liniamar
mar Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, El Prat | Actualitzat el 21 Març 2018 a les 10:45

Reproducció virtual de com serà el futur EVA. Foto: Ministeri de FomentReproducció virtual de com serà el futur EVA. Foto: Ministeri de Foment

Un mes i mig després de la seva presentació oficial, el futur tren d’alta velocitat low cost EVA, que tindrà com a base d’operacions el Prat, segueix generant polèmica.

Si en un principi hi va haver queixes per prioritzar la inversió en un servei d’alta velocitat en depriment de Rodalies, a principis de mes el Col·legi d’Enginyers de Catalunya va alertar que l’entrada en funcionament d’aquest servei, les accions previstes en el marc del corredor mediterrani i el tren llançadora previst cap a l’aeroport afectaran el funcionament de les infraestructures, saturant serveis essencials per a la mobilitat com Rodalies. Els enginyers, a més, reclamen que es posi en marxa el servei de l’estació d’alta velocitat del Prat, ja construïda.

Poc després Adif va sortir al pas del comunicat dels enginyers assegurant que les inversions previstes a Catalunya permetran optimitzar i augmentar la capacitat ferroviària catalana, i que rebutjat que hi hagi cap risc de col·lapse.

DISPARITAT AL DELTA
L’anunci de la posada en marxa del servei d’alta velocitat EVA va ser molt ben rebut per l’Ajuntament. “Repercutirà favorablement al municipi”, van assegurar fonts municipals. Tanmateix, la resta de municipis del Delta no ho veuen igual.

De fet, una de les principals queixes és que s’ha donat preeminència a l’alta velocitat en comptes de Rodalies. En aquest sentit, l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, es queixava el mes passat a Línia Mar que “fa mesos” que els altres ajuntaments del Delta demanen reunir-se amb Foment per demanar millores a la xarxa de transport.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Gavà i els seus pagesos sumen esforços per la Fira d’Espàrrecs

Entre el 27 i el 29 d’abril, Gavà serà l’escenari de la 65a Fira d’Espàrrecs, una iniciativa [...]

El Prat de Pedro Dólera encara té opcions de ser quart

Les últimes quatre jornades de la lliga serviran per decidir si l’AE Prat té la possibilitat [...]

Nathan, finalista a Masterchef, obre un ‘foodtruck’ a l’Outlet

El segon classificat de la cinquena edició del reality show de TVE Masterchef, Nathan [...]

El somni del CB Prat de l’ascens directe continua viu

Sis jornades i un objectiu: certificar, en el pitjor dels casos, la segona posició i, per què [...]

Els residus comercials creixen amb la recuperació

L’any 2017 l’Ajuntament del Prat va recollir un 13% més de residus de cartró comercial que [...]

El Delta, capital atlètica amb la Maratest i la Mitja

Vambes a punt. L’arribada del mes de febrer ha coincidit amb una febre pel running a la [...]

51 restaurants formen part de la iniciativa Sabors de l’Horta

Nou impuls als productes de quilòmetre zero. Un any més, el Producte Fresc del Parc Agrari [...]

El CB Prat es consolida en la segona posició de LEB Or

Si la Lliga LEB Or s’acabés avui, el CB Prat s’hauria guanyat, sobre el parquet, pujar a [...]

El CB Prat es manté segon malgrat patir dues derrotes

L’espectacular inici de lliga que ha protagonitzat el CB Prat, amb el conjunt potablava [...]

Últim esforç dels botiguers per impulsar les vendes de Nadal

A pocs dies perquè arrenqui Nadal pròpiament dit, els comerciants estan trepitjant [...]

El CB Prat es manté segon malgrat patir dues derrotes

L’espectacular inici de lliga que ha protagonitzat el CB Prat, amb el conjunt potablava [...]

El comerç s'engresca: el Nadal del rellançament?

Nadal 2017. Any 9 d.C –després de l’esclat de la Crisi–. De nou, el petit comerç es conjura [...]