comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | Actualitzat el 10 abril 2017 a les 12:04

Des de molts espais mediàtics, informatius, tertúlies, blogs, webs, així com també des dels diaris de més tirada, es reclama cada dia una, dues o tres vegades, que els problemes que estan presents en la nostra societat comencin a resoldre's a l'escola.

Preventivament, es diu. De vegades però, aquesta cantarella sona a excusa de mal pagador i sembla una retòrica rutinària que en el fons impedeix que es reclamin les responsabilitats diverses que pertoquen. Això passa amb el sexisme, el masclisme i amb totes les seves derivades, violència masclista inclosa.

És evident la necessitat de prevenir i d'actuar amb coherència i amb claredat en els entorns educatius formals i informals per tal de donar eines i generar habilitats per fer front a qualsevol expressió o justificació de la violència. Des d'aquest observatori s'han defensat i posat en pràctica diferents estratègies formatives, així com actuacions diverses en l'àmbit de la sensibilització.

Ara bé, això no ens eximeix d'incrementar la nostra responsabilitat i exigència. No assumir la part de compromís que ens correspon en aquesta lluita i ser massa condescendents amb les violències masclistes quotidianes, fa que la pedagogia que es projecta sobre aquelles i aquells a qui adrecem estratègies i currículums de prevenció, acabi dissolta per falta d'autoritat.

El discurs tebi de molts mitjans respecte a l'assumpció de responsabilitat en matèria de violència masclista acaba per desautoritzar el que s'explica a les aules o també la feina que es fa als centres de lleure.

L'informe sobre el tractament de la violència masclista als informatius amb més audiència a Catalunya que ens ha fet arribar el grup d'investigació de la UAB, Observatori Origen, Telenotícies i violències masclistes: una anàlisi crítica, exposa amb tot detall la persistència en els missatges dels informatius de formes encobertes o explícites de condescendència que s'haurien de revisar per tal d'actualitzar i revitalitzar el compromís dels mitjans amb la defensa dels drets de les dones a una vida lliure de violència en tots els espais de la vida. Les rutines informatives han de ser revisades i millorades per tal d'encaixar i assumir el que ens pertoca com a societat adulta i deixar de llençar pilotes fora del camp on es juga el partit de veritat.

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.