comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Internet, mitjans i publicitat

Internet, mitjans i publicitat

Estanis Alcover i Martí | 16/2/2017 a les 09:20

A través de Reuters llegeixo el darrer informe d'Ofcom: The International Communications Market Report 2016. En resum ens diu que, a l'hora de triar una font d'informació per conèixer l'actualitat [...]

Un mitjà que rejoveneix cada cop que el condemnen a desaparèixer

Un mitjà que rejoveneix cada cop que el condemnen a desaparèixer

Daniel Condeminas i Tejel | 13/2/2017 a les 12:03

Fa unes poques setmanes, un directiu d'una plataforma de VOD afirmava, més o menys literalment, que "igual que la televisió havia estat la mort de la ràdio, les plataformes de [...]

Dia Mundial de la Ràdio a casa dels oients de Catalunya Ràdio

Dia Mundial de la Ràdio a casa dels oients de Catalunya Ràdio

Saül Gordillo | 13/2/2017 a les 10:29

L'any 2011 la UNESCO va declarar el 13 de febrer Dia Mundial de la Ràdio, coincidint amb el dia que es va crear la Ràdio de les Nacions Unides, l'any [...]

Estudiar amb la talla 38

Estudiar amb la talla 38

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | 31/1/2017 a les 18:49

..."alumnos de las escuelas de diseño tienen prohibido usar patrones pequeños". Estudiar con la talla 38. Carina Farreras. La Vanguardia. 17 gener de 2017. La notícia no deixa de ser sorprenent pel [...]

L'economia de la participació, els metamitjans i la correcta gestió del contingut

L'economia de la participació, els metamitjans i la correcta gestió del contingut

Estanis Alcover i Martí | 30/1/2017 a les 14:27

Acabo de llegir un treball magnífic del professor José Manuel Noguera Vivo, professor titular en l'àrea de periodisme de la Universitat Catòlica de Múrcia (UCAM) i director del Departament de [...]

Per què les marques han de replantejar-se el paper de l’home en la publicitat

Per què les marques han de replantejar-se el paper de l’home en la publicitat

Raúl de la Cruz | 19/1/2017 a les 16:32

Tots estem familiaritzats amb l’arquetip de ‘mascle alfa’ que hem vist contínuament en publicitat. Des d’aquella campanya de Soberano en què s’afirmava que el brandi era “cosa d’homes”, als anuncis [...]

TV3 pot esperar un any més?

TV3 pot esperar un any més?

Daniel Condeminas i Tejel | 18/1/2017 a les 09:38

Si no hi ha cap sorpresa de darrera hora, els diners que el director de TV3 Jaume Peral va demanar en seu parlamentària per mantenir la competitivitat de la cadena [...]

Compromís amb la cultura i la ràdio pública

Compromís amb la cultura i la ràdio pública

Saül Gordillo | 16/1/2017 a les 12:48

Des de la meva arribada a la direcció de Catalunya Ràdio –el 13 de gener va fer un any–, he manifestat públicament que treballaríem per potenciar els continguts culturals d’iCat.cat. [...]

L’AMIC aprofitarà el vintè aniversari per esdevenir patronal dels mitjans de proximitat?

L’AMIC aprofitarà el vintè aniversari per esdevenir patronal dels mitjans de proximitat?

Estanis Alcover i Martí | 16/1/2017 a les 11:29

Enguany, l’associació AMIC –antiga ACPG– farà 20 anys. El seu actual president, Ramon Grau, té a les seves mans una eina explosiva: convertir una associació en una veritable patronal del [...]

Orgull de ràdio pública

Orgull de ràdio pública

Saül Gordillo | 9/1/2017 a les 13:48

Una graella totalment renovada, l’aposta per les sinergies entre les pròpies emissores, l’impuls als continguts digitals per viralitzar els àudios emesos i per afavorir un consum radiofònic alternatiu al convencional [...]

Ràdio 4 ha fet els 40 anys i segueix sobre un terra de vidre

Ràdio 4 ha fet els 40 anys i segueix sobre un terra de vidre

Estanis Alcover i Martí | 3/1/2017 a les 14:25

El 16 de gener de l’any passat escrivia a Comunicació 21 que “Ràdio 4 camina cap als 40 anys sobre un sòl de vidre”. Ara, quan l’emissora ha fet anys, [...]

El decorat mediàtic de la Transició es desintegra

El decorat mediàtic de la Transició es desintegra

Daniel Condeminas i Tejel | 29/12/2016 a les 10:44

La commemoració del 40è aniversari de Ràdio 4, magníficament comentat pel company de tribuna Estanis Alcover i Martí amb proposta ciutadana inclosa –i que podeu aprofundir amb el recent llibre [...]

El rosa televisiu com a detergent de la història més negra

El rosa televisiu com a detergent de la història més negra

Daniel Condeminas i Tejel | 19/12/2016 a les 11:00

Properament la cadena RTL emetrà una sèrie romàntica en prime time sobre les relacions sentimentals de Joseph Goebbels, amb la participació de diversos personatges estretament vinculats amb la seva vida [...]

