20 anys no són part del parc circulant, que és el que s’ha de reduir”. A més, aquests vehicles, afegeix la portaveu, “són de benzina, i això vol dir que no elimines el diòxid de nitrogen, que és el problema més greu i majoritàriament ve dels dièsel”. Per últim, Garcia considera que a Barcelona i a la seva primera corona “hi ha un bon sistema de transport públic que permetria absorbir més demanda, tot i que s’ha de fer més eficient la xarxa de busos”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

El comerç local crea una targeta per fidelitzar els seus clients

Els comerços de proximitat dels diferents eixos de la ciutat i dels mercats municipals han [...]

Pep Roig és el nou primer entrenador del CFS Eixample

La temporada 2018-19 serà la de l’inici de l’època de Pep Roig al capdavant del sènior femení [...]

La Q de Qualitat de Barcelona Comerç continua creixent

L’aposta de la Fundació Barcelona Comerç ‘Q Comerç de Qualitat’, nascuda fa gairebé un any [...]

El Mercat de Sant Antoni viu amb intensitat els primers dies

Dijous 14 de juny, 11 del matí. Mercat de Sant Antoni. Fa més de dues setmanes que la nova [...]

El sènior femení del CFS Eixample torna a ser cinquè

La temporada 2017-18 acaba amb els mateixos registres que l’anterior: amb el primer equip del [...]

Els comerciants amenacen de denunciar l'Ajuntament pel Top Manta

“Ens sentim menyspreats i desemparats per l’Ajuntament. Desatesos i desprotegits, com a [...]

L’Eixample tornarà a viatjar al passat amb la Fira Modernista

El modernisme és un dels elements clau de la història de la ciutat: en les dècades que van [...]

El Mercat de la Concepció celebra el seu 130è aniversari

Un dels primers mercats coberts de la ciutat celebra el seu aniversari. El Mercat de la [...]

El CFS Eixample s’acomiada d’una molt bona temporada

El final del mes coincidirà també amb el darrer partit de la temporada per al sènior femení [...]

Comerciants i restauradors, crítics amb la gestió de Colau

La primera sessió de treball de la comissió no permanent d’estudi de la situació econòmica de [...]

Tot a punt per a la Fira de comerç de l’Eix Sagrada Família

En el marc de la Festa Major del barri de la Sagrada Família, que va arrencar el passat 13 [...]

El CFS Eixample s’allunya de la segona posició de la taula

No és res definitiu i l’equip encara té temps per refer-se, però els darrers resultats del [...]