Mei Ros (Mataró, 1957) és l’actual directora gerent de Mataró Audiovisual. Tota la seva trajectòria professional l’ha feta a la capital del Maresme: de cap de premsa de l’Ajuntament fins a liderar la posada en marxa la ràdio municipal. Des de fa més de tres anys, la comunicació local de la ciutat va aglutinar-se sota el segell de Mataró Audiovisual que depèn de l’Ajuntament. Té quatre branques: digital, ràdio, televisió i produccions. Ros reivindica el model de Mataró Audiovisual i abraça La Xarxa per refermar la comunicació de proximitat.

Fa gairebé quatre anys, Mataró va apostar per unir la comunicació pública de proximitat. Aquesta és la fórmula viable que necessita l’actual comunicació de proximitat?
Així és. Aquesta és la direcció més adequada des que internet ho va revolucionar absolutament tot. En el cas de Mataró, la ràdio i la televisió han vist incrementades les seves possibilitats de creixement gràcies a l’obertura digital i al canvi que s’ha experimentat en el consum d’informació per part de la societat actual.

De portes endins, Mataró Audiovisual és una redacció única?
Sí, no disposem d’una redacció per a la ràdio i una altra per a la televisió. Els professionals que hi treballen adeqüen el missatge segons el canal: ràdio, televisió o web de notícies. És cert que a Catalunya no hi ha massa mitjans de comunicació públics que treballin d’aquesta manera. A Mataró Audiovisual, ser redacció única ens ha fet més eficaços. Disposar d’una programació consolidada com la de Mataró Audiovisual és gràcies a gairebé una trentena de professionals i també als 150 col·laboradors que té la casa.

Com han adequat els continguts tenint en compte que hi ha diferències entre els mitjans?
Tant la ràdio com la televisió tenen la seva pròpia graella, però des de l’inici de la fusió que vam posar en marxa l’estratègia d’intentar crear programes que es puguin emetre per ràdio i televisió indistintament. Ara bé, la ràdio i la televisió no es trepitgen, tenint en compte que una té més força que l’altra en funció si és matí o tarda. És a dir, la programació de ràdio del matí es pot veure per també per televisió, i al vespre l’informatiu, més de televisió, es pot escoltar també per ràdio. Actualment estem elaborant un nou pla estratègic en el qual prioritzarem la immediatesa que et donen les xarxes socials per davant de la ràdio i la televisió.

A banda de ràdio i televisió, quin paper juga la productora de Mataró Audiovisual?
Té el nom de Mataró Produccions. Treballa tot l’àmbit de la producció, sent conscients de la competència que hi ha actualment. Treballem perquè sigui l’empresa de serveis audiovisuals del propi Ajuntament, a banda dels projectes privats que també elabora. I a més, també elabora els projectes que se’n deriven del TecnoCampus.

Els estudis de Mataró Audiovisual són al TecnoCampus.
És un espai idoni i molt adequat per als professionals. Formar part de les instal·lacions de la universitat ens permet tenir moltes més possibilitats de visualització i de creixement.

Quin és el segell identitari de la marca?
La informació de proximitat, la participació, la col·laboració, donar veu a la ciutat, ser l’altaveu de les entitats i la ciutadania de la capital del Maresme.

Així és com s’han refermat com a referent informatiu de la ciutat?
Mataró Audiovisual, malgrat ser un mitjà jove, ha sabut trobar el seu lloc a la ciutat, està molt arrelat i treballa dia a dia per ser el referent informatiu. En el darrer any, la pandèmia ha posat en evidència la necessitat que tots tenim de seguir els mitjans de proximitat per saber què està passant al nostre voltant i, en aquest sentit, ens ha servit per visualitzar amb dades objectives l’increment espectacular de l’audiència, que s’ha arribat a triplicat en els darrers mesos. Per tant, hem de seguir treballant al màxim per garantir la millor informació per a Mataró.

Quin valor té La Xarxa per enfortir el posicionament de Mataró Audiovisual arreu?
Ens fa d’aixopluc a tots els mitjans associats i ens permet conèixer-nos molt millor i la possibilitat d’intercanviar continguts. L’aportació de programació pròpia ens permet enfortir la nostra graella tant a la ràdio com a la televisió. Estic molt esperançada amb el nou pla estratègic que és previst impulsar a partir de l’abril. S’estan fent passos que ens il·lusionen a tots.

I quins són els passos que han de fer, des de Mataró, a curt o mitjà termini?
Sempre amb la intenció de seguir avançant. El pas a l’HD, que té un calendari fixat, ens obligarà a executar unes inversions que ens permetrà actualitzar els equips tècnics.

Com estan vivint la pandèmia?
S’ha posat en marxa un protocol molt estricte en la protecció dels nostres treballadors, tenint en compte que som un servei essencial per a la ciutat i hem hagut de reorganitzar-nos. Però també aquest període ens ha servit per adaptar-nos i trobar nous sistemes per recollir i fer arribar la informació a la ciutat.