L’any que està a punt d’acabar ha estat especialment interessant per al sector de la publicitat en línia i, per descomptat, també per a Oath. En aquests mesos, hem estat capaços de desenvolupar nous formats de realitat augmentada per a mobile; hem presentat la nostra nova marca de tecnologia publicitària, Oath Ad Platforms; hem parlat de publishers i d’àudio programàtic, i hem seguit adaptant-nos a les necessitats d’un mercat cada vegada més exigent.

Però sens dubte, el millor està per arribar. El 2019 seguirem enfrontant-nos a reptes, algunes de les tendències d’aquest any es faran encara més importants, i sorgiran nous paradigmes que ens permetin a tots continuar creixent i experimentant en el món de la publicitat digital.

Solucions d’intel·ligència artificial

En un màrqueting i una publicitat en què la data és cada dia més crucial, ens cal apostar per la intel·ligència artificial i l’automatització intel·ligent. Aquest 2019 veurem com les marques i les companyies demanden sistemes que puguin gestionar grans quantitats de dades en temps real. Un exemple: la intel·ligència artificial permet a agències i anunciants un seguiment del rendiment avançat de les campanyes publicitàries que estiguin gestionant, el que proporciona la capacitat de reacció necessària per realitzar ajustos de manera immediata i aconseguir optimitzar les campanyes de la millor manera possible.

Combinació de màrqueting nadiu i vídeo

El vídeo segueix essent el rei dels formats i no farà altra cosa que créixer en els pròxims mesos. I això és una llança a favor de la publicitat. El 2019, el vídeo fa un pas més enllà en integrar-se en estratègies de màrqueting nadiu. Així, la part publicitària del vídeo ja no estarà separada del contingut i l’anunci no serà tan fàcilment identificable com a tal per l’usuari, que el percebrà com a part del missatge, augmentant així la seva efectivitat.

Avenços en realitat virtual i realitat augmentada

Els avenços en publicitat amb realitat virtual i augmentada permeten oferir als usuaris veritables experiències immersives, al mateix temps que es manté el control complet dels canals en què treballem. Amb això fem als consumidors partícips de la narració de les nostres històries, els donem un paper encara més protagonista, oferint-los un atractiu valor afegit.

La publicitat programàtica segueix en auge

Segons un informe de Forbes, més del 80% de tot el vídeo publicitari de 2019 serà programàtic a nivell mundial. A més, segons Zenith, el 65% de tots els diners invertits en publicitat en mitjans digitals el proper any es comercialitzarà programàticament. Són previsions realment sorprenents. Les possibilitats i els formats estan creixent, integrant-se més àudio, vídeo i mobile en aquest mercat, cosa que està totalment alineada amb els interessos dels consumidors. El gran repte que se’ns presenta per aquest nou any segueix sent oferir tot aquest inventari d’una forma segura i visible per a tots els actors implicats.

Raúl de la Cruz, director general d’Oath España.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram