Quan gairebé cap mitjà de comunicació apostava per donar cobertura al futbol femení –ara, pràcticament ja s’hi han sumat tots–, la periodista Begoña Villarrubia (Barcelona, 1970) va ser una de les pioneres des de Mundo Deportivo. “Em van contractar per formar part de l’equip que vam impulsar el projecte web del diari… I ja fa 25 anys!”, recorda a Comunicació 21.

Sempre vinculada a la informació esportiva, Villarrubia va iniciar-se a la revista Supertennis, al programa Carrusel Catalunya de Cadena SER Barcelona que dirigien Manuel Segura i Lluís Payarols, i a l’agència Europa Press. A Mundo Deportivo, la tasca periodística de Villarrubia és fomentar l’esport femení posant l’accent en la informació que genera el futbol.

La periodista barcelonina –una de les referents al nostre país– analitza el creixement del consum d’informació esportiva de l’esport femení –especialment el futbol– als mitjans de comunicació. “Ha crescut moltíssim”, assegura Villarrubia, i posa com a exemple Mundo Deportivo: “Seguim l’actualitat amb informació diària, amb una secció específica al diari. Allò que abans es visualitzava en un breu al paper, ara s’hi dedica una o dues pàgines al Barça de futbol femení i es complementa amb un minut a minut al web dels partits de Lliga i Champions”.

La periodista barcelonina subratlla que “hem vist que el seguiment que hi ha tant a internet com en paper a Mundo Deportivo és cada cop més alt. Com més informació s’hi dediqui, hi haurà més interès i més aficionats voldran omplir les graderies, quan la pandèmia ho permeti… Si el futbol femení genera interès, la responsabilitat dels mitjans és donar-hi resposta. Perquè, tot i que encara és insuficient tenint en compte l’interès que genera, l’aposta dels mitjans hauria de ser més decidida”, rebla Villarrubia.

Un producte llaminer i en creixement

La presència de la informació del futbol femení als mitjans de comunicació està generant grans audiències. Un dels moments que va constatar-ho va ser durant la disputa del Mundial de Futbol femení a França, l’any passat, on “va sumar una audiència similar als grans premis de Fórmula 1”, diu Villarrubia. Sense anar més lluny, “els partits del Barça de futbol femení superen en audiència als de la Lliga Endesa de basquet masculí”, assenyala.

Així i tot, hi ha reptes pendents i no tot són flors i violes. “Tot i aquestes audiències i l’interès palpable que genera el futbol femení, i que l’interès dels lectors és superior al d’altres esports, aquest encara es troba a anys llum del masculí, per descomptat”, considera.

Un dels factors és, segons Villarrubia, que “encara arrosseguem prejudicis com que ‘el futbol és cosa d’homes’ o ‘el futbol femení no interessa’, i que hem de seguir combatent des dels mitjans, també”. En aquest sentit, la periodista afegeix que “encara hi ha un llarg camí. S’ha de normalitzar que el futbol femení sigui visible i que la dona periodista, entrenadora, àrbitra, presidenta o futbolista no siguin excepció, sinó que formin part de la vida quotidiana, com ho fa l’home”.

Des de Mundo Deportivo i com a analista a Barça TV, Villarrubia és d’aquelles professionals que ha contagiat la passió per l’ofici i ha obert el camí a futures periodistes que vulguin especialitzar-se en l’esport femení.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram