liniasarria
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

F. Javier Rodríguez, Barcelona | Actualitzat el 05 Desembre 2017 a les 10:15

El comerç de proximitat torna a posar tota la carn a la graella per millorar els resultats de Nadal. Foto: AjuntamentEl comerç de proximitat torna a posar tota la carn a la graella per millorar els resultats de Nadal. Foto: Ajuntament

Nadal 2017. Any 9 d.C –després de l’esclat de la Crisi–. De nou, el petit comerç es conjura per intentar passar pàgina a anys de disminució i estancament de les vendes en el període nadalenc. Tot i renunciar de moment a assolir els alts nivells de facturació d’abans de la Crisi –a.C–, els botiguers volen poder dir d’una vegada que han superat el sotrac i han vist la llum al final del túnel.

Les previsions de diversos agents econòmics indiquen que la campanya de Nadal serà positiva per al comerç. Així ho assenyalen, per exemple, des de la Confederació Espanyola de Comerç (CEC), que té unes expectatives “optimistes” i confia que tant el Pare Noel com els Reis portin “un creixement de vendes” que pugui igualar o superar “les xifres de l’any passat”, les quals considera que van ser “excepcionals”. Uns auguris positius que, cal remarcar, s’allunyen de les tradicionals previsions numèriques que aquest any sembla que han passat a millor vida. I és que tot i la determinació dels comerciants per millorar les vendes, hi ha alguns elements que els fan estar a l’expectativa i ser prudents.

Un d’ells és la tensió política que ha viscut el país darrerament. Una preocupació que, tanmateix, i segons es desprèn de les afirmacions dels botiguers, a poc a poc va desapareixent. El vicepresident executiu de la Fundació Barcelona Comerç, Lluís Llanas, reconeix que l’octubre va ser un mes “fluix”, però considera que la situació ha anat millorant i ara esperen “un desembre molt bo”. El seu optimisme té a veure no només amb la baixada de la tensió, sinó també amb les múltiples activitats dels eixos preparades per a aquest mes i la posada en marxa d’una campanya de Nadal “molt positiva” per part de l’Ajuntament.

Per altra banda, Llanas celebra els bons resultats del Black Friday i no es mostra inquiet davant la possibilitat que l’increment de vendes d’aquella jornada afecti les del desembre. “El Black Friday no treu vendes, però redueix el marge”, explica. A més, Llanas argumenta que una persona “no es pot comprar tot el que necessita en un sol dia”.

Desitjos i esperances per al Nadal de l’any 9 d.C, el qual pot portar l’esperat punt d’inflexió que no acaba d’arribar. “Estem animats”, ho resumeix Llanas.

 

Dades positives però
desiguals en la contractació

Si els comerciants no es mullen aquest any donant una xifra de previsió d’augment de les vendes, qui sí que ho fa són les empreses de contractació.

En aquest sentit, Adecco va presentar a finals de novembre un informe on indicava que, malgrat la “incertesa política” que ha afectat alguns sectors, Catalunya liderarà la creació de contractes a l’Estat per cobrir les necessitats dels comerços a la campanya de Nadal. En concret, aporta una xifra de 187.000 nous llocs de feina, gairebé un 20% més que l’any passat. Per zones, la demarcació de Barcelona serà on es contractarà més gent, amb 149.489, un 21% més que l’any passat.

Aquestes dades contrasten amb les que facilita la Confederació Espanyola de Comerç, que assenyala que la campanya de Nadal crearà 30.000 llocs de feina a tot l’Estat. Una xifra que ha generat dubtes entre algunes associacions de comerciants, que consideren que és una estimació baixa. I és que, atenent el fet que Espanya serà el segon estat europeu que més gastarà per Nadal –682 euros, per sota dels 689 de Dinamarca, diu Deloitte–, de ben segur que els comerços necessitaran reforçar el seu personal per atendre la demanda.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

El comerç s'engresca: el Nadal del rellançament?

Nadal 2017. Any 9 d.C –després de l’esclat de la Crisi–. De nou, el petit comerç es conjura [...]

Aparadors nadalencs de disseny a Major de Sarrià

El comerç del carrer Major de Sarrià va presentar el passat 30 de novembre el projecte de [...]

El CP Sarrià tanca el 2017 consolidat a la seva categoria

L’any 2017 ha estat el de la consolidació del CP Sarrià a la Segona Catalana. El conjunt [...]

El Sarrià Tast de Nit omple el mercat de la millor gastronomia

El Mercat de Sarrià es va omplir el passat dia 11 durant la celebració d’una nova edició del [...]

Esport i solidaritat es donen la mà en la 5a Milla de Sarrià

La Milla de Sarrià va tornar a omplir d’atletisme i solidaritat els carrers del barri. El [...]

La Mostra de Tardor treu al carrer el comerç de Sarrià

El comerç de Sarrià va tornar a mostrar el passat dissabte 21 d’octubre el seu potencial amb [...]

El CP Sarrià celebra una festa i presenta tots els seus equips

Aprofitant que el passat dijous 12 era festa, el CP Sarrià va aprofitar per fer la [...]

L’Eix Sarrià reprèn l’activitat amb la Mostra de Tardor

El districte ja ha tornat totalment a la normalitat després de les vacances d’estiu, i els [...]

Muguruza, del Barcino, és la número 1 del rànquing femení

La millor tennista del moment s’ha format al districte, al CT Barcino del barri del Putxet i [...]

Una ‘Q de Qualitat’ per a les bones pràctiques comercials

Les botigues de la Fundació Barcelona Comerç que compleixin amb les bones pràctiques [...]

El CP Sarrià ja coneix el calendari del curs 2017-18

Compte enrere perquè la pilota torni a rodar per al CP Sarrià. El passat dia 7, la Federació [...]

El mercat de Sant Gervasi aposta per la venda digital

“No és el mateix fer la compra que anar al mercat”. Amb aquesta sentència defensen des de [...]