L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) i l’Assemblea Regional de Ràdios Associatives d’Occitània / Pirineus Mediterrània (ARRA) organitzen la primera Trobada de mitjans de proximitat occitans i catalans, que se celebrarà els propers 7 i 8 de març a Narbona. Amb aquesta iniciativa, les dues entitats volen crear una xarxa de cooperació entre mitjans de proximitat (impresos, digitals, ràdios i televisió), integrar nous formats a les narratives informatives, i compartir projectes entre territoris transfronterers i euroregionals.

L’esdeveniment se celebrarà a l’auditori del Museu Narbo Via i comptarà amb diverses ponències i taules rodones de la mà d’editors, periodistes, directors de mitjans, experts en el món de la comunicació i noves tecnologies i creadors de contingut, entre d’altres.

Durant la trobada es tractaran temàtiques com l’anàlisi internacional envers els mitjans de proximitat, la cooperació entre els mitjans occitans i catalans, la dinamització de les llengües i el fet de connectar amb l’audiència jove.

El programa

La Trobada s’iniciarà divendres 7 de març a la tarda amb la benvinguda a càrrec de Ramon Grau, president de l’AMIC, i Jean-Marc Courrèges-Cénac, copresident de l’ARRA.

Tot seguit s’oferirà la ponència inaugural Experiències internacionals innovadores per als mitjans de proximitat, a càrrec de Clara Soteras, consultora SEO i estratègia digital per a mitjans de comunicació i cap d’innovació i estratègia digital a l’AMIC.

La segona jornada, dissabte 8 de març, s’obrirà amb un primer bloc titulat Cap a la cooperació entre Occitània i l’espai lingüístic català. Aquest arrencarà amb la taula rodona Exemples de col·laboració entre mitjans i el treball informatiu en diferents formats, que comptarà amb les intervencions de Cécile Dupont, directora de La Gazette Ariégeoise; Albert Nogué, director de Ràdio Arrels; Jordi Ubach, director de Pallars Digital; Miquel Curanta, editor de Ràdio Capital de l’Empordà, i Bep Al·lès, editor del Setmanari El Iris, els quals exposaran la seva experiència i intercanviaran idees.

A continuació hi haurà dues microponències sobre Innovació i noves eines tecnològiques per als mitjans de proximitat. Per una banda, Daniel Fallet, professor de mitjans de l’Institut Supérieur des Médias, parlarà d’experiències internacionals i la intel·ligència artificial en els mitjans locals. I per l’altra, Quico Domingo, director de Mortensen i consultor IT, presentarà la nova eina IA-AMIC en català per a periodistes de mitjans de proximitat.

Posteriorment, tindrà lloc la conversa La creació d’un espai comunicatiu euroregional i transfronterer: la motivació i alguns exemples, amb Xavier Bernard-Sans, director de l’Euroregió Pirineus Mediterrània; Jean-Marc Courrèges-Cénac, copresident de l’ARRA, i Josep Ritort, secretari general de l’AMIC.

El segon bloc duu per títol La connexió dels mitjans amb el públic jove i està format per dues taules rodones. En la primera es posaran en relleu les experiències de mitjans, productores o empreses de màrqueting adreçades al públic jove a través del recorregut professional d’Amic Bedel, realitzador de la productora audiovisual Piget, i Arnau Sanz, director de l’empresa de màrqueting digital Karmina.

Per finalitzar la trobada, es parlarà sobre els vincles entre els joves creadors de contingut i els mitjans de proximitat amb Elisabet Aloy, Joan Salvador de Parlars Mallorquins, el pòdcast País Invisible i Gabrièu Pellison.

Els quatre eixos

La Trobada es vertebra a través de quatre eixos considerats clau: apropar el públic jove a les ràdios i mitjans de proximitat; estratègies per dinamitzar les llengües catalana i occitana; els nous nexes de col·laboració entre mitjans impresos, digitals, ràdios i televisions de proximitat; i com potenciar la col·laboració entre mitjans occitans i catalans.

L’esdeveniment està organitzat per l’AMIC i l’ARRA amb el suport del Departament d’Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat de Catalunya; la col·laboració de l’Euroregió Pirineus Mediterrània, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i el suport dels mitjans col·laboradors Exterior.cat i El Jornalet.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram