liniasantandreu
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Veïns en Línia | Actualitzat el 06 Novembre 2017 a les 08:05

Una imatge de la protesta del 24 d’octubre. Foto: Paco FreireUna imatge de la protesta del 24 d’octubre. Foto: Paco Freire

Més d’una cinquantena d’entitats, entre les quals hi ha l’Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible (ABTS) i la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), van demanar el passat 24 d’octubre que no es construeixi la nova terminal de creueres del Port de Barcelona. En un comunicat conjunt, les entitats firmants, juntament amb els particulars que de moment han signat el document, afirmen que la nova infraestructura farà créixer “la massificació turística i la contaminació, especialment als barris més propers al port”.

El posicionament d’aquestes entitats va arribar un dia abans que el Port de Barcelona aprovés l’inici de la licitació de l’ampliació del moll Adossat, que té un pressupost de 39 milions d’euros i ha de permetre fer la nova terminal. Just abans de l’inici de la trobada del consell d’administració del Port de Barcelona, un grup de manifestants es van concentrar a la plaça del World Trade Center per expressar el seu rebuig a la nova terminal. Consideren que no és necessària perquè “el port ja disposa de set terminals i en té una més en construcció”, al mateix temps que recorden que “el turisme de creuers és la versió més intensiva del turisme massiu”. El portaveu de l’ABTS, Daniel Pardo, va afirmar que després de la licitació de la nova terminal les entitats “ens continuarem manifestant i no perdem l’esperança d’aturar aquesta obra”.

L’AJUNTAMENT, EN CONTRA
Qui també s’oposa al projecte és l’Ajuntament. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Ecologia i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, va reclamar el mateix de l’aprovació de la licitació al Govern que no aprovi la concessió de l’ampliació del moll adossat amb el PP, amb qui té majoria al consell d’administració a través de Ports de l’Estat. De totes maneres Sanz va afegir que el moment clau serà quan toqui fer la concessió de les obres. El passat sis d’octubre la mateixa Sanz ja va afirmar, durant l’aprovació al Ple d’una proposició de rebuig a la nova terminal, que l’actitud del Port és “poc lleial” amb Barcelona i va afegir que “som una ciutat amb port, no un port amb una ciutat”.

CONTAMINANTS
Un dels principals impactes dels creuers, tal com recorden les entitats que s’oposen a aquest projecte, són “les elevades emissions de contaminants a l'atmosfera, una contaminació que és producte de l’ús d’un fueloil pesant 100 vegades més tòxic que el dièsel que utilitzen automòbils i camions”. Afegeixen que aquest combustible “està prohibit en els ports europeus del Mar del Nord i del Bàltic”.

És per tot això que les entitats signants del comunicat demanen “l’aturada immediata de la licitació de la nova terminal de creuers, la recuperació de les competències en la gestió del Port de Barcelona per la Generalitat de Catalunya i que sigui la ciutat de Barcelona la qui defineixi aquestes polítiques turístiques de gran impacte, en lloc d'una Autoritat Portuària de Barcelona depenent del Ministeri de Foment i visiblement aliena als interessos del territori i la població”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

L’Eix Sant Andreu escalfa motors per al Carnaval

El mes de febrer, a banda del fred i la pluja d’enguany, també equival a la celebració de [...]

El CN Sant Andreu cau a les semifinals de la Copa del Rei

Només el futur campió va poder apartar el CN Sant Andreu de la final de la Copa. Els de Dani [...]

Els comerciants rebutgen la reforma de Gran de Sant Andreu

“Es tracta d’una conversió en zona de vianants encoberta i no una pacificació”. Així descriu [...]

El Sant Andreu arrenca l’any amb mal peu i ara és quart

Un empat i una derrota en els dos primers partits d’aquest any han fet que el Sant Andreu [...]

Els comerciants es bolquen amb la Festa Major

Els comerciants andreuencs es van bolcar amb la celebració de la Festa Major durant el primer [...]

El CN Sant Andreu triomfa a l’estatal de piscina curta

Campions d’Espanya masculins i femenins. El CN Sant Andreu va ser el gran dominador de [...]

El comerç s'engresca: el Nadal del rellançament?

Nadal 2017. Any 9 d.C –després de l’esclat de la Crisi–. De nou, el petit comerç es conjura [...]

Els paradistes s’acomiaden del Mercat de Sant Andreu

El Mercat de Sant Andreu, tal com els andreuencs l’han conegut fins ara, ja és història. I és [...]

El millor pa de pagès català, el del Forn del Passeig

El Concurs al Millor Pa de Pagès Català 2017, que es va celebrar el passat 15 d’octubre a [...]

Torna a ser el més ràpid: Sant Andreu guanya el 6è Correbarri

Segona victòria consecutiva. El passat dia 15 d’octubre, Sant Andreu va aconseguir la segona [...]

La UE Sant Andreu viu un gran moment de forma

L’inici de lliga de la UE Sant Andreu va ser força irregular, però des de mitjans del mes [...]

Tot a punt per al trasllat del Mercat de Sant Andreu

La remodelació del Mercat de Sant Andreu està a punt de fer un pas endavant més. I és que [...]