liniamar baix maresme
Líniamar baix maresme Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Albert Ribas | Actualitzat el 14 Novembre 2018 a les 10:14

El RACC ha alertat que els aparcaments de les estacions de tren han de millorar per fomentar que la gent agafi el transport públic. Foto: ArxiuEl RACC ha alertat que els aparcaments de les estacions de tren han de millorar per fomentar que la gent agafi el transport públic. Foto: Arxiu

Una part important de la lluita contra la contaminació de l’aire a Barcelona i l’àrea metropolitana passa per la reducció del trànsit rodat. En aquest escenari, hi ha una pota clau que falla. I és que el RACC ha alertat que els aparcaments propers a les estacions, els ‘Park & Ride’, estan en mal estat, no tenen prou capacitat i, a banda, en falten més.

L’estudi del RACC ha analitzat deu aparcaments dissuasius de diferents ciutats. Són els de Martorell, Badalona, Sant Joan Despí, Castelldefels, Barberà del Vallès, Castellbisbal, Montcada i Reixac, Terrassa Est, Mataró i Vilanova i la Geltrú. Hi detecta moltes mancances: falta de senyalització, manca de sistema de vigilància, poca il·luminació i una connexió deficient amb les estacions de tren, ja que en molts casos no hi ha itineraris segurs separats per als vianants. L’estudi també demana habilitar places d’aparcament cobertes per a motos i bicicletes i en zones vigilades. De fet, l’auditoria del RACC suspèn set dels 10 aparcaments i només aprova els de Sant Joan Despí, Castelldefels i Vilanova i la Geltrú.

DEMANDA CREIXENT
Al conjunt de la regió metropolitana de Barcelona només la meitat de les 127 estacions de tren tenen un aparcament d’aquest tipus. Si es miren els 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la xifra creix i gairebé un 80% de les 53 estacions que hi ha tenen aparcament. La realitat, però, segons el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, és que estem davant d’una xifra “clarament insuficient” per absorbir la demanda creixent dels ‘Park & Ride’, que són “fonamentals per facilitar l’ús del transport públic, reduir la congestió i millorar la qualitat de l’aire”.

Aquest és l’escenari quan falta poc més d’un any perquè la restricció d’entrar a Barcelona per als cotxes més contaminants sigui permanent, ja que la mesura entrarà en funcionament a partir del gener del 2020 i es calcula que afectarà uns 100.000 cotxes que entren i surten de la capital diàriament. Durant la presentació de l’estudi, Puerto també va afirmar que, si no es produeix una millora d’aquí a un any, la situació serà més “crítica”.

 

Barcelona: 345 morts
el 2017 per contaminació

La importància de la lluita contra la contaminació de l’aire es fa evident si es miren les xifres que aporta l’estudi anual sobre la salut a la ciutat de Barcelona. El document referent al 2017, presentat recentment, assenyala que només a la capital catalana van morir 354 persones per causes relacionades amb l’excés de partícules contaminants a l’aire.

L’informe inclou per primera vegada una estimació sobre la mortalitat a causa de la mala qualitat de l’aire. A banda de la xifra que fa referència al 2017, l’estudi, que elabora l’Agència de Salut Pública de Barcelona, també proporciona dades d’anys anteriors. La realitat és contundent: entre el 2010 i el 2017 hi va haver una mitjana de 424 morts anuals a causa de l’excés de partícules contaminants.

Segons la comissionada de Salut, Gemma Tarafa, aquestes dades demostren que cal augmentar la lluita contra la contaminació que provoquen els cotxes, a banda de les mesures puntuals en casos d’episodis de contaminació: “Si no reduïm els cotxes, no reduirem l’impacte que això té sobre la salut”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

La UE Vilassar de Mar perd el seu primer partit i ja no és líder

El primer equip del Vilassar de Mar no acabarà l’any invicte. El conjunt blanc-i-vermell va [...]

Les petites botigues davant el Black Friday i el comerç electrònic

La venda per internet està canviant la temporada nadalenca del comerç local. Entre altres [...]

Juli Giner vol tornar a ser el millor boxejador del continent

El compte enrere ja ha començat. El pròxim divendres 14 de desembre, el premianenc Juli Giner [...]

Giner lluitarà pel cinturó continental el 14 de desembre

Ja hi ha dia i escenari per al combat pel títol superploma de l’EBU que disputarà Juli Giner. [...]

Les botigues de Premià apadrinen un concurs musical

Els comerços de Premià de Mar seran, per primera vegada, part de la nova edició del [...]

Juli Giner tornarà a lluitar pel campionat europeu a Barcelona

Falta que es concreti la data (serà durant el pròxim mes de novembre), però el que ja és [...]

Degustació dels productes del Masnou amb vi DO Alella

El Masnou vol fer gala de les anxoves, els embotits, el peix i altres productes locals. I [...]

El Vive El Masnou ja coneix el calendari de la lliga EBA

Des del passat dilluns 16, el Vive El Masnou d’Óscar Cervantes ja coneix el calendari de la [...]

El territori DO Alella mostra la seva cara més solidària

La Denominació d’Origen Alella ha organitzat, per primera vegada, la Jornada Enosolidària, [...]

El vilassarenc Rubi dirigirà l’Espanyol la temporada que ve

El tercer entrenador del projecte de Chen Yansheng a l’Espanyol és de Vilassar de Mar. Joan [...]

Temps de maduixes a la terra productora per excel·lència

Des de fa molts anys, la maduixa és un dels productes estrella del Maresme. A principis de [...]

El Vive El Masnou diu adéu a un curs inoblidable

“No puc estar més orgullós de l’equip i del cos tècnic. De tots ells, de tota la feina feta, [...]