L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) impulsa Global News Gaps Project, un programa de Google de suport per a mitjans nadius digitals i creadors de contingut que utilitzen les xarxes socials i el format audiovisual, que tindrà lloc a partir de setembre. La formació es dirigeix a proveïdors de notícies emergents centrats en una bretxa informativa. El termini per inscriure-s’hi finalitza a mitjan juliol.

La iniciativa parteix de la base que els proveïdors de notícies emergents (tant si es tracta d’un periodista a les xarxes socials com d’una start-up de notícies digitals) tenen un paper creixent a l’hora d’ajudar la gent a mantenir-se informada. A més, molts cobreixen temes i comunitats que no s’informen prou, cosa que de vegades es coneix com a ‘llacunes informatives’.

Així doncs, es vol treballar al costat de l’ecosistema de notícies per guiar i informar sobre com implicar-se i donar suport a aquest sector en creixement. Amb el Global News Gaps Project, es pretén abordar aquest repte mitjançant:

  • Suport al llançament del News Creators Project, un esforç de recerca liderat per FT Strategies i recolzat per WAN-IFRA, com a soci de l’associació industrial, per aprofundir en la comprensió de les veus de notícies que operen principalment a les xarxes socials i les plataformes de vídeo.
  • Desenvolupament de Project Oasis (un esforç global que mapeja els proveïdors de notícies emergents) per perfilar més de 5.000 organitzacions de notícies digitals i més de 1.000 creadors de notícies.
  • Oferta de 300 proveïdors de notícies emergents, centrats en les llacunes informatives, amb formació sobre productes de Google i consultes estratègiques per donar suport al creixement a llarg termini.
  • Oferta a 150 d’aquests proveïdors de notícies emergents la pertinença a WAN-IFRA i finançament per crear capacitat, entre d’altres.
El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i l’AMIC presenten un estudi sobre creadors de contingut en català
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram