En un principi, la venda de publicitat en línia de forma programàtica va sorgir perquè els publishers poguessin monetitzar tot l’inventari que havia quedat sense vendre. D’aquesta manera, les agències podien targetitzar aquestes impressions, gràcies a la utilització de les dades que els seus clients, les marques, generaven. No obstant això, com tots sabem, la programàtica ha deixat de ser una pràctica “residual” i avui en dia el volum d’inventari de display, vídeo i mobile que es compra de servidor a servidor s’assembla cada vegada més al que es realitza de forma directa, essent en alguns països fins i tot superior.

Ara que hem assolit aquest punt d’inflexió en els inventaris “tradicionals”, la indústria està comprovant com la compra programàtica pot ser aplicada a molts, o fins i tot a tots els canals. Per exemple, ja s’està experimentant amb compres en ràdio i televisió, a través de plataformes programàtiques de compra de TV lineal.

La compra programàtica obre una infinitat d’oportunitats per als mitjans de comunicació i publishers, per tal de maximitzar la monetització dels espais que venen a les marques. Per la seva part, els anunciants esperen impacients el dia en què puguin planejar i dur a terme una campanya de màrqueting completa a través d’un sistema que compleixi amb totes les seves necessitats. L’objectiu és proporcionar les mateixes dades i la capacitat de segmentació i atribució, tant si serà una compra tradicional o es realitzarà a través de televisió o de forma digital… o fins i tot les tres. És el Sant Grial del màrqueting.

Però, afecta la programàtica a la creativitat? Des d’Oath pensem que no, al contrari. Al mateix temps que les nostres dades milloren, també ho fa la creativitat publicitària. Això permetrà als anunciants ser molt més estratègics en els seus enfocaments i comprendre què és el que funciona millor a través de l’anàlisi de tendències i dels resultats obtinguts gràcies a les seves plataformes d’atribució. A més, atorgarà molta més llibertat per avaluar les seves campanyes i creativitats, i adaptar-les al que millor funciona amb cada audiència. Es tracta, en definitiva, d’una personalització a escala.

A través de l’aprenentatge automàtic, podrem conèixer més a un determinat usuari, saber en quin moment es troba del viatge del consumidor i, com a resultat, a quins elements creatius és receptiu. Fins i tot podrem conèixer la seva probabilitat de conversió un cop exposat a aquesta campanya. Ser capaços de sincronitzar les dades a través de diferents dispositius (inclosa la televisió), així com amb el món offline, és la part més important a resoldre. Aquesta àmplia adopció de la programàtica en la compra, venda i processos d’atribució és la que ens donarà com a indústria la possibilitat de negociar i comprar millor. Ens permetrà fer-ho de forma més intel·ligent, sense importar el canal i amb millors beneficis per a tots els involucrats en el procés, ja sigui el comprador, el venedor o el consumidor.

Raúl de la Cruz, director general d’Oath España.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram