liniasarria
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció, Barcelona | Actualitzat el 11 Octubre 2017 a les 10:41

Una imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: GeneralitatUna imatge de la presentació de les noves mesures. Foto: Generalitat

La contaminació és un dels grans problemes que Barcelona i la seva àrea metropolitana pateixen. La seva principal causa és el trànsit de vehicles, al qual ara es vol posar fre. I és que, per solucionar o mitigar el problema, el primer que cal fer és atacar les seves arrels. Serà a partir d’aquest desembre quan es posaran en marxa les primeres restriccions als vehicles, principalment cotxes, més contaminants quan hi hagi episodis de contaminació. La restricció serà permanent a partir del 2019.

I què significa exactament això? La xifra d’afectats es va concretar fa uns dies per part del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech; la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal; i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda. Hi haurà 130.000 vehicles que no podran circular per les rondes de Barcelona, una xifra que equival al 20% del parc que hi circula diàriament. Aquests 130.000 vehicles són els que no tenen l’etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons ha quedat recollit en un estudi presentat pel RACC, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Barcelona Regional.

En el cas de l’àrea metropolitana, els afectats per les restriccions no seran tots els vehicles que no portin el distintiu, sinó tots els turismes matriculats abans del 1997 i les furgonetes d’abans de l’octubre del 1994. En aquest cas, la prohibició afectarà entre 10.000 i 15.000 vehicles dels quals hi circulen habitualment.

MÉS TRANSPORT PÚBLIC
Aquesta aposta per la reducció de la circulació dels vehicles contaminants anirà acompanyada d’un reforç del transport públic. Durant la presentació de les mesures, el conseller Rull va afirmar que l’objectiu és “treure 130.000 vehicles privats de l’àrea formada pels 40 municipis de l’entorn de Barcelona inclosos dins la Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric, un 10% dels que circulen habitualment, i captar entre 175.000 i 350.000 nous viatges en transport públic”.

Segons Rull, la idea “és propiciar un canvi d’hàbits”, cosa que farà que els dies d’episodis de contaminació es doni “una bona oferta de transport públic”. Aquesta oferta es concretarà en un reforç del metro en hores punta que farà que tota la xarxa tingui una freqüència de pas al voltant dels 3 minuts. En el cas dels busos es reforçaran els corredors amb més demanda amb més de 50 busos addicionals.

“NO ÉS SUFICIENT”
Per la seva banda, des de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire consideren que aquestes mesures no són suficients i que en fan falta “d’estructurals”. En declaracions a aquesta publicació, la portaveu de la plataforma, Maria Garcia, afirma que la limitació del trànsit que proposen la Generalitat i l’AMB “està bé si mirem l’àrea escollida” però afegeix que no servirà “per resoldre el problema estructural que tenim”. De fet, Garcia no entén per què les mesures anunciades no s’apliquen des d’ara mateix i recorda que “d’episodis contaminants, que són un problema puntual, aquí en tenim molt pocs”.

Un altre punt que la Plataforma per la Qualitat de l’Aire considera que la mesura presentada no contempla és el fet que la restricció a partir del 2019 “no tindrà gaire efecte perquè els vehicles de més de 20 anys no són part del parc circulant, que és el que s’ha de reduir”. A més, aquests vehicles, afegeix la portaveu, “són de benzina, i això vol dir que no elimines el diòxid de nitrogen, que és el problema més greu i majoritàriament ve dels dièsel”. Per últim, Garcia considera que a Barcelona i a la seva primera corona “hi ha un bon sistema de transport públic que permetria absorbir més demanda, tot i que s’ha de fer més eficient la xarxa de busos”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

L’Escola Pia Sarrià acull l’estrena de ‘Basketball is Education’

L’Escola Pia Sarrià-Calassanç va acollir, el passat 23 de gener, l’acte de presentació d’una [...]

Barcelona Comerç dóna gairebé 7.000 euros a Pallapupas

La Fundació Barcelona Comerç, amb el seu president Salva Vendrell, que també és el cap [...]

El CP Sarrià afronta un calendari immediat assequible

Que la recta final d’aquesta temporada sigui més o menys tranquil·la per al CP Sarrià depèn, [...]

Enrique López, del Barcino, finalista a l’ATP de Bangkok

A les portes de la glòria. El passat diumenge 14, el madrileny Enrique López, del CT Barcino, [...]

El Mercat de Sant Gervasi fa una aposta pel producte fresc

El Mercat de Sant Gervasi ha fet recentment un nou pas endavant en la seva aposta pels [...]

El comerç s'engresca: el Nadal del rellançament?

Nadal 2017. Any 9 d.C –després de l’esclat de la Crisi–. De nou, el petit comerç es conjura [...]

Aparadors nadalencs de disseny a Major de Sarrià

El comerç del carrer Major de Sarrià va presentar el passat 30 de novembre el projecte de [...]

El CP Sarrià tanca el 2017 consolidat a la seva categoria

L’any 2017 ha estat el de la consolidació del CP Sarrià a la Segona Catalana. El conjunt [...]

El Sarrià Tast de Nit omple el mercat de la millor gastronomia

El Mercat de Sarrià es va omplir el passat dia 11 durant la celebració d’una nova edició del [...]

Esport i solidaritat es donen la mà en la 5a Milla de Sarrià

La Milla de Sarrià va tornar a omplir d’atletisme i solidaritat els carrers del barri. El [...]

La Mostra de Tardor treu al carrer el comerç de Sarrià

El comerç de Sarrià va tornar a mostrar el passat dissabte 21 d’octubre el seu potencial amb [...]

El CP Sarrià celebra una festa i presenta tots els seus equips

Aprofitant que el passat dijous 12 era festa, el CP Sarrià va aprofitar per fer la [...]