La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha posat en marxa el procés de licitació per adjudicar el servei d’investigació i de valoració qualitativa dels programes de televisió emesos per la CCMA i les principals cadenes de l’Estat que es reben a Catalunya, així com els principals continguts de les respectives plataformes digitals.
El pressupost base de licitació és de 340.000 euros (sense IVA) per un contracte de dos anys (prorrogable dues anualitats). El termini per presentar ofertes finalitza el 26 de març.
Antecedents
Fins ara, aquesta anàlisi ha estat realitzada per la multinacional alemanya GfK a través del Jurat d’espectadors, un panell que valora diàriament els continguts televisius que va veure el dia anterior. Una eina “imprescindible per a la presa de decisions, tant pel que fa al disseny de noves estratègies de programació com per a l’avaluació qualitativa del grau de satisfacció de l’espectador amb els nostres programes”, argumenta la CCMA.
El 2019, després d’onze anys, es va licitar el servei per comprovar si hi havia altres empreses en el mercat que poguessin oferir un servei equivalent, però es va adjudicar a GfK, ja que va ser l’única empresa que s’hi va presentar. I el 2021 el resultat del procés va ser el mateix.
Ara, el servei torna a sortir a concurs però amb novetats, ja que, amb el llançament de la plataforma 3Cat el passat octubre, l’adjudicatària haurà d’ampliar l’anàlisi als continguts digitals.