Els reguladors audiovisuals de Catalunya, Andalusia, Espanya, França, Marroc i Portugal presentaran a la presidència de la Xarxa d’Autoritats de Regulació Mediterrànies (RIRM) una sèrie de mesures per lluitar contra la discriminació per raó de gènere, i especialment contra els estereotips en l’àmbit de les comunicacions comercials.

Així ho van decidir la setmana passada en una reunió celebrada a la seu del CAC a Barcelona. El grup de treball, format per representants de cada ens, va analitzar l’estratègia a seguir i les mesures a adoptar per implementar les recomanacions que integren la Declaració de la RIRM per a la promoció de la igualtat de gènere i la lluita contra els estereotips sexistes, adoptada en la darrera assemblea general de la RIRM, celebrada a Limassol (Xipre), el passat octubre.

La declaració consta de diversos objectius, entre els qual destaquen l’impuls de reformes legislatives per promoure la igualtat de gènere, la redacció de codis ètics, l’eradicació de les emissions en obert de contingut pornogràfic, el foment d’una imatge lliure d’estereotips en els espais informatius i la superació de la invisibilitat de la dona com a protagonista informativa, així com prevenir i eradicar la violència de gènere i tenir cura que els programes d’entreteniment no transmetin models discriminatoris.

En la reunió de Barcelona, a més d’avaluar els avenços duts a terme en relació amb el compliment d’aquests objectius, les delegacions es van centrar en la proposta de mecanismes per constituir una base de dades conjunta i en els treballs necessaris per precisar i concretar la metodologia d’anàlisi dels estereotips a la publicitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram