linialescorts
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, Barcelona | Actualitzat el 11 Octubre 2017 a les 10:41

Una imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: GeneralitatUna imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: Generalitat

La contaminació és un dels grans problemes que Barcelona i la seva àrea metropolitana pateixen. La seva principal causa és el trànsit de vehicles, al qual ara es vol posar fre. I és que, per solucionar o mitigar el problema, el primer que cal fer és atacar les seves arrels. Serà a partir d’aquest desembre quan es posaran en marxa les primeres restriccions als vehicles, principalment cotxes, més contaminants quan hi hagi episodis de contaminació. La restricció serà permanent a partir del 2019.

I què significa exactament això? La xifra d’afectats es va concretar fa uns dies per part del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech; la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal; i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda. Hi haurà 130.000 vehicles que no podran circular per les rondes de Barcelona, una xifra que equival al 20% del parc que hi circula diàriament. Aquests 130.000 vehicles són els que no tenen l’etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons ha quedat recollit en un estudi presentat pel RACC, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Barcelona Regional.

En el cas de l’àrea metropolitana, els afectats per les restriccions no seran tots els vehicles que no portin el distintiu, sinó tots els turismes matriculats abans del 1997 i les furgonetes d’abans de l’octubre del 1994. En aquest cas, la prohibició afectarà entre 10.000 i 15.000 vehicles dels quals hi circulen habitualment.

MÉS TRANSPORT PÚBLIC
Aquesta aposta per la reducció de la circulació dels vehicles contaminants anirà acompanyada d’un reforç del transport públic. Durant la presentació de les mesures, el conseller Rull va afirmar que l’objectiu és “treure 130.000 vehicles privats de l’àrea formada pels 40 municipis de l’entorn de Barcelona inclosos dins la Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric, un 10% dels que circulen habitualment, i captar entre 175.000 i 350.000 nous viatges en transport públic”.

Segons Rull, la idea “és propiciar un canvi d’hàbits”, cosa que farà que els dies d’episodis de contaminació es doni “una bona oferta de transport públic”. Aquesta oferta es concretarà en un reforç del metro en hores punta que farà que tota la xarxa tingui una freqüència de pas al voltant dels 3 minuts. En el cas dels busos es reforçaran els corredors amb més demanda amb més de 50 busos addicionals.

“NO ÉS SUFICIENT”
Per la seva banda, des de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire consideren que aquestes mesures no són suficients i que en fan falta “d’estructurals”. En declaracions a aquesta publicació, la portaveu de la plataforma, Maria Garcia, afirma que la limitació del trànsit que proposen la Generalitat i l’AMB “està bé si mirem l’àrea escollida” però afegeix que no servirà “per resoldre el problema estructural que tenim”. De fet, Garcia no entén per què les mesures anunciades no s’apliquen des d’ara mateix i recorda que “d’episodis contaminants, que són un problema puntual, aquí en tenim molt pocs”.

Un altre punt que la Plataforma per la Qualitat de l’Aire considera que la mesura presentada no contempla és el fet que la restricció a partir del 2019 “no tindrà gaire efecte perquè els vehicles de més de 20 anys no són part del parc circulant, que és el que s’ha de reduir”. A més, aquests vehicles, afegeix la portaveu, “són de benzina, i això vol dir que no elimines el diòxid de nitrogen, que és el problema més greu i majoritàriament ve dels dièsel”. Per últim, Garcia considera que a Barcelona i a la seva primera corona “hi ha un bon sistema de transport públic que permetria absorbir més demanda, tot i que s’ha de fer més eficient la xarxa de busos”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

El Joventut arrenca l’any amb dues derrotes a domicili

El 2018 ha començat amb dos mals resultats per al Joventut. En les darreres setmanes, les [...]

Punt final a la ruta de tapes de l’Eix Sants-Les Corts

La ruta de tapes de l’Eix Sants-Les Corts, ‘Tapes per les Corts’, que es va posar en marxa a [...]

Els botiguers confien en les rebaixes després d'un Nadal discret

Any nou, vida nova. Aquest és el mantra que es repeteixen els botiguers barcelonins per [...]

El Joventut tanca un 2017 que passarà a la història

Els anys passen i passaran, però a la memòria de les jugadores, el cos tècnic, la directiva i [...]

Els comerciants de les Corts viuen Nadal amb intensitat

Els comerciants de les Corts s’estan bolcant aquests dies en la celebració de la campanya de [...]

El comerç s'engresca: el Nadal del rellançament?

Nadal 2017. Any 9 d.C –després de l’esclat de la Crisi–. De nou, el petit comerç es conjura [...]

Els sèniors del Polo tanquen la primera volta en segon lloc

Les dues Divisions d’Honor de l’hoquei herba estatal han arribat a la seva fi pel que fa [...]

En marxa la ruta de tapes de l’Eix Sants-Les Corts

Des de dijous passat els veïns del districte tenen una nova oportunitat per degustar la [...]

La pista de gel de Pedralbes Centre ja està oberta

Pedralbes Centre va estrenar dissabte passat la seva clàssica pista de gel nadalenca, que es [...]

Llum verda a la futura ampliació de Pedralbes Centre

L’empresa Colonial, propietària del centre comercial Pedralbes Centre, va obtenir la setmana [...]

El Polo rep el líder en un partit d’alta exigència

Aquest diumenge a la una del migdia, el camp Eduardo Dualde serà l’escenari del millor partit [...]

L’Eix Sants-Les Corts prepara una nova ruta de tapes

L’Eix Sants-Les Corts ja està preparant el que serà una de les noves activitats d’aquesta [...]