comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 21 Novembre 2016 a les 12:49

L’Ofcom, organisme similar al que representaria sumar –en un país normal– al nostre CAC les competències en TIC de la CNMC, ha presentat fa pocs dies un estudi sobre els hàbits de consum audiovisual dels nens i els adolescents britànics de 5 a 15 anys, que assenyala que ja passen més temps connectats a internet que veient la televisió, unes 15 hores a la setmana. Una hora i 18 minuts més que l’any passat, més o menys el temps en què s’ha vist disminuït el seu consum davant la pantalla de televisió.

D’aquest tan important hàbit de consum quotidià, que supera les dues hores diàries, un 73% es dedica a visionar continguts audiovisuals; en concret, el 37% dels nens i nenes amb edat preescolar veuen dibuixos animats i pel·lícules infantils a YouTube... prop del 40%! Un percentatge que es repeteix a l’hora de sumar els nens i els adolescents de 8 a 15 anys que prefereixen YouTube a la televisió convencional. A això cal sumar que els joves entre 11 i 15 anys dediquen el 57% del seu temps a les xarxes socials visionant clips i altres continguts audiovisuals.

Un element clau d’aquest èxit de YouTube entre les generacions més joves és l’ús de pantalles pròpies, personals. Ho demostra el fet que l’estudi ens diu que una tercera part dels nens entre 3 i 4 anys disposen d’una consola de videojocs connectada o una tauleta, amb un accelerat creixement d’aquestes dades any rere any. En edats més avançades, els mòbils substitueixen les tauletes com a pantalla pròpia, amb un 80% de preadolescents i adolescents que en tenen un de propi. Una xifra ben similar a la nostra, sens dubte.

Fa ben poc, el director de TV3, Jaume Peral, demanava al Parlament un paquet de 19 milions d’euros per a inversions en nous continguts per fer més competitiva l’oferta de la graella dels canals de la CCMA, i en va destacar els infantils com a un dels destinataris d’aquests recursos econòmics. Uns diners que haurien de servir per reforçar la marca Super3 en tots els dispositius de consum audiovisual dels nostres infants, i així per poder garantir una estratègia multipantalla i obertament transmèdia obligadament guanyadora. Això, que ja és prou important, no hauria d’oblidar pas la capacitat de disposar d’una oferta específica per al públic adolescent, com ja vaig comentar en un anterior article. Esperem que tot plegat doni molt bons resultats.

En tot cas, cal recordar que el panorama televisiu català és –també en aquest àmbit– força distint del britànic. L’oferta infantil de la BBC arriba al 44% dels nens i nenes entre 0 i 12 anys, amb un total de 8.000 hores de programació que es difonen per dos canals clarament segmentats per edats: el CBeebies, per a menors de 6 anys, i el CBBC, fins als 12 anys. I la tercera part dels continguts visionats a la seva plataforma VOD –l’iPlayer– són infantils.

Daniel Condeminas i Tejel. Consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Sanchis vol donar més agilitat al 'mamut' de TV3

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un [...]

La residència Faber ofereix una estada a professionals per desenvolupar projectes periodístics

La residència interdisciplinària Faber d'Olot ha obert una convocatòria per realitzar una [...]

El Servei Meteorològic de Catalunya premia la tasca d''El Temps' de TV3

El Servei Meteorològic de Catalunya ha guardonat Televisió de Catalunya "en reconeixement a [...]

L'auge dels videojocs protagonitza les jornades tecnològiques del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya organitza el proper dimarts la novena sessió de les [...]

Heraldo negocia la compra de Lainformación.com

El grup Henneo, el nou nom que el grup Heraldo va adoptar al setembre, negocia la compra del [...]

Acció Cultural reclama la reciprocitat de TV i ràdios en llengua pròpia

Amb motiu de la diada del 25 d'abril, Acció Cultural del País Valencià ha decidit recuperar [...]

Prisa es proposa créixer en el sector dels mitjans quan vengui Santillana

El grup Prisa no es planteja "en cap cas" realitzar més desinversions un cop culmini el [...]

L'ICEC convoca subvencions a produccions audiovisuals per a TV

L'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) ha obert la convocatòria de dues línies [...]

TVE Catalunya i Ràdio 4 col·laboren en un programa de música en directe

RTVE estrena Músics, un programa de música en directe elaborat conjuntament per TVE Catalunya [...]

Minoria Absoluta estrena una plataforma de continguts per a les xarxes

El consum de vídeos curts a les xarxes segueix creixent, especialment entre el públic més [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.