Les editorials alemanyes Bauer i Hubert Burda han manifestat el seu interès per adquirir BBC Magazines, la divisió de BBC Worldwide que gestiona les seves 34 publicacions impreses. Les ofertes d’ambdues companyies podria concretar-se a finals de mes i, per la seva part, la corporació pública britànica pretén tancar l’operació abans de març, moment en què finalitza l’any fiscal, tot i que és possible que el procés s’allargui fins a l’estiu.

L’editorial que parteix amb més possibilitats de fer-se amb els serveis de les revistes de la BBC és Bauer. La companyia, de molt pes a Europa, ja edita actualment algunes publicacions al Regne Unit dedicades a la televisió, l’alimentació i les dones.

L’altra editorial que segueix a la cursa per comprar BBC Magazines és Hubert Burda, que és propietària de 200 capçaleres internacionals.

Des del passat setembre, la corporació audiovisual britànica ja va aprovar la venda de la seva divisió de revistes, una possibilitat de la qual es parlava des de feia més d’un any. Aquesta decisió s’emmarca en la idea de potenciar les àrees internacionals de la cadena i reduir els seus negocis domèstics.

Unes 650 persones treballen actualment en la divisió de revistes de la BBC, que edita títols com Top Gear, The Radio Times o la coneguda Lonely Planet. De fet, la BBC acaba d’acordar la compra del 25% de Lonely Planet per uns 50 milions d’euros, esdevenint d’aquesta manera la propietària única de la capçalera.

Aquest últim any, BBC Magazines ha reduït els seus ingressos però ha augmentat els guanys fins als 21,8 milions d’euros.