L’empresa Apple ha anunciat un nou servei de subscripció per a tots els editors d’aplicacions basades en continguts que s’ofereixen a l’App Store com ara revistes, diaris, vídeo o música, entre d’altres. Les aplicacions adquirides des de la botiga d’Apple es vendran utilitzant el mateix sistema de facturació que els usuaris han fet servir fins ara per comprar milions d’aplicacions i realitzar també compres internes des de les pròpies aplicacions.

Així, els editors fixen el preu i el període de subscripció –setmanal, mensual, bimensual, trimestral, semestral o anual– i als clients se’ls cobra en funció del període escollit. Al seu torn, Apple s’emportarà el 30% de la venda quan es realitzi a través de les aplicacions, però si la subscripció es realitza des del propi diari, aquest s’emportarà el 100% de la venda.

Es tracta del mateix sistema de facturació que l’empresa californiana va posar en marxa pel llançament de The Daily, el nou diari pensat per a tauletes informàtiques del magnat Rupert Murdoch.

Per la seva part, els clients poden examinar i gestionar totes les seves subscripcions a la pàgina del seu compte personal d’Apple i podran des d’allà cancel·lar la renovació automàtica d’una determinada subscripció.

“Tot el que demanem és que si un editor fa una oferta de subscripció fora de l’aplicació, hagi de fer la mateixa oferta, o millor, dins de l’aplicació, de manera que els clients puguin subscriure’s fàcilment fent un clic des de l’aplicació”, deia Steve Jobs, que va tornar després d’una malaltia per presentar aquest nou sistema de gestió.

Amb tot, els editors podran utilitzar el servei de subscripció d’Apple però també, com reivindicaven, podran utilitzar altres mètodes per aconseguir subscripcions digitals fora de l’aplicació. Per exemple, els editors poden vendre subscripcions digitals als seus llocs web o poden oferir l’accés gratuït als seus subscriptors anuals. Com que Apple no està involucrada en aquestes transaccions, no hi haurà repartiment de la subscripció ni intercanvi d’informació del client amb Apple.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram