liniavalles
ed. sabadell Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Neus Màrmol, Vallès Occidental | Actualitzat el 20 Juny 2017 a les 09:54

Els dos Vallesos estan redactant un Pla de Mobilitat conjunt que s’espera que estigui enllestit l’any que ve. Foto: ArxiuEls dos Vallesos estan redactant un Pla de Mobilitat conjunt que s’espera que estigui enllestit l’any que ve. Foto: Arxiu

L’adjudicació de l’estudi informatiu del tram del Quart Cinturó entre Granollers i Terrassa per part de Foment per 1,14 milions d’euros ha aixecat polseguera a la comarca i al conjunt de Catalunya des que es va anunciar fa dies. Des del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, tal com han fet saber a Línia Vallès, lamenten que Foment no els hagués informat abans de fer-ho, per una banda, i que el govern espanyol no hagi tingut en compte el Pla Específic de Mobilitat dels Vallesos que s’està redactant des del territori.

“El fracàs del Quart Cinturó és degut a la manca de consens al territori, cosa que es vol revertir amb la redacció d’un Pla de Mobilitat consensuat”, argumenten des del departament. I és que, des de fa unes setmanes, ja s’estan portant a terme les primeres reunions entre diverses institucions i agents de les dues comarques per abordar, entre altres, si és necessària o no aquesta via i, si ho és, debatre entre tots quin seria el millor traçat a l’hora de portar-lo a terme.

Davant l’anunci del ministeri de Foment, el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, lamenta en declaracions a aquest periòdic que “el ministeri interfereix de manera clara i no hi ajuda gens que des de Foment es tiri pel dret”.

Giménez assegura que ha rebut la notícia amb “estupefacció”, ja que tant des del territori com des de la Generalitat “s’ha obert un procés molt positiu amb el qual es busca el màxim consens”. “Ara hi ha una bona disposició per part de tots els agents socials i polítics per arribar a acords davant d’una problemàtica que porta cua des de fa 20 anys”, remarca Giménez. Per tot això, el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental demana a Foment “que paralitzi l’estudi” i assegura que estan valorant enviar una carta oficial al ministeri reclamant-ho.

Des de la comarca veïna, el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental i alcalde de Vallromanes, David Ricart, mostra a Línia Vallès el seu “rebuig total a què es decideixi des de Madrid quines infraestructures necessita el territori”. “Han de ser les dues comarques -el Vallès Oriental i el Vallès Occidental-, mitjançant els seus agents socials i ajuntaments, els encarregats de l’estudi de mobilitat, tal com s’està fent”, afegeix.

David Ricart explica també que en la redacció del Pla de Mobilitat hi ha tres comissions: política o estratègica, social i tècnica. “Fins ara s’ha fet una reunió conjunta i tres per separat, com a mínim”, detalla.

QUART CINTURÓ, SÍ O NO?
Pel què fa a la decisió de si s’ha de tirar endavant o no el Quart Cinturó, el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental diu que “la decisió ha de passar per les comissions, on es treballa per apropar els posicionaments de totes les parts”. En aquest sentit, també coincideix amb el seu homòleg al Vallès Oriental, el qual també es mostra prudent i argumenta que “abans de decidir res, cal estudiar en profunditat la situació actual de mobilitat que tenim a les dues comarques i veure quin potencial de millora hi ha a les xarxes viària i ferroviària”.

Des d’ERC, tant a escala nacional com comarcal, també han volgut mostrar el seu posicionament en aquest debat i coincideixen a dir que el consens s’ha d’assolir des del territori i que ha de ser la Generalitat qui planifiqui i executi les infraestructures de les dues comarques. Per altra banda, sí que es posicionen i mostren el seu rebuig frontal a la construcció del Quart Cinturó, “ja que respon a un model esgotat de desenvolupament territorial”, conclouen.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

‘Sabadell Il·lumina’ porta més de 300 activitats per Nadal

L’Ajuntament ja ha presentat la campanya de Nadal d’enguany, sota el nom de ‘Sabadell [...]

Òscar García i David Medié, premiats a la Gala Estrelles

Els sabadellencs Òscar García Junyent i David Medié Jiménez van rebre, el passat dia 20, el [...]

Merc@punt ja funciona per ajudar les famílies vulnerables

El Mercat Municipal dels Merinals és el punt de distribució d’aliments Merc@punt, un projecte [...]

El CN Sabadell torna a la lligueta de la Champions 13 anys després

Alguns dels millors equips del continent passaran per la piscina Carles Ibars aquesta [...]

Sabadell Comerç Centre incita els seus clients a ‘pecar’

La tornada a la normalitat a les botigues de Sabadell Comerç Centre té un al·licient [...]

El CN Sabadell jugarà la segona ronda de la Champions a casa

El subcampionat que el primer equip masculí del CN Sabadell va aconseguir a la lliga el curs [...]

La incertesa legal difumina la campanya de rebaixes

Les rebaixes, aquella pràctica comercial que vam importar dels Estats Units pels volts dels [...]

11 esportistes del CN Sabadell són al Mundial de Budapest

La cita de l’any per als esportistes d’aigua, el Mundial de natació de Budapest, va arrencar [...]

Una trentena de bars i restaurants es ‘destapen’

Sabadell ha viscut una nova edició del Destapa’t, una ruta de tapes especial que del 8 al 18 [...]

Esteve Calzada, nou màxim accionista del CE Sabadell

“És el repte més gran de la meva vida professional”. Aquestes van ser les primeres paraules [...]

La Fira Medievàlia fa viatjar la ciutat a l’Edat Mitjana

Els voltants del Mercat Central han estat l’escenari els passats dies 12, 13 i 14 de maig de [...]

El CN Sabadell guanya la setena lliga consecutiva

L’hegemonia continua. El passat divendres 12, el primer equip femení del CN Sabadell va [...]