comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

David Shing | Actualitzat el 14 Juliol 2017 a les 09:42

Tractem els chatbots com als "simples" de la intel·ligència artificial, a l'ombra d'altres experiències que s'estan desenvolupant en sectors com el de l'entreteniment o el retail. Però perquè un chatbot compleixi la seva funció, és necessari entendre com es produeix la interacció entre una persona i una màquina. Tenint en compte que la tecnologia sempre va un pas per davant, la comprensió d'aquest "entre" es converteix en una condició imprescindible per a qualsevol marca o anunciant que vulgui formar part d'aquest nou món ple de noves i sorprenents experiències digitals.

Una cosa semblant passa amb la segmentació programàtica, en una indústria a la qual no li queda del tot clar com hauria de funcionar la connexió entre homes i màquines. Analitzem un exemple: el New York Times té dades precises amb les quals conèixer i arribar a la seva audiència, però el seu èxit també depèn de la seva enorme experiència periodística i "pedigrí", un context que no es té en compte si fem servir un robot programàtic. Sens dubte, és necessari el toc humà per impulsar aquest contingut de qualitat. El Times, aprofitant aquesta experiència, se centra en la creació de continguts i experiències de marca a través de T Brand Studios, per escurçar aquesta bretxa i augmentar la confiança que els seus consumidors tenen en la marca.

La programàtica exigeix una disrupció creativa. Podem arribar a la persona correcta, en el moment adequat i en el lloc idoni multitud de vegades en el mateix dia. No hi ha dubte que hem creat un increïble sistema dins de la galàxia digital en què ens movem, creant un camí en aquesta complexa arquitectura amb la qual guiar i inspirar el consumidor. No obstant això, res d'això té sentit sense creativitat. Estem encara treballant en aquesta transició: la tecnologia programàtica ens proporciona un accés increïble i detallat al consumidor, però demana a crits veritable innovació creativa i històries, cosa que només poden aconseguir les persones.

El repte consistirà a pensar en creativitat des d'un punt de vista completament diferent. Podem escalar i personalitzar-la? Quin sistema creatiu o estructura narrativa podem dissenyar perquè una màquina ho faci servir de forma eficient?

Aquí rau el veritable repte, trobar la correcta interacció i equilibri entre els homes i les màquines. No es tracta d'una batalla. El sonat conflicte d'homes versus màquines ni existeix, ni hauria d'existir, especialment en un àmbit com el del màrqueting i les marques. L'ús de la data ens ofereix resultats espectaculars, però al final l'ésser humà ha d'intervenir. Mentre que les persones tenim un enorme avantatge per entendre el nostre context cultural, amb les màquines podem executar i actuar d'una forma molt més ràpida i precisa a nivells que sobrepassen la comprensió humana.

Sens dubte, és important que trobem una sinergia perfecta entre humans i màquines, ja que estem en un període en què la intel·ligència artificial, la realitat virtual o l'adopció de vídeos 360 són imminents. Aquestes tecnologies demanen alguna cosa millor, més creativa i innovadora. En experiències completament immersives, qualsevol esquerda en la relació entre persones i màquines es percep i immediatament deixa l'espectador fora de l'experiència.

David Shing, digital prophet d'Oath.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornen les vagues a TV3, ara per recuperar les 35 h setmanals

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, va [...]

Convocats els 30ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha obert la convocatòria de la 30a edició [...]

Malarrassa redueix la periodicitat a quinzenal

El periòdic gratuït Malarrassa de Terrassa aquest octubre ha passat d'una periodicitat [...]

Prisa i Vocento s'alien en la venda de publicitat programàtica

Els grups Prisa i Vocento han arribat a un acord per crear una plataforma conjunta de venda [...]

Prensa Ibérica ultima el llançament de Neomotor

El proper 26 d'octubre es posarà en marxa Neomotor, un nou mitjà multimèdia de Prensa Ibérica [...]

Entra en vigor la nova instrucció sobre la presència de llengua i cultura catalanes a TV i ràdios

La modificació de la Instrucció general sobre la presència de la llengua i la cultura [...]

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.