líniavallès Ed. Cerdanyola
ed. cerdanyola Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Albert Ribas | Actualitzat el 14 Novembre 2018 a les 10:14

El RACC ha alertat que els aparcaments de les estacions de tren han de millorar per fomentar que la gent agafi el transport públic. Foto: ArxiuEl RACC ha alertat que els aparcaments de les estacions de tren han de millorar per fomentar que la gent agafi el transport públic. Foto: Arxiu

Una part important de la lluita contra la contaminació de l’aire a Barcelona i l’àrea metropolitana passa per la reducció del trànsit rodat. En aquest escenari, hi ha una pota clau que falla. I és que el RACC ha alertat que els aparcaments propers a les estacions, els ‘Park & Ride’, estan en mal estat, no tenen prou capacitat i, a banda, en falten més.

L’estudi del RACC ha analitzat deu aparcaments dissuasius de diferents ciutats. Són els de Martorell, Badalona, Sant Joan Despí, Castelldefels, Barberà del Vallès, Castellbisbal, Montcada i Reixac, Terrassa Est, Mataró i Vilanova i la Geltrú. Hi detecta moltes mancances: falta de senyalització, manca de sistema de vigilància, poca il·luminació i una connexió deficient amb les estacions de tren, ja que en molts casos no hi ha itineraris segurs separats per als vianants. L’estudi també demana habilitar places d’aparcament cobertes per a motos i bicicletes i en zones vigilades. De fet, l’auditoria del RACC suspèn set dels 10 aparcaments i només aprova els de Sant Joan Despí, Castelldefels i Vilanova i la Geltrú.

DEMANDA CREIXENT
Al conjunt de la regió metropolitana de Barcelona només la meitat de les 127 estacions de tren tenen un aparcament d’aquest tipus. Si es miren els 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la xifra creix i gairebé un 80% de les 53 estacions que hi ha tenen aparcament. La realitat, però, segons el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, és que estem davant d’una xifra “clarament insuficient” per absorbir la demanda creixent dels ‘Park & Ride’, que són “fonamentals per facilitar l’ús del transport públic, reduir la congestió i millorar la qualitat de l’aire”.

Aquest és l’escenari quan falta poc més d’un any perquè la restricció d’entrar a Barcelona per als cotxes més contaminants sigui permanent, ja que la mesura entrarà en funcionament a partir del gener del 2020 i es calcula que afectarà uns 100.000 cotxes que entren i surten de la capital diàriament. Durant la presentació de l’estudi, Puerto també va afirmar que, si no es produeix una millora d’aquí a un any, la situació serà més “crítica”.

 

Barcelona: 345 morts
el 2017 per contaminació

La importància de la lluita contra la contaminació de l’aire es fa evident si es miren les xifres que aporta l’estudi anual sobre la salut a la ciutat de Barcelona. El document referent al 2017, presentat recentment, assenyala que només a la capital catalana van morir 354 persones per causes relacionades amb l’excés de partícules contaminants a l’aire.

L’informe inclou per primera vegada una estimació sobre la mortalitat a causa de la mala qualitat de l’aire. A banda de la xifra que fa referència al 2017, l’estudi, que elabora l’Agència de Salut Pública de Barcelona, també proporciona dades d’anys anteriors. La realitat és contundent: entre el 2010 i el 2017 hi va haver una mitjana de 424 morts anuals a causa de l’excés de partícules contaminants.

Segons la comissionada de Salut, Gemma Tarafa, aquestes dades demostren que cal augmentar la lluita contra la contaminació que provoquen els cotxes, a banda de les mesures puntuals en casos d’episodis de contaminació: “Si no reduïm els cotxes, no reduirem l’impacte que això té sobre la salut”.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

S’acabarà fent el centre comercial gegant a Cerdanyola?

S’acosta la data per saber quin serà el futur del centre comercial gegant que es vol [...]

L’FS Ripollet continua invicte al capdavant de la classificació

25 de 27. L’FS Ripollet continua invicte i liderant en solitari el grup 1 de la Tercera [...]

Tres derrotes en els primers partits del CBF Cerdanyola

L’arrencada està costant. El CBF Cerdanyola encara no ha guanyat cap partit després de les [...]

El Mercat de les Fontetes de Cerdanyola estrena nova imatge

El Mercat Municipal de les Fontetes de Cerdanyola afronta el mes de setembre amb una imatge [...]

Èxit de la segona Mostra de Cervesa Artesana de Barberà

Tallers, música, degustacions i molta cervesa. Aquest va ser el resultat de la segona edició [...]

El CBF Cerdanyola, a punt per al debut a la Lliga Femenina 2

El Club Bàsquet Femení Cerdanyola viu amb ganes el compte enrere per a l’inici de la lliga. [...]

Última sessió de les jornades ‘La Cuina de Ripollet’

El programa La Cuina de Ripollet arribarà a la seva fi el 25 de juliol amb una última sessió [...]

El CBF Cerdanyola, a punt per al repte de Lliga Femenina 2

La notícia més il·lusionant per al CBF Cerdanyola es va anunciar el passat dimarts 3: l’equip [...]

Productes locals i activitats a la Fira Cerdanyola Comerç

Els comerços de Cerdanyola van sortir al carrer el 9 i 10 de juny per mostrar els seus [...]

València i Levante guanyen la Cerdanyola Cup 2018

L’edició de 2018 de la Cerdanyola Cup va ser la més valenciana que es recorda. El Levante [...]

L’hegemonia continua: setena lliga per a les Barberà Rookies

Les Rookies tornen a demostrar que són l’equip dominador del futbol americà a l’Estat [...]

El comerç de Cerdanyola aprova en connectivitat amb l’entorn

Analitzar els punts forts i les mancances del comerç de Cerdanyola. Aquest és l’objectiu de [...]

EL + LLEGIT

 

HEMEROTECA

L'Hemeroteca de
líniavallès ed. Cerdanyola
Desembre 2018
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dm
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6