Set mesos després d’abandonar la FM i emetre només per internet, iCat.cat ha estrenat per fi el nou portal multimèdia, que en definitiva era la raó de ser del canvi (a banda de l’estalvi). El nou web, presentat aquest dilluns al vespre, a més de renovar la imatge i millorar la navegabilitat, ofereix continguts en múltiples formats.

En concret, integra l’emissió en directe de sis canals de ràdio, àudio a la carta, informació musical i cultural escrita, vídeos, enquestes, concursos i xarxes socials. A més, fomenta la interacció amb els oients, que podran participar de la selecció musical.

En la nova etapa, iCat també aposta per la internacionalització el seu missatge, i una mostra n’és l’acord amb el festival Sónar per enregistrar i emetre en exclusiva mundial la majoria de concerts. L’emissora substitueix la BBC en la tasca d’oferir les actuacions a les emissores de la Unió Europea de Radiodifusió.

Aliances culturals

Aquesta entesa amb el Sónar també forma part del projecte Amics d’iCat.cat, un marc col·laboratiu del mitjà amb els principals agents culturals i creatius del país per aplicar estratègies conjuntes. També en són socis Teatre Lliure, Primavera Sound, Mercat de Música Viva de Vic, Sala Apolo, Fira de Múisca al Carrer de Vila-seca, Festival Altaveu o Escola Massana.

Amb la posada en marxa del nou web, s’ha aprofitat per estrenar un nou canal, iCatRumba, i rebatejar Musicatles com a iCatMón. La resta són el propi iCat, iCatJazz, iCatTrònica, i TotCat. A més, també arriben tres nous programes: 5 songs, amb Blai Marsé; Songhunter, de Raül Hinojosa, i iCatTapes.

El coordinador d’iCat.cat, Carles Aledo, defineix el mitjà com una finestra oberta a la manera de consumir ràdio del dia del futur: “És un canal que ara també s’està adaptant als nous usos que fa la gent de la ràdio, i que també està passant amb la televisió i amb els diaris, amb tots els mitjans de comunicació. Nosaltres pensem que amb la ràdio l’oient busca més el take away: l’agafo, m’ho emporto i el puc escoltar on vulgui. Aquesta és la idea que tenim cap a on va la ràdio del futur”, assegura Aledo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram