Pearson ha acordat vendre el Financial Times al grup japonès Nikkei Inc. per 844 milions de lliures (uns 1.200 milions d’euros), que ha presentat una millor oferta que l’alemany Axel Springer, que en les darreres setmanes també havia estat negociant la seva adquisició. L’operació, que resta pendent de l’aprovació de les autoritats reguladores, s’espera fer efectiva durant el darrer trimestre de l’any.
La venda del Grup Financial Times a Nikkei no inclou la seva seu a Londres ni el 50% que té de The Economist, que continuarà en mans de Pearson. Sí entren en l’operació How to Spend It, FT Labs, FTChinese, Medley Global Advisors i Financial Publishing (que inclou capçaleres especialitzades com The Banker, Money Management, Investors Chronicle, MandateWire o Money-Media).
Pearson ha argumentat la venda perquè a partir d’ara es vol centrar en el sector de l’educació, on veu l’oportunitat de créixer a nivell mundial. “Pearson ha estat un orgullós propietari del Financial Times durant gairebé 60 anys. Però hem arribat a un punt d’inflexió en el sector dels mitjans, empesos pel creixement explosiu dels mòbils i les xarxes socials. En aquest nou entorn, la millor manera de garantir l’èxit periodístic i comercial del FT és que formi part d’una companyia de notícies digital global”, ha assegurat el president executiu de Pearson, John Fallon.
“Estic molt orgullós de formar equip amb el Financial Times”, ha dit Tsuneo Kita, president de Nikkei. “El nostre lema de produir articles econòmics d’alta qualitat sobre economia i altres informacions, mantenint al mateix temps l’equitat i la imparcialitat, és molt proper al del FT. Compartim els mateixos valors periodístics. Junts ens esforçarem per contribuir al desenvolupament de l’economia global”, ha afegit.
Fundat per James Sheridan i Horatio Bottomley, el Financial Times va néixer el 10 de gener de 1888 amb el nom de London Financial Guide, però un mes més tard va ser rebatejat amb l’actual. El 1945, Brendan Bracken va fusionar el periòdic amb el seu rival, el Financial News, i el 1957 la capçalera va ser comprada pel grup Pearson.