La bicefàlia en la direcció de Der Spiegel no ha rutllat. El setmanari alemany ha acomiadat al director de l’edició impresa, Georg Mascolo, i al de l’edició digital, Matthias Müller von Blumencron. Els motius de la destitució han estat les diferències entre ells en l’estratègia de la capçalera, especialment pel que fa al futur del web, actualment gairebé tot gratuït i amb una redacció independent.

Ambdós van començar a codirigir el setmanari el 2008, però el 2011 ja els van haver de separar les funcions a causa de les topades que mantenien, les quals no es van aturar amb la mesura.

Ara, els propietaris de Der Spiegel deixaran la direcció en mans d’una única persona. Fins que no es produeixi el nomenament, exerciran el càrrec en funcions els subdirectors Klaus Brinkbäumer i Martin Doerry per a l’edició en paper, i el cap de redacció de l’edició digital, Rüdiger Ditz, per al web.

Amb el canvi, que podria implicar també la integració de redaccions, Der Spiegel aspira a recuperar les xifres de vendes del paper, que han passat de més d’un milió el 2008 a menys de 900.000.