Ràdio 4, una emissora que fou imprescindible, avui fa nosa

Ràdio 4, una emissora que fou imprescindible, avui fa nosa

Estanis Alcover i Martí | 13/12/2016 a les 07:32

Dimarts i 13 d’aquest mes de desembre, festa de Santa Llúcia, s’ha complert el 40è aniversari de Ràdio 4 (“l’emissora que us parla en català”), una ràdio històrica, imprescindible en [...]

De doblatges i horaris: demanem a TV3 que ensopegui dos cops?

De doblatges i horaris: demanem a TV3 que ensopegui dos cops?

Daniel Condeminas i Tejel | 2/12/2016 a les 09:57

Darrerament han (re)sorgit dues propostes pretesament beneficioses per al servei públic que ofereix TV3 que, en cas de materialitzar-se, suposarien dos obstacles insalvables per a la consecució del lideratge televisiu [...]

L’aposta digital de la premsa de proximitat, abonada per un treball de recerca

L’aposta digital de la premsa de proximitat, abonada per un treball de recerca

Estanis Alcover i Martí | 1/12/2016 a les 09:11

Com he intentat anar explicant en els articles que comparteixo a Comunicació 21, el model de redacció en el qual tots els periodistes fan de tot no serveix. Com diu [...]

Nou estudi –optimista– sobre la premsa de proximitat de pagament

Nou estudi –optimista– sobre la premsa de proximitat de pagament

Estanis Alcover i Martí | 22/11/2016 a les 11:59

Des d’aquesta secció d’opinió de Comunicació 21 he anat defensant en sengles articles que la indústria de la premsa de proximitat a Catalunya (o comarcal i local, que s’havia dit [...]

Quan YouTube esdevé el primer canal infantil

Quan YouTube esdevé el primer canal infantil

Daniel Condeminas i Tejel | 21/11/2016 a les 12:49

L’Ofcom, organisme similar al que representaria sumar –en un país normal– al nostre CAC les competències en TIC de la CNMC, ha presentat fa pocs dies un estudi sobre els [...]

Seixanta anys de televisió a Espanya (i a Catalunya): i ara què?

Seixanta anys de televisió a Espanya (i a Catalunya): i ara què?

Joan Maria Corbella | 17/11/2016 a les 11:52

La televisió espanyola acaba de fer 60 anys. El dia 28 d’octubre de 1956 van començar les emissions de Televisión Española (TVE) des de Madrid i va començar una nova [...]

Tres factors que donaran forma al futur de la publicitat mòbil

Tres factors que donaran forma al futur de la publicitat mòbil

Raúl de la Cruz | 4/11/2016 a les 12:16

Si us preguntés si preferiu prescindir de les vostres claus o del vostre smartphone, aposto que entregaríeu les claus sense pensar-ho dues vegades. I si canviem les claus per la [...]

El paper del periodisme en l’àmbit local

El paper del periodisme en l’àmbit local

Estanis Alcover i Martí | 3/11/2016 a les 09:05

A vegades algú engipona en una reunió la inquietant pregunta: què és el periodisme? El dubte rau en el que veiem, sentim i llegim en determinades televisions, emissores de ràdio [...]

Quan fent només servei públic et quedes massa curt

Quan fent només servei públic et quedes massa curt

Daniel Condeminas i Tejel | 27/10/2016 a les 09:13

El recent anunci del grup Mediaset de no participar en l’obligada ampliació de capital de 8tv per fer front a les seves pèrdues econòmiques, és un avís de primer ordre [...]

El projecte digital de Catalunya Ràdio a la Catosfera 2016

El projecte digital de Catalunya Ràdio a la Catosfera 2016

Saül Gordillo | 19/10/2016 a les 12:10

Dijous, 13 d’octubre, vaig participar a l’edició 2016 de la Catosfera, a l’Auditori del Centre Cultural la Mercè de Girona. Agraeixo a l’organització que, un any més, em convidi a participar en [...]

Un canvi de mètode, no pas de contingut

Un canvi de mètode, no pas de contingut

Estanis Alcover i Martí | 18/10/2016 a les 16:13

Moltes vegades creiem que el sorgiment de noves tecnologies porta en si mateix canvis automàtics, sense reparar en allò que va demandar la seva invenció, o fins i tot la [...]

Ràdio àgil, servei públic i proximitat

Ràdio àgil, servei públic i proximitat

Saül Gordillo | 17/10/2016 a les 19:07

El vespre de dimecres passat, 12 d’octubre, una llevantada va provocar el caos a diverses poblacions del Maresme. A 2/4 de 8 del vespre, Catalunya Informació es va desconnectar de l’antena conjunta [...]

