liniamar
mar Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Albert Ribas | Actualitzat el 14 Novembre 2018 a les 10:14

El RACC ha alertat que els aparcaments de les estacions de tren han de millorar per fomentar que la gent agafi el transport públic. Foto: ArxiuEl RACC ha alertat que els aparcaments de les estacions de tren han de millorar per fomentar que la gent agafi el transport públic. Foto: Arxiu

Una part important de la lluita contra la contaminació de l’aire a Barcelona i l’àrea metropolitana passa per la reducció del trànsit rodat. En aquest escenari, hi ha una pota clau que falla. I és que el RACC ha alertat que els aparcaments propers a les estacions, els ‘Park & Ride’, estan en mal estat, no tenen prou capacitat i, a banda, en falten més.

L’estudi del RACC ha analitzat deu aparcaments dissuasius de diferents ciutats. Són els de Martorell, Badalona, Sant Joan Despí, Castelldefels, Barberà del Vallès, Castellbisbal, Montcada i Reixac, Terrassa Est, Mataró i Vilanova i la Geltrú. Hi detecta moltes mancances: falta de senyalització, manca de sistema de vigilància, poca il·luminació i una connexió deficient amb les estacions de tren, ja que en molts casos no hi ha itineraris segurs separats per als vianants. L’estudi també demana habilitar places d’aparcament cobertes per a motos i bicicletes i en zones vigilades. De fet, l’auditoria del RACC suspèn set dels 10 aparcaments i només aprova els de Sant Joan Despí, Castelldefels i Vilanova i la Geltrú.

DEMANDA CREIXENT
Al conjunt de la regió metropolitana de Barcelona només la meitat de les 127 estacions de tren tenen un aparcament d’aquest tipus. Si es miren els 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la xifra creix i gairebé un 80% de les 53 estacions que hi ha tenen aparcament. La realitat, però, segons el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, és que estem davant d’una xifra “clarament insuficient” per absorbir la demanda creixent dels ‘Park & Ride’, que són “fonamentals per facilitar l’ús del transport públic, reduir la congestió i millorar la qualitat de l’aire”.

Aquest és l’escenari quan falta poc més d’un any perquè la restricció d’entrar a Barcelona per als cotxes més contaminants sigui permanent, ja que la mesura entrarà en funcionament a partir del gener del 2020 i es calcula que afectarà uns 100.000 cotxes que entren i surten de la capital diàriament. Durant la presentació de l’estudi, Puerto també va afirmar que, si no es produeix una millora d’aquí a un any, la situació serà més “crítica”.

 

Barcelona: 345 morts
el 2017 per contaminació

La importància de la lluita contra la contaminació de l’aire es fa evident si es miren les xifres que aporta l’estudi anual sobre la salut a la ciutat de Barcelona. El document referent al 2017, presentat recentment, assenyala que només a la capital catalana van morir 354 persones per causes relacionades amb l’excés de partícules contaminants a l’aire.

L’informe inclou per primera vegada una estimació sobre la mortalitat a causa de la mala qualitat de l’aire. A banda de la xifra que fa referència al 2017, l’estudi, que elabora l’Agència de Salut Pública de Barcelona, també proporciona dades d’anys anteriors. La realitat és contundent: entre el 2010 i el 2017 hi va haver una mitjana de 424 morts anuals a causa de l’excés de partícules contaminants.

Segons la comissionada de Salut, Gemma Tarafa, aquestes dades demostren que cal augmentar la lluita contra la contaminació que provoquen els cotxes, a banda de les mesures puntuals en casos d’episodis de contaminació: “Si no reduïm els cotxes, no reduirem l’impacte que això té sobre la salut”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

El Beisbol Viladecans, campió de Catalunya absolut de softbol

Són les millors. El passat diumenge 18, el sènior femení del Beisbol Viladecans es va [...]

Torna el QuintoTapa Pota Blava amb 32 establiments

Més d’una trentena de bars i restaurants de la ciutat s’han sumat a aquesta nova edició del [...]

El Prat segueix sense encaixar gols després de 10 jornades

Només hi ha un porter de les 23 categories del futbol estatal que encara no ha encaixat cap [...]

El Prat es posa en marxa a la Lliga Catalana LEB Or

La pretemporada ja s’ha acabat i comencen les competicions oficials. El CB Prat de Dani Miret [...]

Héctor Albadalejo tanca la plantilla d’un CCR ambiciós

El pivot barceloní Héctor Albadalejo, de 35 anys, és la peça que tanca la plantilla del [...]

Dani Miret serà l’entrenador del CB Prat la temporada que ve

El passat 27 de juny saltava la notícia: la vinculació entre el CB Prat i la Penya es reprèn, [...]

El CB Prat es queda a la semifinal de la lliga LEB Or

La sèrie per accedir a la final del play-off per pujar a l’ACB va donar l’esquena al CB Prat. [...]

El CCR torna a quedar-se a les portes de lluitar per l’ascens

Una temporada més, el CCR s’ha quedat a tocar de la lluita per l’ascens de categoria. El [...]

Gavà i els seus pagesos sumen esforços per la Fira d’Espàrrecs

Entre el 27 i el 29 d’abril, Gavà serà l’escenari de la 65a Fira d’Espàrrecs, una iniciativa [...]

El Prat de Pedro Dólera encara té opcions de ser quart

Les últimes quatre jornades de la lliga serviran per decidir si l’AE Prat té la possibilitat [...]

Nathan, finalista a Masterchef, obre un ‘foodtruck’ a l’Outlet

El segon classificat de la cinquena edició del reality show de TVE Masterchef, Nathan [...]

El somni del CB Prat de l’ascens directe continua viu

Sis jornades i un objectiu: certificar, en el pitjor dels casos, la segona posició i, per què [...]

EL + LLEGIT

 

HEMEROTECA

L'Hemeroteca de
líniamar
Desembre 2018
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dm
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6