Linia Nord ed. Barcelonès Nord
barcelonesnord Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Estanis Alcover i Martí | Actualitzat el 15 Març 2018 a les 10:16

El 9 d’octubre de l’any passat el DOGC va publicar l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la primera fase del perllongament de l'L1 del metro a Badalona -des de l’estació Fondo, de Santa Coloma- corresponent a les dues primeres estacions (Montigalà i Lloreda-Sant Crist), a executar des de superfície mitjançant pantalles, i de les cotxeres necessàries, amb un cost aproximat de 220 milions d’euros i una longitud de 4,5 km. L’objectiu d’aquest estudi –segons el mateix DOGC- és licitar la primavera d’enguany tant la redacció del projecte constructiu de la primera fase com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les cinc estacions, amb un cost final de 442,4 milions.

Haig de dir que em preocupa que ni l’alcaldessa ni ningú de l’Ajuntament no ens parli d’aquest perllongament que, fonamentalment, té la finalitat d’incrementar l’accessibilitat en transport públic ferroviari dels barris situats a la part nord i oest de Badalona. Segons les previsions del PDI, el nou tram perllongat de l’L1 tindrà una demanda de 40.000 usuaris en dies feiners i permetrà desplaçar-se en metro tant cap al centre de Badalona com cap a Barcelona. Perquè la preocupació? El 155. Amb la Generalitat intervinguda són molts els projectes que estan entretinguts o clarament aturats. Si el compromís era la primavera del 2018, aquesta comença d’aquí a quinze dies. Què se’n sap? Territori i Sostenibilitat ha dit alguna cosa? L’Ajuntament persegueix el tema? Els documents de la passada tardor es van arribar a aprovar?

Llegeixo en el web de la Generalitat, en un text actualitzat el novembre del 2008, que el perllongament del nou tram de 3,4 km de l’L1 del Metro, des de l’actual estació de Fondo de Santa Coloma fins a Badalona Centre, significa construir un intercanviador amb l’L2 perllongada des de Pep Ventura. L’intercanviador s’ha de fer, naturalment, a la plaça de Pompeu Fabra. Es va preveure quan es va perllongar la línia lila? S’haurà d’aixecar de bell nou la gran plaça? S’hauran de posar potes amunt novament determinats carrers, com Anselm Clavé, per posar només un exemple? Com afectarà la ciutadania i la circulació una avinguda Martí Pujol potes enlaire, sobretot des del carrer de la Creu a Sant Isidre? Perquè no se’ns diu res de tot això? Tinguem present que el metro del Fondo arribarà al centre de Badalona baixant per aquesta avinguda.

Necessitem informació, calendari i planificació. La mobilitat urbana quedarà afectada i l’Ajuntament ha de tenir previstes força actuacions de rellevància.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Un incendi crema l’antiga fàbrica de la Piher a Badalona

Un incendi ha calcinat aquest dimarts a la nit bona part de l’antiga fàbrica de la Piher. [...]

El Turó de l’Enric, entre el tanatori o ser un gran parc

L’Ajuntament de Badalona ha fet passos importants per la consolidació del Turó de l’Enric com [...]

El líder de VOX a Andalusia va exercir de jutge a Badalona

El líder de l’ascens de l’extrema dreta a Andalusia té vincles amb Badalona. Arran d’un [...]

Encara no hi ha solució per al Punt de Nouvinguts de Sant Roc

Han passat ja gairebé dues setmanes i el Punt d’Informació i Assessorament de Persones [...]

Jornada de reflexió a Sant Adrià sobre els menors no acompanyats

El Museu d’Història de la Immigració de Catalunya (MHIC), ubicat a Sant Adrià, farà aquest [...]

Mig segle després: recordant la revista Grama

La societat colomenca recorda aquests dies una de les primeres experiències de periodisme [...]

ERC es podria quedar amb només un regidor a Tiana

El grup municipal d’ERC a Tiana podria quedar-se amb només un regidor al Ple. El passat 5 de [...]

Una tarifa plana metropolitana per al transport públic

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) farà realitat, a partir de l’1 de gener de 2019, la [...]

El PSC evita que Sant Adrià demani abolir la monarquia

Sant Adrià es manté al costat de Felip VI. Els grups municipals del PSC, Cs i PP van evitar [...]

Neix a Badalona una xarxa per defensar les dones agredides

Un grup de dones de Badalona estan fartes de sentir-se indefenses davant les institucions. [...]

El Ple de Badalona reprova Albiol per una piulada xenòfoba

El Ple de Badalona ha reprovat Xavier García Albiol. Amb els vots favorables de tots els [...]

Open Arms s’alia amb dues ONG per salvar vides al Mediterrani

L’ONG badalonina Proactiva Open Arms va presentar divendres passat una aliança internacional [...]