comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 21 Novembre 2016 a les 12:49

L’Ofcom, organisme similar al que representaria sumar –en un país normal– al nostre CAC les competències en TIC de la CNMC, ha presentat fa pocs dies un estudi sobre els hàbits de consum audiovisual dels nens i els adolescents britànics de 5 a 15 anys, que assenyala que ja passen més temps connectats a internet que veient la televisió, unes 15 hores a la setmana. Una hora i 18 minuts més que l’any passat, més o menys el temps en què s’ha vist disminuït el seu consum davant la pantalla de televisió.

D’aquest tan important hàbit de consum quotidià, que supera les dues hores diàries, un 73% es dedica a visionar continguts audiovisuals; en concret, el 37% dels nens i nenes amb edat preescolar veuen dibuixos animats i pel·lícules infantils a YouTube... prop del 40%! Un percentatge que es repeteix a l’hora de sumar els nens i els adolescents de 8 a 15 anys que prefereixen YouTube a la televisió convencional. A això cal sumar que els joves entre 11 i 15 anys dediquen el 57% del seu temps a les xarxes socials visionant clips i altres continguts audiovisuals.

Un element clau d’aquest èxit de YouTube entre les generacions més joves és l’ús de pantalles pròpies, personals. Ho demostra el fet que l’estudi ens diu que una tercera part dels nens entre 3 i 4 anys disposen d’una consola de videojocs connectada o una tauleta, amb un accelerat creixement d’aquestes dades any rere any. En edats més avançades, els mòbils substitueixen les tauletes com a pantalla pròpia, amb un 80% de preadolescents i adolescents que en tenen un de propi. Una xifra ben similar a la nostra, sens dubte.

Fa ben poc, el director de TV3, Jaume Peral, demanava al Parlament un paquet de 19 milions d’euros per a inversions en nous continguts per fer més competitiva l’oferta de la graella dels canals de la CCMA, i en va destacar els infantils com a un dels destinataris d’aquests recursos econòmics. Uns diners que haurien de servir per reforçar la marca Super3 en tots els dispositius de consum audiovisual dels nostres infants, i així per poder garantir una estratègia multipantalla i obertament transmèdia obligadament guanyadora. Això, que ja és prou important, no hauria d’oblidar pas la capacitat de disposar d’una oferta específica per al públic adolescent, com ja vaig comentar en un anterior article. Esperem que tot plegat doni molt bons resultats.

En tot cas, cal recordar que el panorama televisiu català és –també en aquest àmbit– força distint del britànic. L’oferta infantil de la BBC arriba al 44% dels nens i nenes entre 0 i 12 anys, amb un total de 8.000 hores de programació que es difonen per dos canals clarament segmentats per edats: el CBeebies, per a menors de 6 anys, i el CBBC, fins als 12 anys. I la tercera part dels continguts visionats a la seva plataforma VOD –l’iPlayer– són infantils.

Daniel Condeminas i Tejel. Consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Preacord per a l'equiparació salarial de Catalunya Ràdio amb TV3

La històrica reclamació de la plantilla de Catalunya Ràdio per equiparar-se salarial i [...]

Enderrock llança una revista digital per a les Balears

El Grup Enderrock ha posat en marxa una edició de la revista digital musical EDR específica [...]

Convocat el Premi Ramon Barnils d'investigació, que incorpora una categoria per a mitjans locals

El Grup Barnils ha obert la convocatòria d'una nova edició del Premi Ramon Barnils de [...]

La CVMC dona el vistiplau a una plantilla inicial de 500 treballadors

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació comptarà amb una plantilla inicial de 500 [...]

La revista Tiempo es renova pels 35 anys

El setmanari Tiempo de Grupo Zeta celebra el seu 35è aniversari amb la publicació d'un número [...]

Els treballadors d'estudis d'IB3 congelen les aturades

Els treballadors del servei d'explotació de platós i exteriors d'IB3, subcontractats a través [...]

La CCMA proposa crear un canal per internet compartit entre IB3, À. i TV3

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals proposarà a l'Ens Públic de Radiotelevisió de [...]

La patronal de les ràdios privades commemora els 25 anys de la seva creació

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha commemorat el seu 25è aniversari al Món Sant Benet, a [...]

eldiario.es encadena quatre anys amb beneficis

L'editora d'eldiario.es ha tancat el 2016 amb un benefici net de 340.030 euros, un increment [...]

APG i SPC donen suport als treballadors de Diari de Vilanova

L'Associació de Periodistes del Garraf i el Sindicat de Periodistes de Catalunya han mostrat [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.