Trobar camins, no perdre el temps

Trobar camins, no perdre el temps

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | 17/10/2016 a les 11:59

Trobar camins per aconseguir que la qualitat sigui el distintiu pel que fa a les informacions referides als drets de les dones segueix sent una assignatura pendent, que sembla resistir-se [...]

La triple normalització pendent dels videojocs

La triple normalització pendent dels videojocs

Daniel Condeminas i Tejel | 13/10/2016 a les 10:36

Fa pocs dies finalitzava, amb un incontestable èxit de públic, la fira comercial dels videojocs BCN Games World. Una fira de presentació de novetats mundials que s’ha organitzat a Barcelona [...]

Les cobertures exclusives per internet

Les cobertures exclusives per internet

Saül Gordillo | 30/9/2016 a les 16:49

Catalunya Ràdio disposa de bons professionals i de prou experiència, acumulada al llarg de 33 anys d’història, per mobilitzar-se i poder oferir l’actualitat del país i internacional. Anys enrere, les [...]

Un llibre blanc uniforme esbiaixa el seu objectiu

Un llibre blanc uniforme esbiaixa el seu objectiu

Estanis Alcover i Martí | 27/9/2016 a les 11:14

Un llibre blanc és un document o guia amb autoritat amb l’objectiu d’ajudar els lectors a comprendre un sector o tema, resoldre o afrontar un problema (per exemple dissenyant una [...]

Finestres d’oportunitat internacional

Finestres d’oportunitat internacional

Daniel Condeminas i Tejel | 26/9/2016 a les 09:35

Fa pocs dies se celebrava a Biarritz Le Rendez Vous de TV France International. Una activitat comercial magníficament organitzada, que cada any convoca televisions, distribuïdors i noves plataformes digitals de [...]

Nou llibre blanc de la Federació d’Editors: segur que no hi ha sorpreses

Nou llibre blanc de la Federació d’Editors: segur que no hi ha sorpreses

Estanis Alcover i Martí | 16/9/2016 a les 17:59

Aquest dilluns, dia 19 de setembre, la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals presenta el Llibre blanc de les revistes i la premsa en català, que el [...]

El guió invisible

El guió invisible

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | 15/9/2016 a les 08:41

Des de l’observatori hem debatut més d’una vegada sobre els obstacles que dificulten que la opinió de les dones esdevingui part de l’opinió pública. Seguim constatant la poca presència de [...]

Ens queden tres anys, no badem

Ens queden tres anys, no badem

Daniel Condeminas i Tejel | 5/9/2016 a les 08:50

El 2020 és l’any previst per realitzar la tercera (i no necessàriament definitiva) migració tecnològica en la recepció de la TV. Si el 2010 la tele esdevenia definitivament digital, i [...]

#CatRàdioÉsCultura

#CatRàdioÉsCultura

Saül Gordillo | 31/8/2016 a les 10:08

Com a director de Catalunya Ràdio m’enorgulleix que la graella de la nova temporada hagi generat interès fins i tot hores abans de la seva estrena, aquest 29 d’agost. És [...]

Mal paper dels mitjans en la democràcia segons el CIS, que no parla de premsa de proximitat...

Mal paper dels mitjans en la democràcia segons el CIS, que no parla de premsa de proximitat...

Estanis Alcover i Martí | 2/8/2016 a les 10:54

El termòmetre és fidel als esdeveniments. Tot el procés polític que vivim a Catalunya té un vas comunicant amb Madrid: amb el Govern espanyol, els partits estatals, els grans mitjans [...]

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

+ NOTÍCIES

 

TVE pren mesures per evitar noves multes per publicitat encoberta

RTVE ha decidit recórrer davant l'Audiència Nacional les diferents multes imposades per la [...]

Mediapro incorpora la productora de Daniel Burman

La relació entre Mediapro i Oficina Burman puja de nivell. La productora argentina del [...]

La FAPE crea el premi Palabra

La Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya ha obert la convocatòria de la primera [...]

Salvador Enguix, Empar Marco i Josep Ramon Lluch aspiren a dirigir la nova RTVV

El consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació ha escollit tres [...]

Núvol fa créixer el seu projecte

Coincidint amb el seu cinquè aniversari (el compleix a l'abril), el digital cultural Núvol ha [...]

Unanimitat per obrir TV3 a la participació ciutadana

La comissió de control parlamentari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals va [...]

El festival Sitges Next reformula els seus premis

Els dies 5 i 6 de maig se celebrarà la tercera edició del festival d'innovació en comunicació [...]

Lavinia entra en l'accionariat de l'agregador audiovisual Tviso

El grup Lavinia ha adquirit una participació minoritària de la start-up Tviso, un agregador [...]

Línia Vallès arriba a les 600 edicions revalidant el lideratge

El setmanari Línia Vallès ha editat aquest divendres el seu número 600. La capçalera, fundada [...]

Beatriz Setuain, nova directora d'Imagina International Sales

Mediapro ha promocionat Beatriz Setuain Arraiza com a nova directora de la distribuïdora [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.