liniamar
mar Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

F. Javier Rodríguez, Baix Llobregat | Actualitzat el 21 Març 2018 a les 10:52

El ministeri de Foment ha anunciat un Pla Director per ampliar la capacitat de l’aeroport, mentre que els veïns segueixen amatents pel soroll dels avions. Foto: ArxiuEl ministeri de Foment ha anunciat un Pla Director per ampliar la capacitat de l’aeroport, mentre que els veïns segueixen amatents pel soroll dels avions. Foto: Arxiu

El creixement de l’aeroport del Prat està limitat per motius mediambientals? Una pregunta que genera un debat encès des de fa molts anys i que ara ha tornat a sortir a la palestra. I és que el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, va afirmar positivament a la qüestió en una conferència a ESADE a finals de febrer.

El que demanava, en definitiva, era acabar amb algunes “limitacions”, com ara la configuració de pistes segregades –que els avions s’enlairin per una pista i aterrin per una altra–, que permet una reducció del soroll a la zona. Amb tot, Sánchez-Prieto també va demanar obrir un debat “tranquil” sobre com desenvolupar l’aeroport.

I, de fet, sí que va aconseguir començar un debat. L’endemà, l’Associació de Veïns de Gavà Mar va sortir al pas de les seves declaracions posant de manifest que l’aeroport sí que ha crescut amb l’operativa de pistes segregades des del 2007, quan l’aleshores director d’Iberia, Enrique Donaire, va fer unes reclamacions similars a les de Sánchez-Prieto. “L’aeroport pot seguir creixent amb l’operativa de pistes segregades, fent que aquest augment sigui totalment compatible amb la qualitat de vida dels milers de persones que vivim a la zona”, van argumentar des de l’AVV de Gavà Mar.

Així mateix, des de l’associació de veïns van lamentar que, per al president de Vueling, “la qualitat de vida de milers de persones no és important”, i van recordar que “el temps ha demostrat” que les declaracions que Donaire va fer el 2007 eren “totalment falses”.

Per altra banda, Sánchez-Prieto també va celebrar l’anunci del ministeri de Foment d’un Pla Director per fer créixer la capacitat de l’aeroport perquè en una dècada pugui atendre fins a 70 milions de passatgers.

Un pla que ha rebut el vistiplau dels ajuntaments del Prat i de Castelldefels, des d’on, tanmateix, reafirmen la seva “aposta inequívoca” pel manteniment de l’actual model de pistes segregades, destaca l’alcaldessa Maria Miranda, la qual el considera “irrenunciable” per respectar el descans i benestar dels veïns de l’aeroport.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Gavà Raquel Sánchez va exposar a Brussel·les a principis de mes les accions que s’estan portant a terme per minimitzar el soroll dels avions.

 

Vueling es disculpa per
involucrar Messi en el debat

La conferència del president de Vueling Javier Sánchez-Prieto va donar per a molts titulars. A banda de les seves crítiques a les “limitacions ambientals” que impedeixen que l’aeroport del Prat creixi, Sánchez-Prieto va involucrar en tot plegat l’estrella del FC Barcelona, Leo Messi. “El Prat està limitat per la capacitat de les pistes perquè no pots passar per on viu Messi, i això no passa en cap lloc del món”, va etzibar el president de Vueling al públic present.

El que no va tenir en compte Sánchez-Prieto era que ni Messi viu a Gavà Mar –la urbanització per la qual els avions es desvien cap al mar quan s’enlairen– ni en cap moment, almenys oficialment, s’ha queixat pel soroll dels avions.

Dos dies després Vueling va haver de publicar un comunicat demanant disculpes a l’astre argentí del Barça, assegurant que tot plegat era un malentès i que la frase de Sánchez-Prieto va ser pronunciada en un ambient de distensió. “Volem reiterar que mai no va ser la nostra intenció involucrar el jugador en cap polèmica”, va expressar l’empresa en el comunicat, on també va confirmar que Messi “mai” no ha emès cap declaració en relació a l’aeroport i a la seva operativa.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Héctor Albadalejo tanca la plantilla d’un CCR ambiciós

El pivot barceloní Héctor Albadalejo, de 35 anys, és la peça que tanca la plantilla del [...]

Dani Miret serà l’entrenador del CB Prat la temporada que ve

El passat 27 de juny saltava la notícia: la vinculació entre el CB Prat i la Penya es reprèn, [...]

El CB Prat es queda a la semifinal de la lliga LEB Or

La sèrie per accedir a la final del play-off per pujar a l’ACB va donar l’esquena al CB Prat. [...]

El CCR torna a quedar-se a les portes de lluitar per l’ascens

Una temporada més, el CCR s’ha quedat a tocar de la lluita per l’ascens de categoria. El [...]

Gavà i els seus pagesos sumen esforços per la Fira d’Espàrrecs

Entre el 27 i el 29 d’abril, Gavà serà l’escenari de la 65a Fira d’Espàrrecs, una iniciativa [...]

El Prat de Pedro Dólera encara té opcions de ser quart

Les últimes quatre jornades de la lliga serviran per decidir si l’AE Prat té la possibilitat [...]

Nathan, finalista a Masterchef, obre un ‘foodtruck’ a l’Outlet

El segon classificat de la cinquena edició del reality show de TVE Masterchef, Nathan [...]

El somni del CB Prat de l’ascens directe continua viu

Sis jornades i un objectiu: certificar, en el pitjor dels casos, la segona posició i, per què [...]

Els residus comercials creixen amb la recuperació

L’any 2017 l’Ajuntament del Prat va recollir un 13% més de residus de cartró comercial que [...]

El Delta, capital atlètica amb la Maratest i la Mitja

Vambes a punt. L’arribada del mes de febrer ha coincidit amb una febre pel running a la [...]

51 restaurants formen part de la iniciativa Sabors de l’Horta

Nou impuls als productes de quilòmetre zero. Un any més, el Producte Fresc del Parc Agrari [...]

El CB Prat es consolida en la segona posició de LEB Or

Si la Lliga LEB Or s’acabés avui, el CB Prat s’hauria guanyat, sobre el parquet, pujar a [...]

EL + LLEGIT

 

HEMEROTECA