comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 09 Març 2018 a les 13:18

En pocs dies han passat tres fets rellevants –i positius– que demostren de nou que l'equació qualitat + servei públic té un molt important i positiu impacte social. Aquesta mateixa setmana, iCat ha estat protagonista en diversos actes amb motiu del retorn, ara fa sis mesos, de les seves emissions a l'FM després de cinc anys fora del dial. Juntament amb el merescut Premi Enderrock a l'esdeveniment musical de l'any, dimarts el Servei de Desenvolupament Empresarial de la Generalitat organitzava una trobada que, amb el títol iCat, una ràdio per promoure el consum musical i cultural, aplegà creadors i programadors del sector, els quals mantingueren un intens contacte amb els diversos responsables dels magazins i programes temàtics. Una sala d'actes del Museu Colet que comptà amb una nombrosa assistència, fet que testimonia l'interès del món de la cultura en la tasca de difusió i prescripció que es fa des de l'emissora.

Pot semblar una broma, però etiquetar un programa de ràdio o televisió de cultural i imaginar-se que molta gent en fugirà, és una imatge ben gràfica, per molt exagerada que pugui semblar, del que sovint passa. iCat, però, expressa una altra realitat: que es pot parlar de cultura, de forma rigorosa però també entretinguda –bàsic!– i fins i tot divertida, i llavors la fórmula pot funcionar bé o molt bé a nivell d'audiència. És més, tot fa pensar que la variada oferta de continguts i formats de programes de l'emissora és un autèntic laboratori per a futures propostes de la CCMA... tot esperant que el 33 torni a ser un canal sencer un dia d'aquests.

Segona. Diumenge passat, la ciutadania suïssa donava el seu suport en referèndum –sí, en referèndum– a la continuïtat del cànon per al finançament dels seus mitjans públics, amb un resultat contundent que va superar les previsions de les enquestes. I no parlem pas d'una quantitat menor: cada llar helvètica paga anualment uns 385 euros. Era el primer cop que un país europeu votava sobre el model de finançament de la seva ràdio i televisió públiques, i el resultat tan àmpliament favorable demostra el reconeixement, aprovació i identificació dels suïssos amb la SRG SSR. I això després d'un intens debat ciutadà, on els defensors del manteniment del cànon van desplegar una intensa campanya Non à No Billag, amb un molt bon articulat argumentari que la resta de mitjans públics europeus farien bé de prendre'n nota. Ah! Per cert, el pressupost anual de la SRG SSR és de més de 1.400 milions euros per a una població molt poc superior a la catalana. Si en fem comparacions, plorarem.

Tercera. Dos programes de la CCMA han estat seleccionats per a la propera edició de la trobada mundial dels continguts de les televisions públiques, l'Input, que se celebrarà a Brooklyn ben aviat: l'especial de l'InfoK sobre els atemptats de Barcelona i Cambrils i el documental Jo també vull sexe! de Sense ficció. Un reconeixement a la cura amb la qual els professionals dels nostres mitjans nacionals saben tractar temes difícils com els dels dos programes seleccionats i que, en el cas del multipremiat InfoK, hauria de servir de motiu afegit per plantejar-se seriosament la necessitat de reforçar pressupostàriament el canal Super3. Un "deure" més per als futurs responsables de la CCMA, directament vinculat a què aconsegueixin nous fons per mantenir la competitivitat de TV3 i Catalunya Ràdio, cosa malauradament molt urgent, com bé sabem.

Daniel Condeminas i Tejel, consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La direcció de la CCMA assumeix la multa-mordassa a Mercè Alcocer

El vicepresident de la CCMA, Brauli Duart, ha proposat als membres del consell de govern i el [...]

betevé condemna els atacs d'aficionats del Barça a un equip que cobria la final de Copa

Surrealisme és això: aficionats del Barça catalogant @beteve de premsa espanyola manipuladora [...]

Mediaset redueix els beneficis un 7,41% el primer trimestre

Mediaset també ha començat l'any perdent pistonada, però menys que la seva rival, Atresmedia. [...]

Mercats de Barcelona licita la gestió de l'estratègia de comunicació

L'Institut Municipal de Mercats de Barcelona ha obert el procés de licitació per a la [...]

Secuoya aconsegueix finançament per créixer

El grup Secuoya ha tancat un acord de finançament per valor de 100 milions d'euros amb el [...]

El nou Zoom Marques se centra en els 'influencers'

La seu de Foment del Treball a Barcelona acull aquest dimecres, de 9.15 a 12 h, una nova [...]

SER Catalunya distingeix tres nous projectes radiofònics d'estudiants

El jurat de la quarta edició dels Premis IdeaRàdio han guardonat els projectes La palestra, [...]

Convocat el 2n premi de recerca de models de negoci per a mitjans de proximitat

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), en col·laboració amb la Xarxa [...]

Els beneficis d'Atresmedia cauen un 26% el primer trimestre

Atresmedia ha iniciat el 2018 amb beneficis, tot i que han disminuït respecte a l'exercici [...]

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.