La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l’Institut Català de les Empreses Culturals han posat en marxa la cinquena convocatòria de projectes audiovisuals culturals, innovadors i divulgatius d’entreteniment de formats diversos.

La voluntat és captar nous públics, posant el focus en els joves i també en usuaris més especialitzats en el consum de continguts sota comanda. L’objectiu és generar continguts de valor que permetin ampliar el catàleg de consum a la carta i, més específicament, en l’àmbit digital.

Si les anteriors convocatòries estaven més enfocades a la cerca de nous talents i formats de continguts per al canal 33, ara es dirigeix en general a les diferents plataformes de distribució de la CCMA.

A més, el pressupost màxim s’incrementa fins als 3 milions d’euros, quan en les crides precedents eren 800.000 euros.

Procediment

La nova crida cerca propostes innovadores, projectes singulars que, tant pel contingut com pel format, són poc freqüents en el panorama audiovisual actual. En aquest sentit, es valorarà especialment l’originalitat, així com la incorporació de nous recursos i llenguatges audiovisuals, amb una especial atenció a la proposta de distribució omnicanal i els formats transmèdia.

El termini per presentar candidatures finalitza el 21 d’octubre. Un comitè de selecció format per professionals de TV3 i de l’ICEC preseleccionarà un mínim de cinc projectes i un màxim de 30 que seran defensats en una sessió de pitching. D’aquí en sortirà la selecció de projectes, les productores dels quals hauran de negociar amb la CCMA les condicions pressupostàries i les característiques tècniques i artístiques.

La nova convocatòria s’emmarca en el conveni formalitzat per la CCMA i l’ICEC el juliol de 2020, un dels objectius del qual és difondre i descobrir la cultura catalana en totes les seves expressions per impulsar la creació de nous talents i formats de continguts culturals innovadors i divulgatius.