comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | Actualitzat el 28 Setembre 2018 a les 11:14

De vegades, enmig dels debats i les crítiques sobre la pervivència dels arquetips de gènere en els espais públics, ens centrem en la presència de determinats missatges a les tanques de publicitat de ciutats o carreteres, o en l'emissió per diferents canals audiovisuals d'espots que segueixen insistint en una anacrònica i estereotipada divisió de funcions associada als rols de gènere. Anacrònica i estereotipada tant pel que representen els posats o situacions dels personatges masculins i femenins com pels efectes que sobre unes i altres s'associen als productes que anuncien.

Amb més discreció, però també de forma menys sofisticada i directa, en els espais reservats a determinats productes exhibits als prestatges dels supermercats i centres comercials, trobem missatges en aquest sentit. El diàleg directe amb els i les consumidores que els propis envasos dels productes proposen insisteix en ressaltar les seves virtuts al·ludint als efectes de força i potència per als homes, i a la capacitat d'erotització per a les dones. Els envasos de determinats productes de cosmètica que perseveren en destacar els efectes diferenciats que asseguren generar en homes i dones en són un exemple. Una forma persistent que, allunyada dels grans altaveus generalistes, segueix contribuint a generar expectatives i reforçant tossudament uns imaginaris sexistes, rancis i caducats, com sempre.

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

Neix el digital Castellón Plaza

Ediciones Plaza ha posat en marxa el diari digital Castellón Plaza, la capçalera que li [...]

Jordi Basté guanya el seu segon Ondas

El jurat dels Premis Ondas ha fet públics els guanyadors de la 65a edició d'aquests guardons [...]

Catalunya Ràdio recull les vivències de 35 anys en un web

Catalunya Ràdio ha posat en marxa Dies de ràdio, un web que recupera testimonis orals, [...]

Els periodistes gironins reconeixen les trajectòries de Narcís Planas i JAP

La junta demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes ha decidit distingir el periodista [...]

La 10a Catosfera aborda la conjunció entre comunicació i internet en diferents àmbits

L'Auditori Josep Irla de Girona acull de dijous a dissabte la desena edició de la Catosfera, [...]

Els Premis Gabinets distingeixen l'Hospital Clínic, la UPF i Òscar Camps

El Col·legi de Periodistes de Catalunya va lliurar dimarts al vespre la desena edició dels [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.