La segona onada del 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya segueix donant el lideratge radiofònic a la ràdio de Godó, però ara ha vist retallada la seva distància respecte l’emissora pública. Totes dues emissores, però, perden audiència, com la gran majoria de ràdios*. En concret, RAC1 ha obtingut 683.000 oients de mitjana diària, 55.000 menys que en l’onada de l’abril, mentre que Catalunya Ràdio es queda en 542.000, perdent-ne 26.000. Per demarcacions, a Barcelona i Girona es continua imposant l’emissora de Godó; a Lleida segueix per davant l’emissora pública, i a Tarragona Catalunya Ràdio desfà l’empat tècnic de l’abril.

En el rànquing general de Catalunya de ràdios generalistes, la tercera posició continua sent per a la Cadena SER, ara amb 384.000 oients (20.000 menys que en l’anterior onada), seguida d’Onda Cero, amb 150.000 oients (-25.000); la Cope, amb 145.000 (-6.000); RNE, amb 110.000 (-12.000); Ona FM, amb 18.000 (+4.000), i Ràdio 4, amb 15.000 (+2.000).

Emissores musicals

Pel que fa a les ràdios musicals, les quatre primeres posicions es mantenen respecte l’onada d’abril: 40 Principales, amb 315.000 oients (-66.000); Flaix FM, amb 292.000 (-36.000); Ràdio Flaixbac, que manté el tercer lloc amb 267.000 (+3.000), i RAC105, que baixa fins als 229.000 (-20.000).

A continuació trobem Cadena Dial, que amb 224.000 oients (-11.000) avança Europa FM, amb 203.000 oients (-43.000);  Cadena 100, amb 186.000 (-12.000); M80, amb 150.000 (-19.000); Ràdio Tele Taxi, amb 134.000 (-8.000); Rock FM, que continua pujant, ara dos llocs, amb 123.000 oients (+42.000); Máxima FM, amb 109.000 (+5.000), i Kiss FM, amb 81.000 (-2.000).

A continuació hi ha Radio 3, amb 48.000 (es manté); Radio Olé, amb 47.000 (+4.000); Radio RM, amb 37.000 (+2.000); Catalunya Música, que baixa un lloc amb 34.000 (-2.000); Melodía FM, amb 14.000 (-4.000); Ràdio Estel, amb 12.000 (-1.000); Ràdio Marina, amb 10.000 (+1.000), i Radio Clásica RNE, amb 9.000 (es manté).

Finalment, Catalunya Informació continua liderant les emissores informatives amb 142.000 oients de mitjana diària, 5.000 més que a l’abril, quan en les dues darreres onades n’havia perdut 10.000 en cadascuna. A molta distància segueix Radio 5, amb 11.000 oients (-1.000).

En aquesta segona onada de l’EGM Baròmetre Catalunya, la penetració del mitjà radiofònic entre la població ha tornat a baixar lleugerament. En concret, la ràdio registra 3.849.000 oients, 21.000 menys que en la primera onada de 2014, passant d’una penetració entre la població del 61,8 al 61,4%.

*Les dades que oferim aquí corresponen a les audiències acumulades del període octubre 2013-maig 2014. Per això podrien no coincidir amb les que ofereixin altres mitjans, que potser només donen les audiències de la segona onada, corresponent al període del 2 d’abril al 17 de juny.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram