comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Redacció | Actualitzat el 21 Desembre 2016 a les 18:58

El director de mitjans digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Saül Gordillo, ha reestructurat aquesta àrea corporativa i n’ha renovat l’equip. La nova organització prioritza la confluència de continguts i el desenvolupament de l’estratègia digital des de les pròpies redaccions dels mitjans.

D’entrada, en la nova estructura, el departament de continguts i el de producte s’unifiquen en un de sol per tal d’optimitzar el control i l’estratègia global, a més d’obtenir una visió transversal de l’oferta i el posicionament digital de la Corporació. Alhora, es busca reforçar els perfils propis dels mitjans digitals des d’una visió més estratègica i treballar més estretament amb les divisions de continguts, màrqueting i comercial.

Geni de Vilar, adjunta a la direcció

En aquesta nova estructura jugarà un “paper clau” la nova adjunta a la direcció, Geni de Vilar, fins ara cap de producte a mitjans digitals, que s’encarregarà de vetllar per “potenciar un posicionament digital fort i consolidat” a partir de l’anàlisi de les audiències, el coneixement del mercat i els hàbits de consum digital.

De Vilar estarà al capdavant d’un equip amb tres nous caps de producte: Txell Laborda per a web i transversals; Marc Bassols per a aplicacions mòbils i TV connectada, i Judith Argila per a noves plataformes.

A més, dins l’equip de mitjans digitals es mantenen Ferran Clavell com a responsable d’innovació i audiències; Jordi Salvat com a editor de continguts digitals de TV3, i Ferran Auberni com a editor de continguts digitals de Catalunya Ràdio. Igualment es mantenen les figures transversals de Sílvia Costa com a responsable d’imatge i de Pep Selfa com a responsable tècnic.

“El coneixement de la realitat del mercat digital i la visió estratègica i de llarg termini seran claus en la implantació del procés de confluència als mitjans de la CCMA i en una definició de la presència digital encara més centrada en l’experiència d’usuari”, assenyala en un comunicat l’ens. I per aquest motiu s’ha creat un equip d’experiència d’usuari amb visió integrada: multidispositiu, SEO, analítica i xarxes socials.

Més autonomia digital a les redaccions

La nova organització prescindeix de la figura de la cap de continguts digitals (fins ara a càrrec de Rosa Oliva) per tal de dotar de “més autonomia i flexibilitat” les redaccions digitals dels mitjans. L’objectiu és centrar els esforços en l’evolució estratègica dels productes i serveis; alhora es vol treballar conjuntament amb les redaccions de ràdio i televisió d’una forma més integrada, des d’uns perfils d’editors digitals reforçats i de referència per als àmbits de TV3, Catalunya Ràdio, infantils, informatius i esports.

En aquesta la línia de dotar de més autonomia digital les redaccions, la nova estructura de mitjans digitals reforça les àrees d’informatius de TV3 i Catalunya Ràdio amb la creació d’una nova figura, la responsable de noves plataformes a informatius, càrrec que assumeix Montse Enrubia, que treballarà estretament amb les direccions d’informatius i amb el seu editor digital. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Catalunya Ràdio renova i dinamitza el seu web

Catalunya Ràdio ha estrenat un nou disseny web amb el qual busca millorar el servei, [...]

L’AMIC visita la Comissió Europea a Barcelona

Una comitiva de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, encapçalada pel seu [...]

La UPF impulsa una incubadora per a projectes de comunicació audiovisual interactiva

La Universitat Pompeu Fabra ha impulsat el programa UPF Starting Lab, el qual té com a [...]

El CAC presenta el ‘Llibre blanc’ de l’audiovisual

El proper dilluns, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya presenta en un acte al Parlament [...]

Línia Nord arriba al número 200 consolidat

El setmanari Línia Nord ha editat aquest dijous el seu número 200 consolidant el lideratge en [...]

Catalunya Diari irromp en el quart lloc del rànquing de digitals en català

Catalunya Diari va començar a caminar poc abans de l’estiu i en el seu primer mes auditat per [...]

Convocat el 5è Premi Josep M. Planes de periodisme d’investigació

La Fundació Independència i Progrés i la demarcació de la Catalunya Central del Col·legi de [...]

Neixen les beques Josep Torrent de periodisme d’investigació

La Diputació de València i la Unió de Periodistes Valencians han signat un conveni de [...]

Movistar+ destina 70 milions a la producció de sèries

L’aposta de Movistar+ per la producció pròpia de sèries de ficció va prenent forma. El 2017 [...]

El paper dels mitjans amb la memòria històrica, a debat

El centre cultural Euskal Etxea de Barcelona acull aquest divendres, a les 19 h, la taula [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.