cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Saül Gordillo | Actualitzat el 14 Juliol 2017 a les 10:49

El 6 de setembre de 2017 serà una data rellevant en la història del Grup d'Emissores de Catalunya Ràdio perquè després de 6 anys iCat recuperarà l'emissió per FM i oferirà una graella musical i cultural que pretén satisfer les expectatives de l'audiència i les necessitats del sector i la indústria del país. El repte no és menor, però l'escalf que durant els anys d'emissió exclusiva per internet han tingut els professionals d'iCat i l'obstinació dels agents culturals implicats perquè l'emissora tornés a l'FM demostren que aquest és un projecte de país. El 6 de setembre, per tant, els conductors podran escoltar iCat al volant i els artistes tornaran a tenir la sensació que la ràdio pública hi és en l'emissió de freqüència modulada per donar-los tot el suport i projecció.

Com serà l'iCat del retorn a l'FM? Serà una emissora musical i cultural de primer ordre que mantindrà els programes estrella d'aquests anys d'exili digital –Els experts, Independents, El celobert, Delicatessen i Sona 9–, potenciarà la música en català i feta a Catalunya, seguirà apostant pels directes i la presència als festivals d'arreu del país i incorporarà programes musicals culturals i musicals temàtics.

El programa despertador cultural Els experts, amb Albert Miralles i Roger Seró, començarà a les 7 del matí i passarà de dues a tres hores en prime time. De les 10 del matí fins a les 7 del vespre, iCat oferirà una selecció musical amb la idea de la prescripció i el servei. Aquesta selecció musical contindrà una de cada tres cançons en català, i arribarà fins al 45% si incloem la música feta a Catalunya en altres idiomes.

A les 7 de la tarda, Josep Martín conduirà el programa d'actualitat musical Independents, que donarà pas de 8 a 9 del vespre a El celobert de Lluís Gavaldà, i de 9 a 10 del vespre al Delicatessen d'Albert Puig. Les novetats de la graella de dilluns a divendres les trobarem en la franja nocturna de 10 a 12 de la nit, amb programes d'una hora setmanal de temàtica cultural (cinema, sèries, literatura i teatre) i programes musicals temàtics (jazz, folk, fusió i electrònica).

El cap de setmana incorpora un nou programa musical dirigit al públic infantil-juvenil els dissabtes i diumenges de 9 a 10 del matí, de tal manera que els preadolescents i els seus pares podran escoltar la mateixa emissora mentre es desplacen pel territori o si es lleven escoltant la ràdio a casa. L'aposta iCatKids pretén apropar la música d'iCat als més joves, i a partir de les 10 del matí els caps de setmana s'emetrà la fórmula #CatWeekend, una selecció musical que, a les 8 del vespre, donarà pas al Pista de fusta de Miqui Puig. Dues hores els vespres de dissabte i diumenge amb la música més ballable.

El retorn d'iCat a l'FM dona més sentit a tota l'aposta de l'emissora per ser present i esdevenir mitjà de referència de la majoria de concerts i festivals en directe arreu del país. iCat seguirà formant part d'aquest paisatge, i mantindrà la complicitat amb el sector musical i cultural a través d'acords per ajudar a la difusió de les propostes musicals i culturals del país.

Suposarà aquesta nova etapa d'iCat un abandonament del suport i els canals digitals? No, al contrari. Si durant aquest anys l'emissora i la seva marca prestigiada i estimada s'han mantingut vives ha estat gràcies a l'entorn digital i a la participació de la comunitat d'oients a través de l'app, la web i les xarxes socials. És precisament per això que la web d'iCat millorarà amb prestacions i s'incorporarà al portal de Catalunya Ràdio-CCMA i, ull viu, es renovarà l'app per oferir una millor experiència d'usuari. L'FM no ha de restar sinó que ha de contribuir a impulsar el consum digital ja sigui via web o amb l'app. No s'entendria que ara que els conductors podran tornar a escoltar iCat mentre es mouen, i ara que #CatRàdioEsMou, els oients que es desplacen a peu o surten a córrer no puguin escoltar música i informar-se culturalment sense una bona app d'iCat.

Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

En marxa el 4t Producers Meet Producers

Producers Meet Producers ha obert la convocatòria de la quarta edició d'aquest programa que [...]

Norma Comics rep el premi a la millor llibreria del gènere del món

La botiga Norma Comics de Barcelona ha estat distingida amb el premi Will Eisner Spirit of [...]

La indústria musical catalana millora la facturació

El 2017, la indústria de la música va facturar 189,4 milions d'euros, superant així els 185,5 [...]

Washington, capital de la cultura catalana

A vegades, els periodistes abusem de l'adjectiu "únic" per emfatitzar la importància d'un [...]

Neixen les 'Lectures en ruta' d'immersió literària per a joves de 18 a 24 anys

Tramoia Produccions Culturals posa en marxa la iniciativa Lectures en ruta, un projecte [...]

El Museu Picasso licita l'atenció al públic

La Fundació Museu Picasso de Barcelona ha obert un procés de licitació per adjudicar la [...]

Barcelona i l'ISE segellen l'arribada de la fira audiovisual

El Saló de Cent de Barcelona ha acollit aquest dijous la presentació oficial de l'acord per [...]

Barcelona serà la ciutat convidada a l'off del Festival del Llibre d'Edimburg

L'Unbound del Festival Internacional del Llibre d'Edimburg (11-27 d'agost), ha convidat [...]

Xavier Puig, nou director de l'Orquestra Simfònica del Vallès

Xavier Puig serà el nou director de l'Orquestra Simfònica del Vallès a partir de l'1 de [...]

Ripollet licita el servei de formació i dinamització cultural

El Patronat Municipal de Cultura de Ripollet ha obert el procés de licitació per a [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.