comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 21 Novembre 2016 a les 12:49

L’Ofcom, organisme similar al que representaria sumar –en un país normal– al nostre CAC les competències en TIC de la CNMC, ha presentat fa pocs dies un estudi sobre els hàbits de consum audiovisual dels nens i els adolescents britànics de 5 a 15 anys, que assenyala que ja passen més temps connectats a internet que veient la televisió, unes 15 hores a la setmana. Una hora i 18 minuts més que l’any passat, més o menys el temps en què s’ha vist disminuït el seu consum davant la pantalla de televisió.

D’aquest tan important hàbit de consum quotidià, que supera les dues hores diàries, un 73% es dedica a visionar continguts audiovisuals; en concret, el 37% dels nens i nenes amb edat preescolar veuen dibuixos animats i pel·lícules infantils a YouTube... prop del 40%! Un percentatge que es repeteix a l’hora de sumar els nens i els adolescents de 8 a 15 anys que prefereixen YouTube a la televisió convencional. A això cal sumar que els joves entre 11 i 15 anys dediquen el 57% del seu temps a les xarxes socials visionant clips i altres continguts audiovisuals.

Un element clau d’aquest èxit de YouTube entre les generacions més joves és l’ús de pantalles pròpies, personals. Ho demostra el fet que l’estudi ens diu que una tercera part dels nens entre 3 i 4 anys disposen d’una consola de videojocs connectada o una tauleta, amb un accelerat creixement d’aquestes dades any rere any. En edats més avançades, els mòbils substitueixen les tauletes com a pantalla pròpia, amb un 80% de preadolescents i adolescents que en tenen un de propi. Una xifra ben similar a la nostra, sens dubte.

Fa ben poc, el director de TV3, Jaume Peral, demanava al Parlament un paquet de 19 milions d’euros per a inversions en nous continguts per fer més competitiva l’oferta de la graella dels canals de la CCMA, i en va destacar els infantils com a un dels destinataris d’aquests recursos econòmics. Uns diners que haurien de servir per reforçar la marca Super3 en tots els dispositius de consum audiovisual dels nostres infants, i així per poder garantir una estratègia multipantalla i obertament transmèdia obligadament guanyadora. Això, que ja és prou important, no hauria d’oblidar pas la capacitat de disposar d’una oferta específica per al públic adolescent, com ja vaig comentar en un anterior article. Esperem que tot plegat doni molt bons resultats.

En tot cas, cal recordar que el panorama televisiu català és –també en aquest àmbit– força distint del britànic. L’oferta infantil de la BBC arriba al 44% dels nens i nenes entre 0 i 12 anys, amb un total de 8.000 hores de programació que es difonen per dos canals clarament segmentats per edats: el CBeebies, per a menors de 6 anys, i el CBBC, fins als 12 anys. I la tercera part dels continguts visionats a la seva plataforma VOD –l’iPlayer– són infantils.

Daniel Condeminas i Tejel. Consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Mor el periodista Antoni Traveria

La matinada d'aquest dimecres ha mort Antoni Traveria als 61 anys a causa d'una llarga [...]

Germán García reforça el negoci internacional de Lavinia

Lavinia ha incorporat Germán García com a responsable comercial del negoci de broadcast [...]

Línia Sants compleix 15 anys com a referent informatiu de Sants-Montjuïc

El periòdic Línia Sants celebra aquest mes de maig 15 anys com a referent informatiu de [...]

RTVE obre convocatòria per a la coproducció de sèries d'animació infantils

La corporació RTVE ha obert la convocatòria de 2018 per a la presentació de projectes de [...]

Masllorens aborda la crisi de l'audiovisual al Fòrum de la Comunicació del CAC

El proper dimecres 30 de maig el Fòrum de la Comunicació del Consell de l'Audiovisual de [...]

RSF reclama acabar amb el bloqueig a la reforma de RTVE

Les veus contraries al bloqueig del PP a la renovació de la presidència i el consell [...]

L'Ajuntament licita la gestió dels webs dirigits a la comunitat internacional resident a Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona ha obert el procés de licitació per adjudicar els serveis de [...]

L'exalcalde que va demanar el segrest de 'Fariña' denuncia Público

Alfredo Bea Gondar, l'exalcalde d'O Grove (Pontevedra) que va provocar el segrest judicial [...]

Ràdio Palamós treu a concurs la seva programació

L'Ajuntament de Palamós ha obert el procés de licitació per a l'adjudicació dels serveis de [...]

La UPV impulsa un manual d'estil sobre tractament de violència masclista

La Unió de Periodistes Valencians i l'Ajuntament de Castelló han obert la convocatòria d'una [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.