líniaeixample
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, Barcelona | Actualitzat el 11 Octubre 2017 a les 10:41

Una imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: GeneralitatUna imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: Generalitat

La contaminació és un dels grans problemes que Barcelona i la seva àrea metropolitana pateixen. La seva principal causa és el trànsit de vehicles, al qual ara es vol posar fre. I és que, per solucionar o mitigar el problema, el primer que cal fer és atacar les seves arrels. Serà a partir d’aquest desembre quan es posaran en marxa les primeres restriccions als vehicles, principalment cotxes, més contaminants quan hi hagi episodis de contaminació. La restricció serà permanent a partir del 2019.

I què significa exactament això? La xifra d’afectats es va concretar fa uns dies per part del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech; la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal; i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda. Hi haurà 130.000 vehicles que no podran circular per les rondes de Barcelona, una xifra que equival al 20% del parc que hi circula diàriament. Aquests 130.000 vehicles són els que no tenen l’etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons ha quedat recollit en un estudi presentat pel RACC, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Barcelona Regional.

En el cas de l’àrea metropolitana, els afectats per les restriccions no seran tots els vehicles que no portin el distintiu, sinó tots els turismes matriculats abans del 1997 i les furgonetes d’abans de l’octubre del 1994. En aquest cas, la prohibició afectarà entre 10.000 i 15.000 vehicles dels quals hi circulen habitualment.

MÉS TRANSPORT PÚBLIC
Aquesta aposta per la reducció de la circulació dels vehicles contaminants anirà acompanyada d’un reforç del transport públic. Durant la presentació de les mesures, el conseller Rull va afirmar que l’objectiu és “treure 130.000 vehicles privats de l’àrea formada pels 40 municipis de l’entorn de Barcelona inclosos dins la Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric, un 10% dels que circulen habitualment, i captar entre 175.000 i 350.000 nous viatges en transport públic”.

Segons Rull, la idea “és propiciar un canvi d’hàbits”, cosa que farà que els dies d’episodis de contaminació es doni “una bona oferta de transport públic”. Aquesta oferta es concretarà en un reforç del metro en hores punta que farà que tota la xarxa tingui una freqüència de pas al voltant dels 3 minuts. En el cas dels busos es reforçaran els corredors amb més demanda amb més de 50 busos addicionals.

“NO ÉS SUFICIENT”
Per la seva banda, des de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire consideren que aquestes mesures no són suficients i que en fan falta “d’estructurals”. En declaracions a aquesta publicació, la portaveu de la plataforma, Maria Garcia, afirma que la limitació del trànsit que proposen la Generalitat i l’AMB “està bé si mirem l’àrea escollida” però afegeix que no servirà “per resoldre el problema estructural que tenim”. De fet, Garcia no entén per què les mesures anunciades no s’apliquen des d’ara mateix i recorda que “d’episodis contaminants, que són un problema puntual, aquí en tenim molt pocs”.

Un altre punt que la Plataforma per la Qualitat de l’Aire considera que la mesura presentada no contempla és el fet que la restricció a partir del 2019 “no tindrà gaire efecte perquè els vehicles de més de 20 anys no són part del parc circulant, que és el que s’ha de reduir”. A més, aquests vehicles, afegeix la portaveu, “són de benzina, i això vol dir que no elimines el diòxid de nitrogen, que és el problema més greu i majoritàriament ve dels dièsel”. Per últim, Garcia considera que a Barcelona i a la seva primera corona “hi ha un bon sistema de transport públic que permetria absorbir més demanda, tot i que s’ha de fer més eficient la xarxa de busos”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

En marxa una nova edició de tardor del Tapantoni

Una de les rutes que ja s’ha convertit en un clàssic per degustar la millor gastronomia de [...]

Sagrada Família gaudeix de la quinzena Fira de Mercat

El barri de la Sagrada Família va gaudir el cap de setmana del 14 i 15 d’octubre de la [...]

El CFS Eixample segueix invicte i liderant la Segona divisió

Setze punts dels primers 18. L’inici de curs del primer equip del CFS Eixample està superant [...]

El Mercat Tradicional Català de l’Eix Sagrada Família, a punt

Ja ho tenen gairebé tot a punt. L’Eix Sagrada Família està ultimant els detalls del seu [...]

Els Encants Nous celebren la seva primera Fira Vintage

L’Eix comercial Encants Nous va celebrar el passat dissabte dia 7 la primera edició de la [...]

El CFS Eixample comença la lliga amb un ple de victòries

El curs passat va acabar amb bones sensacions i aquest que tot just acaba de començar va pel [...]

L’Eix Fort Pienc potencia les arts amb l’Estació Escènika

La cinquena Fira de les Arts Escèniques que l’Eix Fort Pienc va posar en marxa l’any 2013 [...]

El CB Roser, a punt per al seu debut a la lliga EBA

La temporada 2017-18 és a punt d’arrencar per al sènior masculí del CB Roser. Els homes de [...]

1.500 firmes contra el retard al Mercat de Sant Antoni

Quatre comerciants del Mercat de Sant Antoni van presentar a principis de mes 1.500 [...]

La plaça Catalunya recordarà els Jocs 25 anys després

El dimarts 25 d’aquest mes farà 25 anys de l’inici dels Jocs Olímpics i Paralímpics de [...]

La Fira Modernista torna a fer bullir el carrer Girona

L’associació de comerciants de Cor Eixample va tornar a repetir èxit de participació durant [...]

Satisfacció al CFS Eixample després d’una gran temporada

L’arribada del mes de juny significa que toca fer balanç de la temporada i, com ja va passar [...]

EL + LLEGIT

 

HEMEROTECA

L'Hemeroteca de
líniaeixample
Desembre 2017
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dm
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31