comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

David Shing | Actualitzat el 14 Juliol 2017 a les 09:42

Tractem els chatbots com als "simples" de la intel·ligència artificial, a l'ombra d'altres experiències que s'estan desenvolupant en sectors com el de l'entreteniment o el retail. Però perquè un chatbot compleixi la seva funció, és necessari entendre com es produeix la interacció entre una persona i una màquina. Tenint en compte que la tecnologia sempre va un pas per davant, la comprensió d'aquest "entre" es converteix en una condició imprescindible per a qualsevol marca o anunciant que vulgui formar part d'aquest nou món ple de noves i sorprenents experiències digitals.

Una cosa semblant passa amb la segmentació programàtica, en una indústria a la qual no li queda del tot clar com hauria de funcionar la connexió entre homes i màquines. Analitzem un exemple: el New York Times té dades precises amb les quals conèixer i arribar a la seva audiència, però el seu èxit també depèn de la seva enorme experiència periodística i "pedigrí", un context que no es té en compte si fem servir un robot programàtic. Sens dubte, és necessari el toc humà per impulsar aquest contingut de qualitat. El Times, aprofitant aquesta experiència, se centra en la creació de continguts i experiències de marca a través de T Brand Studios, per escurçar aquesta bretxa i augmentar la confiança que els seus consumidors tenen en la marca.

La programàtica exigeix una disrupció creativa. Podem arribar a la persona correcta, en el moment adequat i en el lloc idoni multitud de vegades en el mateix dia. No hi ha dubte que hem creat un increïble sistema dins de la galàxia digital en què ens movem, creant un camí en aquesta complexa arquitectura amb la qual guiar i inspirar el consumidor. No obstant això, res d'això té sentit sense creativitat. Estem encara treballant en aquesta transició: la tecnologia programàtica ens proporciona un accés increïble i detallat al consumidor, però demana a crits veritable innovació creativa i històries, cosa que només poden aconseguir les persones.

El repte consistirà a pensar en creativitat des d'un punt de vista completament diferent. Podem escalar i personalitzar-la? Quin sistema creatiu o estructura narrativa podem dissenyar perquè una màquina ho faci servir de forma eficient?

Aquí rau el veritable repte, trobar la correcta interacció i equilibri entre els homes i les màquines. No es tracta d'una batalla. El sonat conflicte d'homes versus màquines ni existeix, ni hauria d'existir, especialment en un àmbit com el del màrqueting i les marques. L'ús de la data ens ofereix resultats espectaculars, però al final l'ésser humà ha d'intervenir. Mentre que les persones tenim un enorme avantatge per entendre el nostre context cultural, amb les màquines podem executar i actuar d'una forma molt més ràpida i precisa a nivells que sobrepassen la comprensió humana.

Sens dubte, és important que trobem una sinergia perfecta entre humans i màquines, ja que estem en un període en què la intel·ligència artificial, la realitat virtual o l'adopció de vídeos 360 són imminents. Aquestes tecnologies demanen alguna cosa millor, més creativa i innovadora. En experiències completament immersives, qualsevol esquerda en la relació entre persones i màquines es percep i immediatament deixa l'espectador fora de l'experiència.

David Shing, digital prophet d'Oath.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Bernat Dedéu és condemnat a pagar 18.000 euros per 'insultar' i 'vexar' Lluís Bassets

El Jutjat de Primera Instància número 31 de Barcelona ha condemnat el filòsof i tertulià [...]

El setmanari Catalunya Cristiana arriba als 2.000 números

La revista d'informació i cultura religiosa Catalunya Cristiana publica aquest diumenge el [...]

Globomedia fitxa Javier Olivares

La productora Globomedia ha fitxat en exclusiva el guionista, i productor Javier Olivares [...]

Atresmedia llança un canal de cinema per al mercat hispà

Atresmedia Internacional ha posat en marxa Atrescine, un canal en alta definició dedicat al [...]

Els sindicats consideren irregular el retorn de Duart a la 'presidència' de la CCMA

El comitè d'empresa de TV3 ha qualificat de "vodevil" la recuperació de les funcions de [...]

Brauli Duart recupera les funcions de president de la CCMA

Brauli Duart ha assumit de nou les funcions de la presidència de la Corporació Catalana de [...]

'Preguntes freqüents' torna amb Laura Rosel

Una de les grans sorpreses de la nova temporada de TV3, Preguntes freqüents, torna aquest [...]

El concurs literari 'Ficcions' de l'AMIC fa deu anys

La desena edició del concurs literari Ficcions, l'aventura de crear històries, impulsat per [...]

La UPF Barcelona School of Management impulsa un festival d'animació

El Màster Universitari en Animació de la UPF Barcelona School of Management organitza dijous [...]

Prisa renova l'equip directiu

El consell d'administració de Prisa ha aprovat la renovació de part de l'equip directiu a [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.