comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | Actualitzat el 28 Setembre 2018 a les 11:14

De vegades, enmig dels debats i les crítiques sobre la pervivència dels arquetips de gènere en els espais públics, ens centrem en la presència de determinats missatges a les tanques de publicitat de ciutats o carreteres, o en l'emissió per diferents canals audiovisuals d'espots que segueixen insistint en una anacrònica i estereotipada divisió de funcions associada als rols de gènere. Anacrònica i estereotipada tant pel que representen els posats o situacions dels personatges masculins i femenins com pels efectes que sobre unes i altres s'associen als productes que anuncien.

Amb més discreció, però també de forma menys sofisticada i directa, en els espais reservats a determinats productes exhibits als prestatges dels supermercats i centres comercials, trobem missatges en aquest sentit. El diàleg directe amb els i les consumidores que els propis envasos dels productes proposen insisteix en ressaltar les seves virtuts al·ludint als efectes de força i potència per als homes, i a la capacitat d'erotització per a les dones. Els envasos de determinats productes de cosmètica que perseveren en destacar els efectes diferenciats que asseguren generar en homes i dones en són un exemple. Una forma persistent que, allunyada dels grans altaveus generalistes, segueix contribuint a generar expectatives i reforçant tossudament uns imaginaris sexistes, rancis i caducats, com sempre.

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Parlament tomba una moció de Cs sobre la CCMA

El ple del Parlament ha rebutjat una moció sobre la Corporació Catalana de Mitjans [...]

Querella contra el jutge Florit pel seu "atac letal" al secret professional dels periodistes

L'agència Europa Press, el Diario de Mallorca i els periodistes Blanca Pou i Kiko Mestre han [...]

La CNMC ordena a Onda Cero i la SER que cessin els anuncis de Sonovit

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha enviat sengles requeriments a Onda Cero [...]

L'ACCEC celebra 30 anys de crítica cinematogràfica

L'Associació Catalana de la Crítica i l'Escriptura Cinematogràfica dissabte celebra el seu [...]

Els Premis Ramon Barnils guardonen reportatges de l'Ara i el Diari de Sabadell

Els Premis Ramon Barnils de Periodisme d'Investigació de 2018 han distingit en la categoria [...]

L'ACN obre una borsa de treball per a substitucions

L'Agència Catalana de Notícies ha obert una convocatòria per crear una borsa de treball de [...]

En marxa els premis i la beca Carles Rahola de comunicació local

La demarcació gironina del Col·legi de Periodistes i la Diputació de Girona han convocat la [...]

Eduardo Olano, nou president d'UTECA

El president d'Atresmedia Publicidad, Eduardo Olano, ha estat designat nou president de la [...]

Jaume Roures i Tatxo Benet guanyen el Premi Muriel Casals de Comunicació

El jurat de la novena edició del Premi Muriel Casals de Comunicació d'Òmnium Cultural ha [...]

La indústria de la música en viu premia el programa 'Delicatessen' d'iCat

L'Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya ha distingit el [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.