Catalunya Ràdio disposa de bons professionals i de prou experiència, acumulada al llarg de 33 anys d’història, per mobilitzar-se i poder oferir l’actualitat del país i internacional. Anys enrere, les cobertures informatives s’havien d’emetre per les ones hertzianes d’algunes de les emissores de Catalunya Ràdio. No hi havia cap més opció. Últimament, però, Catalunya Ràdio està potenciant les emissions de programes per internet, així com la cobertura de determinats esdeveniments a través de la xarxa. El web i l’aplicació mòbil, degudament acompanyats amb una dinamització periodística a les xarxes socials, ens han permès oferir informació i continguts i emetre retransmissions en directe més enllà de les quatre emissores que configuren el grup de Catalunya Ràdio. 

La flexibilitat a l’hora de dur continguts informatius a l’antena de Catalunya Ràdio, així com de traslladar programes de l’emissora generalista a Catalunya Informació quan juga el Barça i es fa La TdP, s’enriqueix en aquesta nova temporada amb una aposta pels continguts exclusius des del nostre web. De tal manera que aquest dijous teníem Catalunya Informació a ple rendiment amb la moció de confiança al president de la Generalitat; Catalunya Ràdio amb aquest mateix contingut i l’anàlisi en el programa Catalunya vespre, i, pràcticament a la mateixa hora, l’emissió per internet de la final de la Copa Catalana de bàsquet. Diumenge passat es va obrir el canal d’internet per emetre el programa de castells 3 rondes, tenint en compte que coincidia amb l’especial eleccions a Euskadi i Galícia, i un partit de l’Espanyol. Aquesta temporada també estrenem en directe el Generació digital al web, tres dies abans que arribi a l’FM, dimecres. A més, Les mil i una nits, que s’emet a l’antena tradicional a partir de les 3 de la matinada, s’avança diàriament unes hores per internet, a les 10 de la nit.

Entenem que aquesta és una manera de connectar amb els nous hàbits de consum radiofònic i de potenciar els recursos i el valor que aporten els nostres professionals davant d’una audiència cada cop més acostumada a buscar els seus interessos a través de diferents plataformes. L’era digital està sent per a la ràdio una clara aliada, al costat de la vitalitat que el nostre mitjà evidencia estudi rere estudi, enquesta rere enquesta. La ràdio en surt reforçada, amb internet i les xarxes socials.

En el context clarament competitiu en què actuen els mitjans públics catalans, destinar recursos a canals alternatius a l’antena tradicional podria semblar incompatible amb la pugna per dècimes d’audiència, en el cas de la televisió, o algun miler d’oients en la propera onada de l’EGM, en el cas de la ràdio. Afortunadament, la diversitat en la manera de consumir i d’accedir als continguts radiofònics i la sostenibilitat econòmica d’aquestes noves plataformes són aliades per complir una de les missions que tenen els mitjans de titularitat pública: el servei públic.

De la mateixa manera que Catalunya Ràdio té programes nadius a internet i que iCat.cat emet els continguts exclusivament per la xarxa –sense que això exclogui tenir finestres d’aquests continguts a l’antena tradicional de Catalunya Ràdio–, les cobertures i els programes especials exclusius a la nostra pàgina web i apps han vingut per quedar-se.

Saül Gordillo. Director de Catalunya Ràdio.

Article publicat al blog En sintonia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram