La cadena de televisió d’Unidad Editorial ha decidit tancar els serveis informatius i d’esports a partir de l’1 de juny, i el grup italià RCS, que posseeix el 96% d’Unedisa, es podria estar plantejant fins i tot la seva venda.

De moment, aquest dimecres, Veo7 va comunicar a una seixantena de treballadors que el 31 de maig és el seu últim dia de feina, segons van anunciar ells mateixos a Twitter.

Les més de 60 persones acomiadades pertanyen a Canal Mundo Producciones (El Mundo TV), però se’ls hi sumaran una cinquantena més d’Unidad Editorial Telecomunicaciones. La cadena d’Unidesa es sustenta en tres empreses, les dues esmentades i Veo TV, propietària de la llicència. Les sortides, a més, podrien arribar a produir-se sense necessitat de recórrer a un ERO, ja que la majoria de contractes són per obra i servei

Segons explica 233grados, la notícia hauria sorprès als treballadors, ja que segons aquests semblava que el nou director, Eduardo Inda, tenia intenció de potenciar la producció pròpia. Suprimits els informatius, els únics programes que continuaran fent treballadors de la casa seran En confianza, de Casimiro García-Abadillo, i la tertúlia política diària de La vuelta al mundo.

A la recerca de socis

Fa un parell de dies, Periodista Digital avançava la notícia i assegurava que Veo7 estava sentenciada, tot i que Unidad Editorial ho va desmentir “rotundament” en un comunicat. Segons l’editora, en “cap moment” s’havien plantejat el tancament de la cadena, ni ells ni RCS. Amb tot, indicava que “tots els ajustaments de programació que es puguin dur a terme seran de cara a l’estiu i a la nova temporada que s’inicia al setembre, mantenint en antena els programes amb més audiència”.

Veo7 té una concessió estatal de TDT i manté llogades tres de les quatre freqüències a Marca TV, 13 TV i AXN, cosa que dificulta la seva desaparició com a empresa. Per això, el conseller delegat d’Unidad Editorial estaria buscant un soci que aporti liquiditat. En aquest sentit, segons PRNoticias, ja s’hauria contactat amb Vértice 360º i Mediapro, amb qui l’editora ja comparteix la gestió de Marca TV.

Baixes audiències i pèrdues econòmiques

Veo7 va començar a emetre al novembre del 2005, però mai no ha acabat de funcionar. Actualment, té un share del 0,7%, duess dècimes menys que quan la dirigia Melchor Miralles, acomiadat precisament per les baixes audiències al juny del 2010, i set dècimes menys que la cadena rival més directe, Intereconomía.

La vuelta al mundo, un dels espais estrella de la cadena, acumula aquesta temporada una mitjana de l’1,4% de quota de pantalla, un punt per sota del programa rival, El Gato al Agua d’Intereconomía, que assoleix el 2,4%.

A més, cal tenir en compte que el 2009 la cadena va perdre 5,1 milions d’euros, gairebé el doble que els 2,8 milions del 2008. Per tot plegat, els italians de RCS serien partidaris de vendre’s la cadena.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram