comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | Actualitzat el 10 abril 2017 a les 12:04

Des de molts espais mediàtics, informatius, tertúlies, blogs, webs, així com també des dels diaris de més tirada, es reclama cada dia una, dues o tres vegades, que els problemes que estan presents en la nostra societat comencin a resoldre's a l'escola.

Preventivament, es diu. De vegades però, aquesta cantarella sona a excusa de mal pagador i sembla una retòrica rutinària que en el fons impedeix que es reclamin les responsabilitats diverses que pertoquen. Això passa amb el sexisme, el masclisme i amb totes les seves derivades, violència masclista inclosa.

És evident la necessitat de prevenir i d'actuar amb coherència i amb claredat en els entorns educatius formals i informals per tal de donar eines i generar habilitats per fer front a qualsevol expressió o justificació de la violència. Des d'aquest observatori s'han defensat i posat en pràctica diferents estratègies formatives, així com actuacions diverses en l'àmbit de la sensibilització.

Ara bé, això no ens eximeix d'incrementar la nostra responsabilitat i exigència. No assumir la part de compromís que ens correspon en aquesta lluita i ser massa condescendents amb les violències masclistes quotidianes, fa que la pedagogia que es projecta sobre aquelles i aquells a qui adrecem estratègies i currículums de prevenció, acabi dissolta per falta d'autoritat.

El discurs tebi de molts mitjans respecte a l'assumpció de responsabilitat en matèria de violència masclista acaba per desautoritzar el que s'explica a les aules o també la feina que es fa als centres de lleure.

L'informe sobre el tractament de la violència masclista als informatius amb més audiència a Catalunya que ens ha fet arribar el grup d'investigació de la UAB, Observatori Origen, Telenotícies i violències masclistes: una anàlisi crítica, exposa amb tot detall la persistència en els missatges dels informatius de formes encobertes o explícites de condescendència que s'haurien de revisar per tal d'actualitzar i revitalitzar el compromís dels mitjans amb la defensa dels drets de les dones a una vida lliure de violència en tots els espais de la vida. Les rutines informatives han de ser revisades i millorades per tal d'encaixar i assumir el que ens pertoca com a societat adulta i deixar de llençar pilotes fora del camp on es juga el partit de veritat.

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.