comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | Actualitzat el 22 Maig 2018 a les 13:34

Darrerament el món de les pantalles s'està poblant, fins a arribar a la saturació, de missatges que diuen una cosa i la contrària. Sembla que el regne dels oxímorons hagi envaït les galàxies visuals i els escenaris de la comunicació. Ho advertia fa pocs dies Marina Subirats en un article del diari Ara. Les imatges de manifestacions i els relats dels informatius de totes les cadenes, que es posicionen de forma unívoca en el rebuig a la sentència pels fets de Pamplona, conviuen estretament amb imatges de personatges femenins que sembla que reclamin, des d'una bona part dels missatges publicitaris, una relació basada en un tracte poc menys que vexatori.

La crítica que es fa des dels feminismes, entitats, institucions i mitjans de comunicació al paper configurador d'un model de sexualitat de la cultura masclista basat en la relació binària dominador/dominada sense consentiment, que sembla jugar a fet i amagar amb uns missatges que en la ficció, majoritàriament publicitària, proliferen, a cor què vols, en total llibertat, defensant, implícitament i explícitament, tot el contrari.

Amenaces i advertències sobre formes i comportaments masclistes que coexisteixen amablement amb discursos condescendents que les redueixen a pures estratègies de màrqueting, tot campant per les pantalles sense problema i legitimant allò que el moralisme informatiu diu menystenir. I l'oxímoron es diversifica encara més quan els personatges femenins s'ofereixen també com a superwomans amb poder, aparentment lliures, però, en el fons, proveïdes de totes les armes de seducció patriarcalitzades amb el peatge afegit de presentar-se com a doblegades als cànons estètics més arquetípics. Imatges de fèmines "poderoses" que vehiculen comportaments del tot patriarcals. Això sí, amb sabates d'agulla i el perfum adequat. Oxímorons o doble moral?

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Les ràdios de Palafolls i Sant Gregori reben la concessió definitiva per emetre

El Govern ha atorgat als ajuntaments de Palafolls i de Sant Gregori la concessió definitiva [...]

Patricia Coll: "Les empreses emergents són les que innoven i arrisquen més en comunicació"

Doctora en Comunicació, Patricia Coll forma part de l'equip d'investigadors STReaM de [...]

Debat sobre comunicació i ciutadania a la Casa de la Premsa

La Casa de la Premsa de Barcelona acull aquest dijous, a les 18.30 h, el col·loqui [...]

Santa Perpètua de Mogoda licita l'edició i gestió publicitària de L'Informatiu

L'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha obert el procés de licitació per adjudicar [...]

Mor l'escriptor i periodista Robert Saladrigas

L'escriptor, periodista i crític literari Robert Saladrigas i Riera ha mort aquest dilluns a [...]

Línia revalida el lideratge de proximitat a l'àrea metropolitana

L'última certificació del control d'OJD-PGD atorga a les 19 publicacions locals Línia una [...]

Citen a declarar Jordi Borràs i el policia que el va agredir, ambdós com a imputats

El Jutjat d'Instrucció número 8 de Barcelona ha citat a declarar com a investigats el [...]

TVE i RNE estrenen editores d'igualtat de gènere

L'administradora única de RTVE, Rosa María Mateo, ha nomenat les periodistes Alicia G. [...]

Mor Montse Oliva d'El Punt Avui

La matinada de diumenge va morir als 52 anys la periodista Montse Oliva, delegada d'El Punt [...]

La Jornada s'acomiada després de mig any

El proper cap de setmana sortirà el darrer número del diari Jornada gairebé sis mesos després [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.