liniamar
mar Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, Baix Llobregat | Actualitzat el 19 Desembre 2018 a les 10:42

Moure’s en transport públic, com ara en bus, pels 36 municipis de la metròpolis de Barcelona serà més barat a partir del gener. Foto: AMBMoure’s en transport públic, com ara en bus, pels 36 municipis de la metròpolis de Barcelona serà més barat a partir del gener. Foto: AMB

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) farà realitat, a partir de l’1 de gener de 2019, la tarifa plana de transport públic a tota la metròpolis de la capital catalana, després que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) hi hagi donat llum verda. A partir d’aquesta data, els 36 municipis que formen l’AMB funcionaran com una única zona tarifària (amb preu d'una zona), amb el corresponent impacte econòmic positiu que això tindrà en el preu dels bitllets i amb la repercussió que tindrà en la butxaca dels ciutadans. En altres paraules, es podrà viatjar per tota la metròpolis de Barcelona amb títols d’una zona.

Aquest canvi tindrà diversos beneficis i avantatges. En primer lloc, per als 36 municipis suposarà una homogeneïtzació tarifària: tota la metròpolis esdevindrà una única zona (a preu d’una zona). La majoria de títols se’n beneficiaran: el bitllet senzill, la T-10, la T-50/30, la T-70/30, la T-Mes, la T-Trimestre, la T-Jove i la T-Dia, entre altres, estaran inclosos en aquesta unificació tarifària.

En segon lloc, la reducció del preu de cada títol als municipis metropolitans de la Zona 2 serà considerable. De fet, en alguns casos pot arribar fins a un 50%: un estalvi directe del bitllet que repercutirà de manera important en la butxaca del ciutadà.

Per tant, i tenint en compte aquest factor, amb aquesta reducció dels preus es preveu un augment de la demanda de transport públic, amb un increment de nous usuaris, que fins ara els frenava escollir el transport públic per una qüestió econòmica. L’AMB parla d’un previsible augment de la demanda de transport públic de 4,6 milions de viatges.

“Amb aquesta tarifa plana metropolitana, amb preu d’una zona, iniciem un recorregut per fer més accessible el transport públic”, afirma el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, recordant que era una llarga reivindicació dels veïns i alcaldes dels municipis metropolitans de la segona corona.

Amb mesures com aquesta, que afavoreixen i faciliten el canvi d'hàbits cap a una mobilitat més sostenible, Poveda recorda que l'AMB busca traspassar usuaris del vehicle privat al transport públic. “Volem reduir les congestions de les principals vies i, sobretot, la contaminació atmosfèrica que això comporta”, diu, afegint que en una segona etapa també es contempla un pla amb millores del servei de transport públic i les infraestructures als 18 municipis metropolitans de la segona corona.

Per tant, a partir de l’any vinent, a totes les relacions entre els 36 municipis metropolitans (18 de la primera corona i 18 de la segona corona) se’ls aplicarà la tarifa equivalent a una zona tarifària. Per a la resta de desplaçaments entre qualsevol municipi de l’AMB i un municipi del sistema tarifari extern a l’àmbit metropolità es mantindrà la zonificació actual del sistema. Així doncs, cap viatge dins l’àmbit de l’ATM es veu perjudicat per la mesura.

CASOS PRÀCTICS
Amb tot, l’estalvi d’una persona que comprava, per exemple, una T-10 de dues zones cada setmana i que ara passarà a comprar-ne una d’una zona serà d’un 49%. Si el supòsit d’utilització és de 4 targetes al mes, l’estalvi anual pot arribar als 500 euros.

En el cas d’una persona que comprava la T-Trimestre de dues zones i que ara passarà a comprar-ne una d’una zona, l’estalvi serà d’un 26%: uns 200 euros l’any. El mateix percentatge d’estalvi que el d’un estudiant universitari que, per exemple, va a la UAB amb la T-Jove de dues zones i que ara passarà a comprar-ne una d’una zona.

TRIBUT METROPOLITÀ
Tot plegat suposarà que els municipis metropolitans de la Zona 2 s’igualin als de la Zona 1, en drets i també en deures. Per tant, els primers passaran a pagar el Tribut Metropolità, com ja estan fent els municipis metropolitans de la Zona 1.

Aquest tribut constitueix un recurs amb el qual ha estat dotada l’AMB amb l’objectiu de finançar els serveis prestats en l’àmbit de l’àrea metropolitana de Barcelona. A la pràctica, el cobra l’AMB en forma de recàrrec sobre l’Impost de Béns Immobles (IBI) i es calcula basant-se en un percentatge d’aquest tribut de cada bé immoble.

El Tribut Metropolità finança les actuacions necessàries per aconseguir un territori metropolità més ordenat i vertebrat en matèria d’espai públic i d’infraestructures necessàries per a l’articulació, connectivitat, mobilitat i funcionalitat del territori.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

El 19è Cros de Gavà reuneix més de 1.000 participants

La gran cita atlètica gavanenca de cada any, el Cros Ciutat de Gavà, va celebrar la seva [...]

La Ricarda acull la Fira Tapa del Pota Blava i la carxofa

L’antiga granja lletera de La Ricarda va ser l’escenari triat per acollir, per segon any, la [...]

Les petites botigues davant el Black Friday i el comerç electrònic

La venda per internet està canviant la temporada nadalenca del comerç local. Entre altres [...]

El Beisbol Viladecans, campió de Catalunya absolut de softbol

Són les millors. El passat diumenge 18, el sènior femení del Beisbol Viladecans es va [...]

Torna el QuintoTapa Pota Blava amb 32 establiments

Més d’una trentena de bars i restaurants de la ciutat s’han sumat a aquesta nova edició del [...]

El Prat segueix sense encaixar gols després de 10 jornades

Només hi ha un porter de les 23 categories del futbol estatal que encara no ha encaixat cap [...]

El Prat es posa en marxa a la Lliga Catalana LEB Or

La pretemporada ja s’ha acabat i comencen les competicions oficials. El CB Prat de Dani Miret [...]

Héctor Albadalejo tanca la plantilla d’un CCR ambiciós

El pivot barceloní Héctor Albadalejo, de 35 anys, és la peça que tanca la plantilla del [...]

Dani Miret serà l’entrenador del CB Prat la temporada que ve

El passat 27 de juny saltava la notícia: la vinculació entre el CB Prat i la Penya es reprèn, [...]

El CB Prat es queda a la semifinal de la lliga LEB Or

La sèrie per accedir a la final del play-off per pujar a l’ACB va donar l’esquena al CB Prat. [...]

El CCR torna a quedar-se a les portes de lluitar per l’ascens

Una temporada més, el CCR s’ha quedat a tocar de la lluita per l’ascens de categoria. El [...]

Gavà i els seus pagesos sumen esforços per la Fira d’Espàrrecs

Entre el 27 i el 29 d’abril, Gavà serà l’escenari de la 65a Fira d’Espàrrecs, una iniciativa [...]