liniasants
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Albert Ribas, Barcelona | Actualitzat el 12 abril 2017 a les 10:45

Taxis i Cabify, un conflicte que sembla lluny de solucionar-se. Foto: CabifyTaxis i Cabify, un conflicte que sembla lluny de solucionar-se. Foto: Cabify

La mobilitat a les ciutats en transport privat amb conductor està vivint una sèrie de canvis a causa de l’aparició de noves possibilitats que han irromput en el mercat gràcies a les noves tecnologies. Noms com Über, que ara mateix no opera a Barcelona, o Cabify, que sí que ho fa, són paraules cada vegada més conegudes entre la ciutadania. Això ha provocat que el sector del taxi, combatiu per naturalesa, hagi decidit revoltar-se.

Els taxistes denuncien que l’activitat que porta a terme Cabify -qualsevol persona pot contractar el servei d’un cotxe privat a través de l’aplicació- és competència deslleial i ofereix, des del seu punt de vista, un servei encobert de taxi. Cabify opera a través de les llicències de cotxe amb conductor (VTC) -les que utilitzen els vehicles amb xofer tradicional-, que a Catalunya estan limitades. Actualment n’hi ha 853 arreu del país -la majoria a Barcelona-, mentre que de taxi n’hi ha 12.792.

ÉLITE TAXI
En els darrers temps ha agafat molta força en el sector del taxi l’associació de taxistes Élite Taxi, que es caracteritza per la seva manera de fer directa i contundent. Élite Taxi, amb Alberto Álvarez al capdavant, ha protagonitzat algun incident relacionat amb Cabify -en una ocasió els van arribar a bolcar un cotxe-. Acusen Cabify d’actuar “il·legalment”, ja que, diuen, és fàcil trobar els seus cotxes a davant d’hotels o de l’aeroport, quan teòricament aquests cotxes no poden circular buscant clients com els taxis, sinó que hi ha d’haver una contractació prèvia.

El sector del taxi, a banda de lluitar contra la desregulació del sector i demanar que s’aturi la possible entrada de 3.000 nous conductors, també denuncia que les condicions laborals que Cabify ofereix als seus treballadors són precàries.

Per tot plegat, el sector es va manifestar el passat mes de març a davant del Parlament i a la plaça Sant Jaume per demanar que el Govern i l’Ajuntament actuïn contra el que consideren competència deslleial. A l’Ajuntament li demanen que la Guàrdia Urbana controli més els vehicles VTC i que demani els fulls de ruta obligatoris als seus conductors. Per altra banda, volen que la Generalitat creïi un protocol que permeti interpretar la normativa i actuar en cas que correspongui. De moment, l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja han donat el seu suport al sector del taxi i recentment han presentat un conjunt de mesures per frenar la “inquietud i incertesa” actual, tal com ha declarat l’alcaldessa Colau. La proposta estrella contempla que aviat els taxis puguin ser compartits entre persones que tenen la mateixa destinació.

CABIFY VOL CRÉIXER
Per la seva banda, Cabify va anunciar a finals de març que té previst multiplicar la seva oferta a Barcelona. El director general de Cabify a la ciutat, Oriol Sanleandro, va voler enviar un missatge clar i directe durant una compareixença pública. “Hem vingut per quedar-nos a Barcelona” , va afirmar Sanleandro. Al mateix temps, va reivindicar que “Cabify és 100% legal i complim amb la normativa vigent. No tenim por perquè no estem fent res dolent”.

Les previsions de l’empresa, que actualment té una flota de 50 cotxes a la ciutat, són quintuplicar aquesta xifra abans de l’estiu. A banda, estan a l’espera que es resolguin els processos judicials que podrien alliberar més de 3.000 llicències VTC.

Sobre les crítiques que rep Cabify del sector del taxi, Sanleandro es va defensar i va afirmar que l’empresa compleix amb les seves obligacions tributàries, treballa amb empreses amb llicència VTC i no capta serveis al carrer, ja que va recordar que hi ha una contractació prèvia a través de l’aplicació mòbil.

Per conèixer l’opinió d’alguns dels conductors de l’empresa, aquesta publicació ha fet més d’un viatge amb Cabify. Durant un dels viatges, el conductor, preguntat sobre com valora la seva feina, respon el següent: “Les condicions... doncs són les que són. Suposo que com a moltes feines, però jo estava a l’atur i ara tinc feina. S’ha de vigilar perquè si em posen una multa la pago jo, però en general estic content”. Un altre treballador, que explica que fan torns de 12 hores, també remarca que “és millor això que està a l’atur”.

Caldrà veure, a partir d’ara, quin és l’escenari que s’acaba dibuixant en el sector del transport privat amb conductor.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Pérez de Tudela, “sorprès” pel relleu a la presidència del Sants

Sorpresa en el dia del retorn del primer equip a la feina. Abans-d’ahir, la UE Sants va fer [...]

Nou cop contra la reducció de l’horari de terrasses a Blai i Blesa

Els tribunals han tornat a donar la raó als bars i restaurants dels carrers Blai i Blesa. Un [...]

La incertesa legal difumina la campanya de rebaixes

Les rebaixes, aquella pràctica comercial que vam importar dels Estats Units pels volts dels [...]

La Generalitat premia quatre botigues del districte

La Generalitat va lliurar dilluns al vespre els Premis Nacionals a la Iniciativa Comercial i [...]

El Sants es prepara per a una nova edició de l’Històrics

Fa poques setmanes que la UE Sants va acabar la temporada 2016-17, però abans que l’equip i [...]

Sopar solidari al Meeting Point a favor de Burkina Faso

El Meeting Point de Creu Coberta acull aquesta nit un sopar solidari de l’ONG Yamlaminim, que [...]

Creu Coberta torna a ser romana: les legions envaeixen el barri

L’Associació de comerciants de Creu Coberta va celebrar durant el cap de setmana del 17 i 18 [...]

El Sants no remunta i seguirà a Primera catalana el curs que ve

La UE Sants no va poder remuntar l’1-2 de l’Energia i, després d’empatar (1-1) contra el Reus [...]

Volen limitar els restaurants i els bars a la plaça d’Osca i entorns

El Districte s’ha marcat com a objectiu “posar fre” a activitats de pública concurrència, com [...]

Tot a punt per a les Jornades Romanes de Creu Coberta

Barcelona, com a ciutat fundada pels romans, no tenia cap festival gran que rememorés aquest [...]

El Sants perd l’anada del ‘play-off’ i haurà de remuntar

El somni de Tercera es complica, però l’equip no es rendeix. La UE Sants va perdre dissabte [...]

Nit de festa al Mercat de Sants pel seu 104è aniversari

Setanta anys després, el Mercat de Sants va tornar a obrir les seves portes per celebrar una [...]